חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן משיק לכבוד חג השבועות וימי הקיץ החמים שבפתח יין לבן בסדרת "ירדן" סוביניון בלאן 2015

סדרת "ירדן" – אין מרשים יותר מהחיבור המושלם בין יצירת האומנות של הטבע לבין היצירתיות של האדם. זו מהות סדרת ירדן, סדרת הדגל של יקב רמת הגולן, המשלבת בין ענבי היין הנבחרים, יצירת האומנות של הטבע ברמת הגולן, לבין היצירתיות של יינני היקב. יקב רמת הגולן משיק לכבוד חג השבועות וימי הקיץ החמים שבפתח יין לבן בסדרת "ירדן" סוביניון בלאן 2015.

יקב רמת הגולן סדרת "ירדן" סוביניון בלאן 2015

רשמי טעימה שלי: הצבע, בהיר כעין הקש צהבהב עם נגיעות גוון ירקרקות. השוליים בוהקים, הנוזל צלול ומבריק. האף, לימוני, עם נגיעות אשכולית אדומה פרי טרופי ודשא קצוץ. הפה, הרמוני, חלק משיי קריספי עם עומק ואורך. יין טעים לשתייה. החומציות נוכחת ותומכת פרופיל של טעם מאוזן. הסיומת רעננה וממושכת. יופי של יין.

על היין 

ירדן סוביניון בלאן 2015 מציג מאפיינים של פסיפלורה, פפאיה, מנגו, ליים, מנדרינה וגויאבה. זהו יין מורכב,רענן, בעל גוף בינוני ומלא טעם.

בעודו מוכן לשתייה כעת, ירדן סוביניון בלאן יישאר במיטבו בשנתיים שלאחר הבציר.

התאמה של יין ואוכל

נסו את היין עם דג הליבוט צרוב במחבת, שיפודי עוף במרינדה של ליים וכוסברה, או לזניה תרד וגבינת עיזים.

על ייחודיות שנת בציר 2015

למרות הגשמים הכבדים של נובמבר, החורף הסתיים עם 75% מכמות המשקעים הממוצעת. בעקבות אביב קריר, הבציר החל 10 – 14ימים מאוחר מהרגיל. אם בעבר אביב שכזה הוביל בדרך כלל לקיץ קריר, זה לא היה המקרה ב- 2015. ואכן, ספטמבר שבר את שיא החום שנמדד אי פעם ועל זה נוספה סופת אבק היסטורית. סיימנו את הבציר בזמן, כשלהפתעתנו הכרמים שלנו עדיין ירוקים. בסיכומו של בציר, למרות התנאים החריגים בשנת 2015, הגולן הוכיח את עצמו פעם נוספת כמקום מדהים לגידול יין איכותי.

ירדן סוביניון בלאן 2015 יוצר כולו מענבי סוביניון בלאן שנבצרו מכרמים הממוקמים בצפון הקריר של רמת הגולן. אחוז קטן מהיין תסס בחביות עץ אלון צרפתיות והוסיף לו בישום עדין ומעט גוף.

 נתונים אנליטיים

% אלכוהול                                13.5

חומצה כללית (גרם/ל')               6.0

pH                                          3.10

מתיקות                                     יבש

מחיר לצרכן:                   כ – 55 ש"ח.

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

יקב רמת הגולן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top