חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב חדש בישראל: "לה סיטאדל דה דיאמנט" המתמחה ביינות רוזה בסגנון ישראלי-צרפתי

בימים אלה מושק יקב חדש בארץ- la Citadelle de Diamant – לה סיטדל דה דיאמנט. יקב מומחה ליינות רוזה בסגנון ישראלי-צרפתי. היקב, שהוקם במקום יקב תיתורה בכפר רות, שייך לאיש העסקים הצרפתי ישראלי- לורן אמסלם. אמסלם, חבר לבעלים הקודמים:  היינן של יקב תיתורה, פטריק חבבו בעל מוניטין וניסיון רב שנים בתחום , ולאיש העסקים דוד מרסיאנו והשלושה, החליטו ללשים דגש על ייצור יינות רוזה בסגנון פרובאנס.

 לדברי לורן אמסלם, יין הרוזה, הוא יין עם הצמיחה המשמעותית ביותר באירופה וגם בישראל הוא מתחיל לצבור תאוצה.

אמסלם הביא במיוחד, יינן יועץ מאירופה – Maxime Gamardמקסים גמארד, המתמחה בייצור יינות רוזה מאזור Bandol בצרפת, הידוע ביינות הרוזה המצטיינים שלו ומייעץ למספר יקבים מובילים בצרפת.

הרוזה בשיטה הצרפתית הוא רוזה חיוור, צלול ומינראלי מאוד. השיטה הצרפתית ליצירת רוזה, דוגלת בשימוש בגפנים עם הבשלה מלאה, ללא סוכר שארי ומתקבל רוזה אלגנטי פרחוני, קל ונעים לשתיה.

בנוסף משקיעים ביקב גם בגפנים של גראנש וסינסו- אלו זני הענבים המרכיבים את הרוזה בדרום צרפת. גפנים אלה יישתלו אחרי ראש השנה באזור רמת הגולן, לשימוש עתידי של היקב ביינות הרוזה שלו.

בימים אלה משיקים ביקב שני יינות רוזה:

מדמואזל 2015 ו-פאני 2015.

הגפנים נבצרו בבציר ידני עם הזריחה, בארגזים של עד 12 ק"ג, שהובלו בקירור ליקב. אחרי קירור לטמפרטורה אופטימאלית, נעשתה סחיטה במכבש איכותי במיוחד, בעל מערכת להגנה מפני חמצון. אחרי תהליך הסחיטה העדינה, התירוש הופרד מהקליפות, ותסס כמו יין לבן בטמפרטורה נמוכה קרה, כך מקבלים את הצבע הורוד הבהיר של היינות. היין נשמר לקירור עמוק במיכלים קטנים. מהם מרכיבים את הבלנד האופטימאלי לכל אחד מהיינות.

Mademoiselle 2015 – רוזה פרמיום.

בלנד של קברנה סוביניון ומעט שיראז ומרלו מכרם נוב המובחר ברמת הגולן, המפיק עד טון 1 לדונם.

זהו יין בעל עומק וחדות וחמיצות מעודנת מאוד. ליין גוון כתום סלמון, ארומות של טופי אנגלי ופרי הדר. בחיך מעט שמנוניות וטעמים של מלון ורמזים של פסיפלורה. סיומת מינראלית עם רמז לליצ'י

אלכוהול 13.3%

התאמה לאוכל: גבינות עיזים טריות, דבש ושמן זית בצד, מאכלי ים ודגים מבושמים מרווה או כוסברה, עוף צלוי בטימין, פירות טרופיים טריים.

מחיר 149 ₪

כשר

Fanny Rose 2015 – פאני  2015

מיוצר משיראז וממעט קברנה סוביניון ומרלו מכרם דישון בגליל העליון.

בעל גוון ורוד בהיר עם אדמדמות קלה

ניחוחות של פירות יער (עם דגש על פטל בשל ודומדמניות), טעמים של אשכולית אדומה וליצ'י עם רמזים לפרי יער. עשיר במינראליות, בעל חמיצות מורגשת ומאוזנת. מעט שמנוני, עם סיומת מתקתקה ונעימה.

אלכוהול 13.3%

מחיר: 99 ₪

כשר

 היינות מופצים ע"י הסומלייה ג'סי בודק.

ניתן להשיג בחנויות היין, מסעדות וביקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top