חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"קאזה דו ברזיל" – רוצה לאכול הכול ! – רוצה וכבר לא יכול…!

לכל אירוע רציני שרוצים שהוא "ידפוק טיפ טופ" עורכים "חזרה גנרלית". היא אף פעם, לא בדיוק החגיגה האמיתית, אבל היא מנסה להדמות ולהיות הכי קרובה לה, שאפשר.

בעוד 10 ימים אחגוג לעצמי יום הולדת, על אותו משקל של רצינות ואחריות, ערכתי לעצמי חזרה גנרלית… והזמנתי את עצמי ואת בני משפחתי לארוחה מקדימה של טרום אירוע.

כבשנים קודמות, משמשת עבורי מסעדת קאזה דו ברזיל את זירת האירוע. אם תשאלו לפשר הבחירה אציין את העדפתי למסעדות בהן האוכל מעניק לי תחושות של הנאה, שובע והרגשה, של קבלת תמורה מלאה ויותר, לכספי. במסעדת קאזה דו ברזיל עובדים בשיטת "צ'ורסקאריה- השיפוד הרץ" במתכונת של "אכול כאוות יכולתך" – (רוצה לומר שעד שתצא נשמתך)…לפיכך, כקרניבור מצוי, הנאתי שאובה בדרך כלל, מהכמות- quantity  ולא אחת, גם מהאיכות quality.   

בכדי שארוחת בשר תהיה ממש מוצלחת, אין כמו יין טוב שילך איתה. ממקרר היינות הפרטי, הוצאתי יין שמסמל בעיניי ככזה "השווה" את המאורע בדמות יין ארכיון מתיישן מרלו 2005 של יקב שאטו גולן.

יינות הארכיון ביקב שאטו גולן,  מוגדרים כיינות העומדים בתבחיני איכות גבוהה במיוחד, פוטנציאל התיישנות ארוך, סדרת יינות מוגבלת בהיקפה, שנות בציר ייחודיות, יינות אותם היקב משמר בארכיון מרתפי היקב, עבור לקוחות מיוחדים בלבד.

היין עשוי מ-87% ענבי מרלו, 9% ענבי קברנה סוביניון ו-4% ענבי סירה, זהו יין נעים ואלגנטי, ללא סימני גיל, עם חמיצות נוכחת ותומכת המלמדת על פוטנציאל ההתיישנות שעוד נכון ליין שנים לפנים, הגוף בינוני עד מלא, הטעמים והניחוחות מורכבים, באף פירות יער שחורים ובשלים, פטל שחור, קליפה של תפוז, עשבי תיבול, רמיזות לטבק, עץ אלון ונגיעות של אדמה, הסיומת ארוכה ומענגת.

היינו חמישה. 3 טורפי בשר. 1 צמחונית….1 ילד. טורפי הבשר בקשו וגם קבלו צ'ורסקריה של 8 סוגי בשר, הצמחונית סלט יווני, הילד שניצלונים עם צ'יפס.

אל השולחן הגיעו כמנות פתיחה אורז ברזילאי לבן, צ'ילי קון-קרנה, תפוחי אדמה אפויים בעשבי תיבול, סלט הבית המורכב מעלי חסה פריכים, עגבניות שרי, בצל לבן ורוטב חרדל. הצ'ימיצורי המתין להגעת מנות הבשר.

אבי הפסדור (מלצר בשר) שלנו בחר להתחיל באסאדו עגל גוש בשר המתבשל ונחרך אח"כ בגריל במשך שעות ארוכות מעניק לבשר טעמים ורכות. המשכנו במאמיה ירך עגל אחורי, עברנו לכבד עוף ברוטב פרובנסאל עשוי היטב,

פרגיות צלויות בגריל עשויות במרינדת דבש, סויה ויין לבן, קציצות בשר ברזילאיות הנקראות בוליניו, איך אפשר בלי נקניקיות צ'וריסו דרום אמריקאיות נוטפות טוב, וקינחנו בלבבות עוף במרינדת יין אדום.

זוגתי בחרה בסלט יווני שהיה מורכב חסה מעורבת, עגבניות טריות, מלפפון טרי, גמבה טריה, בצל אדום, זיתי טאסוס, גבינת פטה ברוטב שמן זית לימוני.

הילד שאסור בתכלית לשים לו בצלחת צבעים או חלילה וחס פיוז'ן של טעמים, בחר בשניצלונים, המוגשים עם קלח תירס וצי'יפס.

מנות הקינוח היו עשירות מתוקות וטעימות להפליא כגבינת פירורים המוגשת ברוטב פירות יער וגלידה וסורבה חמצמץ.

סך הכול 538 ₪.

הכותב הזמין את עצמו ואת משפחתו (לחזרה גנרלית… לכבוד יום הולדתו) במסעדה.

ועל חשבונו

ההנאה כמו תמיד, הייתה מרובה.

למה לי לקחת ללב. יש לי הרבה לאהוב מראש. יש לי דמיון שעוזר לפעמים לשכוח. תן לצחוק ותן לשמוע. תן לחיות ותן לטעות. תן לעצמך לסלוח. פשוט לאהוב. (מילים: אריק איינשטיין ושלום חנוך)

קאזה דו ברזיל

משה בקר 12 ראשון לציון

039504000 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top