חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גוש עציון ממליץ על 2 יינות יין לבן יבש סוביניון בלאן 2015, ויין אדום יבש קברנה פרנק 2012 לכבוד הפסח

ליקבי גוש עציון, יש כ- 650 דונם של כרמים, 65 דונם מהם, שייכים לשרגא רוזנברג היינן והבעלים של יקבי גוש עציון, שהחל לטעת כרמים במקום בשנות התשעים ומאז שומר על שיתוף פעולה עסקי עם יונתן תשבי מיקב תשבי שרוכש לאורך השנים ענבים מהכרמים. לאט לאט קיבוצי האזור כמו מגדל עוז וראש צורים הבינו את הפוטנציאל הגלום בגידול ענבי יין והחלו אף הם לטעת באזור כרמים. כל הענבים של יקבי גוש עציון מגודלים על ידם ואת רוב הפרי הם מוכרים הלאה ליקבים כמו תשבי ותבור. כ-7-10% מהתוצרת מגיעה ליקב, תלוי בשנה. כרמי גוש עציון, גדלים במורדות ההרים בגובה 900 מטר. בכרמי היקב גדלים כ- 30% ענבים לבנים כמו רוסאן וגוורצטרמינר, סוביניון בלאן, ויונייה, שרדונה, וביקב מאוד משתדלים להיות "יקב לבן" ושרגא רוזנברג היינן מאוד אוהב את היינות הלבנים, היינות האדומים אף הם שומרים על איכותם וזוכים במדליות ובפרסים בארץ ובחו"ל, היקב משתדל לשמור על "צביון בוטיקי"יקבי גוש עציון מייצרים כיום כ- 40-50,000 בקבוקים בשנה. זו תפיסתו של היקב המבקש להישאר בהיקפי ייצור אלה. מטרת היקב לבסס את גוש עציון כאחד מאזורי היין המשמעותיים בארץ ובעולם. יקב גוש עציון ממליץ על 2 יינות יין לבן יבש סוביניון בלאן 2015, ויין אדום יבש קברנה פרנק 2012 לכבוד הפסח.

יקב גוש עציון האלון הבודד סוביניון בלאן 2015

הרכב זנים: 100% סוביניון בלאן.

רשמי טעימה שלי: האף, ארומאטי מאוד לימוני והדרי, קצת דשא קצוץ עם רמיזה מאוד קייצית ורעננות ירקרקה מביאה עמה נימה טרופית ואקזוטית כאחד. הפה, אוחז בחמיצות טבעית גבוהה משובבת נפש עם טעמי פרי צעיר ומינראלי.

אחוז אלכוהול: 12%

על הייצור: הענבים נבצרו בבציר מוקדם יחסית ובאחוז סוכר נמוך, כדי לשמר חומציות וארומטיות בענבים. הענבים תססו בתסיסה קרה וארוכה, ולאחר מכן עברו ייצוב בקור.

על הכרם: אבו נופל מפנה מערבי, הכרם נטוע על קרקע של גיר גרוס מעורב באדמת טרה רוסה, על תשתית של סלע גיר. הקרקע רדודה ומנוקזת במיוחד, ויחד עם זאת אדמת הטרה רוסה מאפשרת מים זמינים לשורשי הגפן. על קרקע זו גדלים ענבים מרוכזים יותר, עם גרגירים קטנים יותר, המניבים טעמים מרוכזים יותר.

מאפייני היין מטעם היקב: היין בצבע קש ירוק , עם ריחות עוצמתיים של פירות טרופיים ועשבוניים ומינרליות ברקע. היין פריך , חומצי ורענן.

יקב גוש עציון "האלון הבודד" קברנה פרנק 2012

הרכב זני: 100% קברנה פרנק

רשמי טעימה שלי: צבע היין סגול כהה כמעט אטום. הגוון בוהק והשוליים מבריקים. האף, ירקרק, תותי יער ושזיפים שחורים, שוקולד מריר, קאסיס ונגיעות של עלי טבק וקפה וברקע עץ עדין. בפה, היין מאוזן ואלגנטי עם נוכחות פרי מרשימה וטאנינים קטיפתיים. יש בו ביין סוג של חיספוס וחומציות תומכת גוו. הסיומת נוטה למתיקות מדומה.

אחוז אלכוהול: 14.5%

 על הייצור: הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, תססו והושרו על קליפותיהם במשך 30 יום.

יישון: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 21 חודשים.

 על הכרם: היין נעשה מענבי כרם בודד (single vinyard) בנחל הפירים. הכרם נטוע במפנה מערבי בטרסות. כרמים הנטועים בטרסות הם קשים לעיבוד, אבל בצורת עיבוד זו, הקרקע הינה רדודה ומנוקזת במיוחד, מה שמאפשר למגדל לשלוט טוב יותר בכמות המים הזמינים לצמח. כרם הקברנה פרנק מדולל עד ליבולים נמוכים במיוחד כ-600 קילוגרם לדונם.

 מאפייני היין מטעם היקב: צבע אדום עז, אף עוצמתי עם ריח של גרגירי יער ותיבול ירקרק כפלפל אנגלי, ציפורן ומנטה. ליין גוף מלא, חמיצות פריכה וסיומת פירותית מתובלת.

 יינות הקברנה פרנק זוכים בעקביות בתחרויות היין החשובות בישראל.

מחיר לצרכן : 120 ₪.

  כל היינות נושאי כשרות בד"צ בית יוסף מהדרין אבא שאול ו – ou .

 יקבי גוש עציון

טל: 02-9309220

פקס: 02-9309156

צומת גוש עציון, ת.ד 1415 אפרת

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top