חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדרת הרזרב הים תיכונית של יקבי רקנאטי מתחדשת עם יינות בציר 2014 היקב גם מתחדש עם מינויים ראויים – היינן הראשי גיל שצברג מונה לסמנכ"ל ולמנהל פרוייקט הקמה. עידו לוינסון מונה ליינן ראשי משותף יחד עם שצברג. ויקב רקנאטי חדיש ומודרני הולך ומוקם באזור התעשייה בדלתון.

יקבי רקנאטי, הבעלים לני רקנאטי ואורי שקד, המנכ"ל נועם יעקובי, הסמנכ"ל הטרי היינן הראשי גיל שצברג, היינן הראשי הטרי עידו לוינסון והיינן קובי ארביב, קיימו במסעדת "הרבר סמואל" בתל-אביב, מסיבת עיתונאים מקדימה לאירוע חגיגי, המתקיים זו השנה שלישית ברציפות, של חלוקת יינות פרימיום עתידיים של היקב, שבמהלכו לאורך הערב, מגיעים קרוב ל 200 לקוחות לקבל יינות עתידיים, שנרכשו על ידם באביב האחרון, של ה"סדרה הים תיכונית" ויינות דגל מסדרת ה"ספיישל רזרב" מבציר 2014. אותם לקוחות, מביעים אמון ביינות היקב שנה אחרי שנה, ומספרם רק עולה ועולה. במסיבת העיתונאים, הושקו 4 יינות חדשים זניים מכרם יחידני SINGEL VINYARD מהסדרה המכונה "הים תיכונית" זוהי סדרת יינות רזרב, שהיקב החליט אסטרטגית לצאת איתה ולפתח אותה. הסדרה כוללת זני ענבים ים תיכוניים וגם זנים מקומיים. בעקבות זה, גם יקבים אחרים, החליטו לצאת עם הקו הזה, שניתפס בקרב חובבי היין בארץ ככיוון נכון, תואם אקלים ובשאיפה גם להיות תואם מטבח קולינארי. לני רקנאטי סיפר על "מיזם הקמת היקב החדש הנבנה באזור התעשייה בדלתון ושנבחרה חברה ספרדית להקמת הפרוייקט". כמו כן הוא סיפר כי "היקב החדש יהיה צופה לנוף גלילי, מוקף ונושק לכרמים ויהיה רחב ידיים עם מרכז מבקרים גדול, יקב בעל יכולת קיבול גדולה יותר ובשאיפה מתמדת שהמקום המיכון הידע הציוד ההשקעה והמקצועיות של הצוות, גם ידעו להביא יינות איכותיים עוד יותר".

הזנים הים תיכוניים, מבשילים במהלך חודש אוגוסט, ולכל המאוחר, בשבוע הראשון של חודש ספטמבר. ההבשלה הזו, מאוד תורמת לייננים להמנע מהבשלות מאוחרות, כמו בזנים בורדולזים כקברנה סוביניון, פטי וורדו, מרלו וקברנה פרנק וכו'. רק בכדי לסבר את האוזן, ביקב רקנאטי, במהלך חודש אוגוסט, קולטים ליקב למעלה מ 50-60% מנפח הבציר השנתי.

ובימה אישית : אהבתי את ארבעת היינות. וכל הארבעה, הם יינות רזרב איכותיים, עשויים היטב, המביאים לידי ביטוי זהות זנית ואופי. ניכר כי צוות הייננים ביקב, עושה כל מאמץ לשמר את הקונספט של להימנע מבציר מאוחר, ויינות ריבתיים, עתירי אלכוהול. כמו כן ניכר, כי הקו האסטרטגי הנקרא "ים תיכוני" ילך היטב עם המטבח הים תיכוני, כשהיינות משלימים ומלווים ארוחה, מאפשרים לסועד ללגום את היין עם האוכל, מבלי לחוש בכבדות, או בקושי לשתות ולסיים את היין. לא אוכל להסתלק, מהבחירה האישית שלי מבין הארבעה וזה יין הסירה. ולטעמי, הוא המוצלח ביותר מבין הארבעה. הוא הביא עמו פרי עוצמתי מלא ודחוס, פרחוניות, ירקרקות עשבונית ארץ-ישראלית כמו טימין ומרווה ורוזמרין והתנהגות זנית סגלגלה ואלגנטית, עם חומציות מאוזנת היטב ותומכת. המרסלאן הוא יין נעים, קליל, רך, אפילו עדין, אם תירצו. בעוד הקריניאן הוא "פרא" על ידו. מינראלי, מרוכז, עז ועשיר בטעמים. הפטיט סירה , הביא מצג עוצמתי של נוכחות צבע ופרי יער שחור, נגיעות שוקולד, תבלין ורמיזה לעץ, והכול באיזון נאה וסיומת ארוכה. בסך הכול, יופי של יינות. שאפו. ובהצלחה.

יקב רקנאטי שמחים וגאים להציג את יינות 2014 מסדרת הרזרב הים תיכונית. בסדרה זו יינני היקב בחרו לכל זן את הכרם הטוב ביותר מכלל כרמי היקב ברחבי הארץ, ומכרם זה מופק יין הרזרב. כל תווית מעוטרת בצילום של גפן בודדת, המייצגת את הכרם הנבחר.

רקנאטי פטיט סירה רזרב 2014

מקור היין בכרם פטיט סירה מעמק יזרעאל, שניטע בשנת 1982 והגפנים בו הינן מהעתיקות ביותר בארצנו. שורשי הגפנים התפתלו והעמיקו באדמת העמק הכבדה וגזעי הגפנים הסתעפו והתעבו עם השנים. ענבי גפנים אלה מתאפיינים בצבע סגול-שחור עמוק ובטעמים יוצאי דופן. הפטיט סירה רזרב 2014 הינו עסיסי ועז טעם, עשיר בצבע סגול כחלחל עמוק, ובטעמים וניחוחות בגוני פירות יער ושוקולד, תבלינים ואגוזי מלך. היין התיישן במשך שנה אחת בחביות מבורגון, כמחציתן חדשות, בוקבק ללא כל תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

רקנאטי סירה רזרב 2014 

ענבי הסירה מכרם מנרה תססו ב-2014 בשיטת עשייה מסורתית, בה הענבים עוברים מעיכה עדינה בלבד ומותססים במיכלים פתוחים קטנים (דולבים) עם פיז'אז' ידני, כלומר ללא שימוש במשאבות במהלך התסיסה. ענבי הסירה תססו בשילוב כחצי משזרותיהם, ליצירת יין סירה אותנטי, מתובל, פרחוני, אלגנטי, "זני" ומאופיין יותר. ליין צבע אדום-סגול עז וארומה אופיינית של פרחים (סיגליות ולבנדר), פרי אדום ופלפל שחור. היין התיישן משך שנה בחביות מעץ אלון צרפתי, כרבע מהן חדשות, ובוקבק ללא כל תהליכי הצללה, ולאחר סינון גס בלבד.

מן היין יוצרו 2950 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

רקנאטי מרסלאן רזרב 2014

מרסלאן הינו הכלאה של זני הענבים גרנאש וקברנה סוביניון, ומקורו בראשית שנות ה – 60' בדרום צרפת. זהו זן איכותי בצורה יוצאת דופן שנועד לשלב בין תכונות הקברנה האצילי לבין הגרנאש הפראי. הגפן מורגלת כבר היטב לתנאי החום של אזורים חמים כגון דרום צרפת, אגן הים התיכון וכמובן ישראל. היין התיישן כשנה בחביות צרפתיות מבורגון (כמחציתן חדשות) ובוקבק לאחר סינון גס בלבד. זן מרתק זה טומן בתוכו עומק של ריחות וטעמים – ארומת הפרחים הייחודית, הטאנינים העגולים וטעמי פירות היער והתבלינים.

מחיר מומלץ לצרכן:  149 ₪.

רקנאטי קריניאן פרא רזרב 2014

ענבי יין זה מקורם בכרם בעל בהרי יהודה בו הגפנים אינן מושקות כלל. ענבי הקריניאן גדלים בהדליה הקרויה "גביע" בה משתרעות הגפנים על הקרקע במראה פראי וקדום. שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחר המים הדרושים לקיומן. העמקת השורשים מביאה אותם לאזורים מינראליים יותר במעמקי הקרקע ואלה מובילים ליצירת הארומה והצבע הייחודיים ליין זה. היין התיישן בחביות עץ אלון מבורגון, כמחציתן חדשות, במשך שנה בלבד, על מנת שטעמי וארומת עץ האלון לא יעפילו על ארומת וטעמי הפרי הייחודיים – שזיף שחור, פירות יער ופקאן. היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד והוא מובא כמו שהוא, ארץ ישראלי שורשי ופראי.

מחיר מומלץ לצרכן: 149 ₪.

יקב רקנאטי החל בתכנונו של היקב החדש של החברה, שיוקם בפארק תעשיות דלתון בהשקעה של כ-30 מיליון שקלים. נבחרה חברת ייעוץ ספרדית ללוות את הקמתו של היקב. ביקב זה ייוצרו יינות הפרימיום מסדרות הספיישל רזרב והרזרב, ויוקם בו מרכז מבקרים תיירותי.

לאחר 15 שנים של פעילות והתרחבות, מבצעים בימים אלה ביקב רקנאטי, אשר בבעלותם של אנשי העסקים לני רקנאטי ואורי שקד, את השלב הבא בתהליך האסטרטגי עליו הוחלט ביקב, אשר כולל בין היתר בניית יקב חדש בפארק תעשיות דלתון.

לאחר תהליך מעמיק ובחינה של מספר חברות באיטליה ובספרד, נבחרה חברת ייעוץ יקבים בינלאומית ספרדית המתמחה בתכנון ובהקמת יקבים, אשר תלווה את תהליכי התכנון והבניה של היקב החדש.

היקב, שייבנה על שטח של 11 דונם, יוקם בהשקעה של 30 מיליון שקלים ובשלב ראשון ייצרו בו יינות הפרימיום של היקב, מסדרות הספיישל רזרב והרזרב. את שאר הסדרות ימשיכו לייצר ביקב הנוכחי, באזור תעשיה עמק חפר עד למעבר מלא של היקב לפארק תעשיות דלתון. ביקב החדש יוקם מרכז מבקרים תיירותי מעוצב ויתקיימו בו סדנאות הדרכה, סיורים ואירועים.

נועם יעקובי, מנכ"ל היקב, מסר כי כחלק מתהליך זה, בוצעו מספר מינויים ביקב. "גיל שצברג, היינן הראשי, מונה לסמנכ"ל והוא ינהל את פרוייקט תכנון היקב. שצברג אף ינהל את המחלקה החקלאית של היקב, אשר לצורך הקמתה צורפה לצוות המקצועי האגרונומית מעיין חי, בוגרת לימודי כרם ויין באוניברסיטת אדלייד שבאוסטרליה.

היינן עידו לוינסון מונה ליינן ראשי משותף לצידו של שצברג. לוינסון, כמי שמוביל את המגמה של התאמת הזנים הים תיכוניים לאקלים ולטרואר המקומי, ימשיך בתפקידו כאחראי על פיתוח הזנים הים תיכוניים והארץ ישראלים. השניים ימשיכו בעבודת הצוות ויהיו אחראיים על ייצור כלל היינות יחד עם היינן המוכשר קובי ארביב, כפי שהם עושים יחד כבר קרוב לעשור.

לני רקנאטי, יו"ר היקב: "אחרי שנים של תהליכי בדיקה ותכנון, החלטנו לעבור לשלב הבא בתהליך התרחבות היקב. מיקומו של היקב החדש בקרבת כרמי היקב המובחרים בגליל העליון, בליבו של אזור תיירותי אטרקטיבי, מסמל את החלום שלנו להעניק חוויה כוללת וכן לשפר את תהליך הכנת היין ביקב עדכני עם הציוד המתקדם ביותר".

יקבי רקנאטי בע"מ

ת.ד. 12050 אזור תעשיה עמק חפר
טלפון: 04-6222288, פקס: 04-6228828
[email protected]
למפה לחץ כאן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top