חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרי נקטר פדרו חימנז – יין לבן מחוזק – ואיך שאתם יודעים שאני מת על המתוק הזה ! – GONZALEZ BYASS "NECTAR" PEDRO XIMENEZ NV

החורף כאן. קר בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק לבן ומתוק וטעים, שחבל על הזמן. אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, את יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש בחלום.  

Anotonio Flores, who adroitly says: “How often do you smell something that takes you back to a moment or a person that you loved, or you fell in love with once upon a time? Every perfume changes on every different woman. Every woman smells differently even when wearing the same perfume. And it is the same with wine. Every wine is different when tasted by different people"

אנטוניו פלורס: "כמה תכופות, אתה מריח משהו שלוקח אותך אחורה לרגע או לאדם שאתה אהבת, או התאהבת בהם פעם? כל בושם משתנה אחרת על כל אישה כל אישה מריחה אחרת אפילו שהיא שמה עליה את אותו הבושם. וזה אותו הדבר עם יין. כל יין הוא שונה כשהוא נטעם על ידי אנשים שונים."

אם אתם חושבים שאתם מכירים שרי, תחשבו עוד פעם. 

שרי נקטר פדרו חימנז – GONZALEZ BYASS "NECTAR" PEDRO XIMENEZ NV  – יין לבן מחוזק – הוא שרי קרמי.

הוא עשוי 100% ענבי Pedro Ximinez. הענבים מגיעים מכרמים באזור "Jerez Superior" שבבעלות "Gonzalez Byass".

רשמי טעימה:

יין שרי מתוק, מאוד סמיך, על גבול הסירופ, צבעו זהוב נוטה לגוון מאוד כהה. באף, ארומה של טופי אגוזים, פירות יבשים צימוקים ותאנים ושזיפים שחורים. בפה, דבש וצימוקים, ליקוריץ, נגיעות של ציפורן ואגוז מוסקטִּ דבְשָׁה (בלעז מולאסה) וקארמל עם נגיעות עץ ברקע. הפאלט מאוד עבה, דחוס, עם מרקם שמנוני, מביא עמו ריכוז מסיבי ומתוק. תאמינו לי, שככה צריך להיות שרי. חם, מורכב, פרי בשל, ועץ עשיר. והכול, כל כך מאוזן ומְהַנֶּה; מוֹשֵׁךְ, ומְפַתֶּה. לטעמי ולדעתי, זה לא פחות מ"בונבון נוזלי" עם מתיקות "דביקה וחנפנית" יין מלטף וקטיפתי עם אינטנסיביות של פירות יבשים תמר, תאנה וקפה. זהו משקה מפואר ומפנק, שמספק עונג טהור, ושהולך נפלא עם שוקולד חלב וגבינה בשלה. והכי נפלא, אם תטפטפו מלמעלה על גלידת וניל. הגוף, נוטה למלא וכבד, הסיומת ארוכה ומאוד דיסטינקטיבית ונוכחת. הגישו בטמפרטורת החדר כ- 16 מעלות ועדיף בכוס קטנה בעלת מיבנה טוליפ בכדי לחוש במלוא חוויית הארומות. ואם תרצו כאופציה, למתן במעט את המתיקות, ניתן לצנן את היין מתחת ל- 10°C.

הוא מיושן בשיטת "סולרה" עם רמת קליית חבית/קלה וזמן התיישנות ממוצע של 8 שנים. 

סוכר שיורי 370 גרם/לליטר.

אלכוהול: 15%.

מתאים לצמחוניים.

מחיר מומלץ לצרכן : 189 ₪.

היין זכה בפרסים רבים:

Award Organization  Award Year    Result

Mundus Vini   2015   Silver

Decanter World Wine Awards      2014   Bronze

International Wine Challenge           2014   Gold

Concurso Internacional de Vinos Madrid   2013   Bacchus De Oro

International Wine Challenge      2013   Commended

Concurso Internacional de Vinos Madrid   2012   Bacchus De Plata

Decanter World Wine Awards         2012   Commended

International Wine Challenge           2012   Silver

Concours Mondial de Bruxelles      2011   Grand Gold

Decanter World Wine Awards         2011   Bronze

על קבוצת גונזלס ביאס

קבוצת גונזלס ביאס נוסדה בשנת 1835 בעיר חרז שבספרד ע"י מנואל מריה גונזלס, שכבר בגיל 23 החליט להקדיש את חייו לייצור וסחר של יינות שרי ואלכוהול. השליטה בקבוצה מצויה בידי משפחת גונזלס מזה 5 דורות . בשנת 1855 הצטרף רוברט בלאק ביאס כשותף לקבוצה במטרה למנף את הקשרים עם אנגליה שהיתה אז היבואנית הגדולה בעולם ליינות שרי. מאז ועד היום קבוצת גונזלס ביאס ממשיכה את דרכו של מנואל מריה גונזלס ומקדישה את עבודתה במסירות לייצור ולסחר של יינות שרי ואלכוהול.

על ייצור השרי

קבוצת גונזלס ביאס ממוקמת בעיר חרז שבדרום ספרד, במחוז אנדלוסיה. הכרמים מצויים בגובה של 20-70 מ' מעל פני הים ונהנים מאקלים חם ולח שתורם להבשלת הענבים. כיום קבוצת גונזלס ביאס הינה היחידה בחרז שבבעלותה כרמים מזן פדרו חימנז. 100% ענבי הפדרו חימנז המשמשים לייצור הנקטר, מושארים על רצפת הכרם, מיד לאחר הבציר, על מנת לגרום לענב לאבד מעט נוזלים ולעלות את רמת הסוכר בצורה ניכרת. שיטה זו נהוגה אצל היצרנים הטובים ביותר באיזור חרז , ונהוגה כבר למעלה מ 400 שנה. ע"י כך ניתן לעלות את ריכוז הארומות והטעמים בענבי הפדרו חמינז ולהגיע לתוצאה של יינות השרי האיכותיים ביותר בעולם כמו הנקטר. כעבור 7 ימים של ייבוש נסחטים הענבים והתירוש עובר לתסיסה בטמ"פ מבוקרת במיכלי נירוסטה. לאחר מכן מחוזק היין לדרגה של 15% אלכוהול , ונכנס למערך של חביות הסולרה המסורתיות, שם יתבגר היין בנוכחות חמצן ל- 8 שנים לפחות.

קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות בע"מ

טלפון: 09-7411774 | פקס: 09-7417912 |

כתובת: היובלים 30, הוד השרון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top