חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

TAPAYA VINOS E TAPAS מסעדת טאפאס בראשון לציון

טאפאס הוא ללא ספק הנוסחא המנצחת לאוכל מהיר. אוכל שלא דורש זמן הכנה מיוחד, היערכות, ידע או כישרון יוצא דופן. מאידך גיסא, הוא מחייב את המכין את אותן מנות אוכל, לעשותן טעימות ועומדות תחת הקטגוריה של מעדן, דליקטס.

טאפאס בארץ מולדתו ספרד, הוא אוכל אותו נהוג לאכול בעמידה, תוך כדי התרועעות חברתית, מינגלינג, אפילו עם זרים העומדים בתור.

זהו אוכל שנאכל ,או נצרך, בכמויות קטנות, עם דגש בדרך כלל על מנות מיוחדות, ייחודיות ואיכותיות.

לא אחת, הן מתבססות על טריות של דגת היום ולא אחת הן מתבססות על קופסות שימורים אקזוטיות הנפתחות במיוחד.

טאפאס יכול לשלב מגוון רחב מאוד של סוגי מזון מצמחוני אל הבשר ואל הדג. אפשר לאכול אותו כארוחת צהרים, אפשר כארוחת ערב ואם הכמות הנצרכת תהיה מספיק גדולה ולסועד יש גם תיאבון בריא וקצת מצלצלים בכיס אפשר גם לשבוע ואז הטאפאס יחליפו ארוחה מלאה.

הטאפאס נחשב בארץ מולדתו ספרד כחלק בלתי נפרד מתרבות האוכל המקומית והוא הפך למושג עולמי. בשנים האחרונות הוא צובר תאוצה והופך לפופולארי ברחבי העולם.

במתחם הבילוי והמסעדות שבראשון לציון מזרח שוכנת לה מסעדת הטאפאס "טאפיה".

המסעדה מציעה "חווית בילוי בקטנה", המנסה לרכב על טרנד הטאפאס העולמי תוך שהיא מותחת את תחום היריעה של המסעדות הקונסרבטיביות ומותירה בידי הלקוח להחליט ולכוון כמה הוא רוצה לאכול, כמה הוא מוכן לשלם כמה הוא מתכוון להוציא על שתייה והמסעדה מצדה ערוכה בכדי לתת ללקוח מענה שיתאים לצרכיו לכיסו ולתאבונו.

זו אינה מסעדה בהגדרה. אולי נכון היה יותר לכנותה בר-מסעדה. במרכזה בר רחב ידיים עם כסאות בר גבוהים ויציבים ומרופדים, תפריט האלכוהול בהחלט ראוי ורווי מותגים אבל זה בר וכבודו במקומו מונח אך אין זה דומה כהוא זה לאף אחד ממוסדות הטאפאס בספרד ארץ מולדתו.

כאן, גם לקוח שמוציא 40 שקלים הוא לקוח טוב. הם מאמינים שאם הוא נהנה הוא יחזור שוב והפעם עם חברותא גדולה יותר ואו ישוב בשלישית ויבחר להוציא סכום כסף גבוה יותר ולהגדיל את החוויה שהיא לגמרי שלו והיא נגזרת של האווירה, הסובבים אותך, נוחות כסאות הבר הגבוהים והמרופדים המאפשרים באופן מכוון אפשרות להאריך את משך הישיבה עליהם מבלי לעשות כאבים בישבן, דרך האלכוהול ומגוון המנות. גם המנה היקרה ביותר של כבד אווז בגרסת הטאפאס המקומית תעלה כ- 76 שקלים סכום לגמרי לא מבוטל למנת מיני שלבטח לא תצא שבע ממנה. אבל הרעיון כאן טמון בעובדה, שזו מסעדה לא מחייבת, ואולי נטולת יומרות אבל ובאותה נשימה כזו שלא תרשה לעצמה ליפול על הזול, הבנאלי ועל חומר גלם לא איכותי או על איך, אפשר לעשות כמה שיותר קופה על גבו של הלקוח.

אל תבינו אותי לא נכון. המנות טעימות, טריות, יפות אסטטית, צבעוניות, אבל…קטנות.

שף עינב אזגורי עלם חמודות עם ניסיון קולינארי ממסעדת כוכב מישלן בצרפת דרך עבודה במסעדת שוק בלה-בוקריה שבברצלונה, מכניס המון אהבה לאוכל זה ניכר בכל מנה ומנה.

פתחתי כוס סנגרייה קרה ופירותית. לצדה בומאלוס (אוכל רחוב הנמכר ומוגש בספרד על פיסת נייר עיתון) שהן מן לביבות ספרדיות הנעשות מבלילה של גבינות ורביכת בצק הנזרקות לתוך שמן מבעבע. המשכתי עם קרפצ'ו סלק עם תחמיץ הבית וגבינת מוצרלה די בפאלו, מכאן עברתי לברזואלה ביתית של נתח שייטל כבוש פרוס דק עם סלט רוקט פרוסות דקות של אפרסק, גבינת מנצ'גו על טוסט קטלוני.

שבעים לא תצאו מכאן.

מרוצים כן.

כתובת:
משה בקר 12 , ראשון לציון.
טלפון: 03-9666440
פקס: 03-9506646
שעות פתיחה:
יום א' – שבת 18:00 – אחרון הלקוחות

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top