חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בנימינה משיק 2 יינות חדשים מסדרת "רזרב" – סמיון רזרב 2014 ומרסלן רזרב 2013 יינות המוצעים לשולחן החג

יקב בנימינה הוקם ב-1952 ומקיים מאז מסורת ארוכת שנים של איכות, חדשנות ומגווןביקב מיושמות טכנולוגיות יין מתקדמות יחד עם תהליכי ייצור מסורתיים-קלאסיים. יחד עם השקעות רבות בכרמים ובזני הענבים, יקבי בנימינה מציגה קשת רחבה של יינות איכות המתאימים לכל אירוע ולכל חך. יקב בנימינה משיק 2 יינות חדשים מסדרת "רזרב" – סמיון רזרב 2014 ומרסלן רזרב 2013 יינות המוצעים לשולחן החג.

יקב בנימינה רזרב מרסלן 2013

הרכב זני ענבים:   90% מרסלן ו- 10% פטיט סירה.

אזור גידול: גלבוע

האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

ענבי המרסלן נבצרו לקראת סוף חודש אוגוסט 2013 בכרם מירב אשר על רכס הרי הגלבוע בבציר לילי. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה להשרייה בטמפרטורה קרה טרום תסיסה על מנת למצות יותר חומרי צבע, טעם וריח.

כעבור מספר ימים התחילה התסיסה האלכוהולית, במהלכה עבר היין שפייה והחזרה למיכל על מנת לעזור בקיבוע הצבע וריכוך הטאנינים. בסיום התסיסה האלכוהולית, עבר היין תסיסה שנייה- תסיסה מלולקטית, ומיד לאחריה הועבר היין לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 14 חודשים.

בסיום תקופת ההתבגרות נבנה הממסך (בלנד) הסופי – חביות מרסלן נבחרות ותוספת של 10% פטיט סירה מכרם מירב.

רשמי טעימה מהיקב:
בנימינה רזרב מרסלן 2013 משתייך לגל החדש של "יינות ים-תיכוניים" אשר הולכים ותופסים מקום של כבוד על המדפים בחנויות היין ובתפריטי היין במסעדות ברחבי הארץ. הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

הדרך של היקב והייננים בעבודה עם המרסלן עוד ארוכה, החל מעבודה בכרם וכלה בהבנה הייננית באשר להפקת יינות איכות מזן זה. אולם כבר בשלב זה אנשי היקב מוצאים עניין רב ונלהב ביין והם גאים להציג את המרסלן הזני הראשון שנעשה ביקב.

בנימינה רזרב מרסלן 2013 מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.

היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

טמפרטורת הגשה: מומלץ לקרר מעט את היין לפני ההגשה לטמפרטורה של 16-18 מעלות צלזיוס.

אלכוהול: 14.5%

יקב בנימינה רזרב סמיון 2014

הרכב זני ענבים: 90% סמיון 10%סוביניון בלאן

אזור גידול: רמת סירין – גליל תחתון וגלבוע

רמה בזלתית עם קרקע חרסיתית אך מנוקזת היטב, התורמת לאיזון טבעי של צימוח ולהבשלות מוקדמות ואחידות. משטר הרוחות בכרם והלחות היחסית הנמוכה תורמים לאיזון החום בגפן ומונעים התבססות של מזיקים ופטריות ותורמים אף הם להבשלות מהירות ואיכותיות.

כורמים: הכרם מטופל על ידי חקלאי קיבוץ דגניה א' – גיל אילן ואבנר עבדי.

דיווח מהיקב:
ענבי הסמיון נבצרו בכרמי היקב אשר ברמת סירין בסוף חודש יולי 2014 עם נתוני הבשלה מרשימים ביחס לאקלים הישראלי החם – אנשי היקב הבחינו בעלייה ברמת הסוכר והתפתחות הטעמים בענב ומנגד שמירה על רמת חמיצות גבוהה. וכבר מרגע זה ידעו שמסתתר כאן משהו מיוחד.
הענבים נבצרו בבציר לילי והועברו ישירות ליקב לסחיטה, תהליך הצללה טבעי ותסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה קרה.
בוצע מעקב מקרוב אחרי תהליך התסיסה והתפתחות היין, שהמשיך להפתיע ולהרשים מיום ליום – בעיקר במאפייני הפרי הטרי והפריך שלו וברמת חמיצות יוצאת דופן.
בסיום התסיסה היין עבר שפייה, תקופת התיישנות בת 6 חודשים על המשקעים ה"רכים" אשר תרמה למרקם היין ולמורכבותו.

במהלך תקופה זו נעשו ניסיונות לממסכים שונים ושילוב עם זנים אחרים, ובסופו של דבר הוחלט על תוספת של 10% סוביניון בלאן אשר תרמה לעושר הארומאטי של היין ולמבנה. בסיום תקופת ההתיישנות עבר היין תהליכי ייצוב, הצללה וסינון.

היין בוקבק בחודש אפריל 2015.

רשמי טעימה מהיקב:
בנימינה רזרב סמיון 2014 הוא יין מרענן, פריך וקיצי. באף שפע ארומות של פירות קיץ בשלים כמו מלון ואפרסק לבן וכן מעט הדרים. בטעימה היין מהודק מאד, יבש, מינראלי ובעל נוכחות ואינטנסיביות טובה.
היין ישתלב מצוין כאשר יוגש לצד מאכלי ים, במיוחד עם טעמים אסייתים; סושי וסשימי; או לצד מנות כמו פסטה פרימוורה עשירה בירקות אביב/קיץ (אפונה, שומר, ואפילו אספרגוס) וכן גבינות עיזים צעירות.

פוטנציאל יישון:
באזורים מסוימים בעולם, כדוגמת ההאנטר ואלי באוסטרליה, הסמיון הוא המלך. בצעירותו הוא פריך ורענן אך פוטנציאל היישון שלו הוא ארוך מאד ולעיתים היין אינו חושף את צבעיו האמיתיים עד 10 שנים מיום הבציר. סמיון מבוגר הופך למורכב מאד, עשיר בריחות וטעמים ואינו מאבד מהחומציות הנפלאה שלו.

הסמיון הוא זן חדש יחסית ביקבי נימינה וקשה כרגע לחזות בשלב זה כיצד יתפתח היין בעתיד. הייננים לפיכך בחרו להשתמש בפקק הברגה על מנת למנוע חימצון מוקדם של היין וכדי לשמר את רעננותו. יהיה מעניין לעקוב אחר התפתחות היין בשנים הקרובות ולגלות כיצד יתנהג… יש למה לצפות!

טמפרטורת הגשה:
מומלץ להגיש קר, בטמפרטורה של 8-10 מעלות צלזיוס.

אלכוהול: 12.5%

מחיר היינות: 50-60 ₪.

יקב בנימינה

רחוב היקב, ת.ד. 34 בנימינה 3055001

04-6107500

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top