חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות עם יין רוזה ושניים לבנים וכולם מה-זה מהנים !

אני אוהב את יקב פסגות ויש לי קשר חם, אוהב, הדדי ומעריך, עם בעליו יעקב ברג. את החלק הארי, למעלה מחצי כמדומני, של יינות יקב פסגות וזו כמות לגמרי לא מבוטלת מתוך הקרוב ל- 300,000 בקבוקים בשנה, הוא מייצא לשוק הכשר מעבר לים. עיקר היינות הבולטים של יקב פסגות עם השנים, היו דווקא היינות האדומים ואז…הגיע ה"יעקב השני". את יעקב אוריה, אני אוהב, ויש לי איתו קשר הדדי, חם ומעריך. אם יש משהו, או מישהו, שיעקב ברג היה צריך, לחבור אליו ביקב, זה יעקב אוריה. זה האחרון, הביא איתו ידע רב, אוטוריטי ממש, ביין לבן. והשניים, והיקב, כאילו נועדו יחדיו. 3 יינות מבציר 2014 טעמתי השבוע ואת כולם דאגתי לצנן קודם לטעימה. 

אם למישהו יש עדיין ספק, זהו עידן היינות הלבנים ויינות הרוזה, תוכלו לשמוע את זה בחנויות היין, ותוכלו לראות את זה בפסטיבלי ואירועי היין, והשמש שם למעלה וההוא היושב במרומים ישתבח שמו לעד. וההיא, מתחזית מזג האוויר, עשו ועושים את זה לנו, לכולנו, לכדי עובדה מוגמרת.

וכשיעקב אוריה, קיבל לידיו את הכרמים, ואת "אישורו של הבעלים", להוציא תחת ידיו יין רוזה ויינות לבנים, נגישים, טעימים, קלילים, זה הציב אותו כשחקן חשוב גם "במגרש של הגדולים".

יקב פסגות רוזה 2014

אפתח ראשית, במה שמעניין רבים וזו תמונת המחיר והמושג value for money. והרוזה של פסגות, עונה כאן הן לסכום הכסף שהוצאתם על היין. והן על מבחן התוצאה. קריא ארומה הנאה וטעם. אמשיך שנית, בהרכב הזנים בבלנד, זה שיוצר באופן אוטומטי, סקרנות ועניין. בהיבט מורכבותו של הבלנד, ותרומת כל חלק מהזנים, קריא אחוזיו בבלנד, לסך חלקיו הכללי ביין. באף, ארומות של פירות יער תות שדה, דובדבן, נגיעות עשבוניות לצד אשכולית אדומה. הפרי עשיר. בפה, מינראליות, לצד חומציות תומכת גוו, נוכחת, ובטעם, סוג של מתקתקות פירותית. הסיומת, מרירה קלות, אבל נעימה. היין קליל, נגיש ורענן, קייצי ועכשווי.

כרם : יצהר, ההר המרכזי

בציר : 1.10.2014

הרכב זנים : מרלו 35%, קברנה סוביניון 23%, קברנה פרנק 20%, סנג'ובזה 15%, סירה 4%, פטי וורדו 3%.

נתונים אנליטיים : 3.26 PH, 13% אלכוהול. סיווג: רוזה יבש.

זהו רוזה, שכל ענביו על הרכב הזנים, נבצרו מכרם יחידני SINGEL VINYARD  למטרות הכנת רוזה בפוטנציאל אלכוהול נמוך יחסית. הענבים נסחטו, הושרו בממוצע כארבע שעות על הקליפות ומשם הועברו ישירות לסחיטה. המיץ תסס עם מגוון שמרים והתוצאה שהתקבלה הנה יין רענן עם גוף בינוני, מבנה חומצי תומך, עשיר ומהודק, אינטנסיבי בטעמיו ולכן גם יהווה בן לוויה ראוי, למגוון מאכלים.

כשרות : כשר למהדרין אף לנוהגים על פי שיטת הבית יוסף. לא מבושל. וכן כשרות OU הרב יחיאל באבד וכשרות לשכת הרבנות האזורית מטה בנימין.

מחיר לצרכן : 65 ש"ח.

יקב פסגות ויונייה 2014

אפתח ראשית, במה שמעניין רבים, וזו תמונת המחיר והמושג value for money. והויונייה של פסגות, עונה כאן, הן לסכום הכסף שהוצאתם על היין והן על מבחן התוצאה. קריא, ארומה הנאה וטעם. ואם על מונח זה, אף החליטו, טובים וחכמים ומנוסים ממני, להעניק ליין גם מדליית זהב, אז לא נותר לי אלא, לומר על כך שאפו, ולחזק ידיהם.

שני דברים "קרו לו" ליין על דרך עשייתו. הראשון הוא ש- 30% ממנו נבצרו בבריקס יחסית גבוה, ליין לבן. ומכאן, הושגה המתקתקות, הכול כך נעימה, והאופיינית לזן הויונייה. והשני, הם אחוזי האלכוהול (14%), המשויכים אף הם כנראה לבציר בבריקס הגבוה יחסית, ולשמש הישראלית. כרם צובה, כמקור הענבים, משמש רבים מהיקבים הבולטים בארץ, כקרקע פורייה, ומאוד מוצלחת טרוארית, למקור ענבים.

הגוף בינוני עד מלא, באף, ארומות אופייניות של פרי טרופי ופרי הדר. מלון ואפרסק לבן, לצד נגיעות דבשיות ותבלינים. בפה, מינראליות, לצד חומציות תומכת, שפע טעמים עסיסיים, ורמיזה למתקתקות מדומה, עם גוון ירקרק. היין עשיר, שופע, לא מכביד,  ומעניק לטועם רעננות מהנה. הסיומת, נוגעת קלות במרירות, אבל כזו שנתמכת בחומציות טובה. גם כאן, מדובר ביין של קיץ, נגיש, עכשווי, ומלא טעם.  

כרם : צובה, הרי ירושלים.

היין עשוי : 100% ענבי ויונייה.

בציר ראשון : 70% בתאריך 24.8.2014 בנתוני בריקס 23.0

בציר שני : 30% בתאריך 9.9.2014 בנתוני בריקס 27.9

נתונים אנליטיים : 3.21 PH, 14% אלכוהול. סיווג: יין לבן יבש.

תהליכי הייצור : כנגזרת מאופי ההבשלה של ויונייה, הבציר חולק לשניים כדי לקבל מבנה יין מאוזן. הבציר הראשון נסחט באשכולות שלמים, שנתן ליין מבנה חומצי ורענן. הבציר השני, נמעך והושרה על קליפותיו למשך 24 שעות בטרם נסחט ולאחר מכן הותסס. תהליך זה, הוסיף ליין עושר של פנולים בהבשלה מלאה ואיפיון זני מובהק. התוצאה של שילוב שני הבצירים היא יין ארומאטי עשיר ומלא, עם רמות אלכוהול מאוזנות.

כשרות : כשר למהדרין אף לנוהגים על פי שיטת הבית יוסף. לא מבושל. וכן כשרות OU הרב יחיאל באבד וכשרות לשכת הרבנות האזורית מטה בנימין.

את התווית הקדמית של היין, מעטרת מטבע דמוית נחושת. המטבע- במהלך חפירת המערה בה מיושנים יינות היקב נמצאה מטבע המתוארך לתקופת המרד הגדול (66-73 לספירה) עליו מופיע הכתובת "שנה שתיים" למרד, ודימוי של "אמפורה" כלי עתיק לאחסון יין.

זכיות : יין זה, זכה בירחון המקצועי הנחשב "דיקאנטר" במדלית כסף לשנת 2015. יין זה, זכה בתחרות BEST VALUE  של סטודיו בן עמי במדליית זהב.

מחיר לצרכן : 65 ש"ח.

יקב פסגות מואב 2014

משהו מאוד ארץ ישראלי תנ"כי יש בשם היין מואב. ( מוֹאָב הוא שמו של חבל ארץ בעבר הירדן המזרחי, בתקופה הישראלית, המקבילה ברובה לתקופת הברזל, בשלהי האלף השני לפנה"ס – המאה ה-6 לפנה"ס.) והשם בולט היטב, על תווית היין. הרי מואב, המשתרעים לאורכו המזרחי של ים המלח, נשקפים מגבעות היקב במזרח. את הסלעים הגיריים, מבתרים קניונים עמוקים, אשר בכולם, יש זרימת מים בכל ימות השנה. עוד בימי קדם ,היה אזור זה, פורה במרעה וחקלאות, לאורך שנים.

כן. אתם יכולים לשתות את היין עכשיו. אבל רגע. התוצאה שתתקבל, הנה כרגע איפוק, שמבקש את הזמן. אבל, לא תוכלו להסתלק מהמורכבות ומהפוטנציאל העולים כבר עתה. הגוף בינוני. באף, ארומות חמצמצות ועשבוניות, המשלבות ליים, ואפרסק לבן, רמיזה לגרידת תפוז ותפוחים אפויים, אשכולית, ופרי הדר. ברקע, נגיעה עדינה של עץ קלוי. תוך כדי לגימה, עולים ניואנסים מתקתקים, והחמיצות הנוכחת\ מושכת גם אל הסיומת. וזו האחרונה, ארוכה וטובה.

מה? מורכבות. ומנעד רבדים. לכמה זמן שווה להמתין? 1-3 שנים. למה? כי החומציות תחזיק. ועוד פעם למה? סקרנות. מה תביא, ההשתבחות.

הרכב זנים : בלנד של 69% ענבי סמיון, 31% ענבי סוביניון בלאן. (בלנד קלאסי של בורדו לבן).

נתונים אנליטיים : 3.20 PH, 12.5% אלכוהול. סיווג: יין לבן יבש.

תהליכי הייצור: קביעת הרכב הבלנד, נעשתה עוד בטרם הבציר, תוך רצון, להשאיר את קדמת הבמה לסמיון. שני הזנים, נבצרו באחת, נסחטו באחת, ותססו יחדיו. כשליש מהיין, תסס בחביות עץ אלון חדשות, ולאחר התסיסה, התיישן על שמריו למשך כ-4- חודשים. שאר היין, הותסס במיכלי נירוסטה. הענבים נבצרו מוקדם, כדי לשמור על מבנה מהודק של הסמיון,כאשר הסוביניון בלאן, נותן ליין רעננות ועושר ארומאטי. ליין, אופי מדויק ואלגנטי עם סיומת ארוכה והוא ילווה בן לוויה נאמן למגוון מאכלים.

כשרות : כשר למהדרין אף לנוהגים על פי שיטת הבית יוסף. לא מבושל. וכן כשרות OU הרב יחיאל באבד וכשרות לשכת הרבנות האזורית מטה בנימין.

 מחיר לצרכן :  110 ש"ח.

יקב פסגות

פסגות ד.נ. מזרח בנימין 990624

טלפון: 029979333

.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top