חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיכר הכפר (שיקויי געתון) שיכרים וליקרים שכדאי ושווה לטעום ובכלל לנסוע ולבקר במקום

לא הייתי פונה אל דב ברב משיכר הכפר שבקיבוץ געתון, בבקשה לקבל אצלי לטעימה, שיכר או ליקר משלהם, אילוליי העובדה ששמו, והמשקאות שיוצאים תחת ידו, מככבים לאחרונה, בכל כלי מדיה אפשרי, אם זה טלויזיה, רדיו, עיתונות ארצית , עיתונות מקומונית, ורשתות המדיה החברתיות וזאת בזכות שני דברים, הראשון הם המוצרים והם בהחלט ראויים ושווים, והשני זו עבודה נהדרת של מזי וורצל עלמת חן אשת יחסי הציבור שעושה מלאכת קודש בחשיפת היקב מוצריו והאנשים שעומדים בגאווה רבה מאחור ומלפנים.

מהו שיכר? "משקה אלכוהולי, משכר, חריף. שגורם לתחושת התעלות וכוח." כאשר היין אינו מכיל ענבים, הוא יקרא בדרך כלל שיכר. מהו ליקר? Liqueur ליקר הוא משקה אלכוהולי בעל אחוזי אתנול גבוהים יותר בהשוואה ליין או לשיכר, ומפיקים אותו מפירות, עשבים ומירקות שוניםבאמצעות השריה בתזקיק אלכוהולי ומיצוי טעמים ולא על ידי התססת הסוכרים אלא הוספתם או ממתיקים אחרים

דב ברב, ממותג "שיכר הכפר" שבקיבוץ געתון, הטריח עצמו ושלח אליי לטעימה 2 בקבוקי שיכר לטעימה. הראשון עשוי דובדנים והשני עשוי ליצ'י. 2 הבקבוקים, הגיעו אליי ארוזים היטב במעטפת קרטון עם "מיגונים" פנימיים שמא חלילה יתנפצו בדרכם מהיקב שבקיבוץ געתון עד אליי הבייתה והם הגיעו במראה מצודד נתונים בבקבוק המכונה "טוליפנו" במהדורת מתנה של 500 מל"ל. זהו בקבוק עם מבנה עגול בתחתיתו וצווארו צר וגבוה ולאחר שתיית השיכר נראה כצנצנת אלגנטית לפרח. מתנה רומנטית מושלמת.

בעוד שיכר הליצ'י עמד על 16% אלכוהול, שיכר הדובדבנים, נשק כמעט ל – 16.8% אלכוהול. צבע בקבוק הדובדבן כהה כמעט אטום עם גוון דובדבני אדום עמוק בעוד ליקר הליצ'י הציג גוון צהבהב לימוני סמיך.

שיכר הדובדנים הביא איתו טעמי פשטידת או עוגת דובדבנים, גוף משיי, פירותי, בינוני עד מלא ודחוס. הסיומת עדינה מתמשכת ועשבונית משהו. זהו משקה מהנה, שופע טעם, שעשוי להפתיע ולטובה. השיכר, עשוי מחומרים טבעיים בלבד, בתוספת אלכוהול וסוכר, וללא תוספת תמציות וחומרים משמרים. ב"מתקפה ראשונה", המתיקות אינה "בשמיים" אבל היא עדיין כזו הנחשבת להיקרא ליקר. האף, מרשים בארומת פרי, ו"רגליי האלכוהול", נוכחות בגביע השתייה, במיד-פאלט, ישנה מן תחושה של מלאות וסמיכות. לצד עושר טעמים וחלקלקות נעימה במורד הגרון. הגישו אותו קר. כאפריטיף, כדז'סטיף, כקוקטייל, או כקינוח. ההנאה תהיה שלמה.בקיבוץ געתון, על מורדות הגליל המערבי בתוך חורש טבעי בצל חרוב עתיק, רם צמרת ממוקם, יקב   "שיכר הכפר" היין מיוצר מפרי הדובדבן הגדל בגליל העליון ועל רמת הגולן. שיכר הדובדבן מביא אתו ניחוחות של ההרים הגבוהים. הדעה הרווחת כי הדובדבן הוא מתאזרח חדש בארצנו אינה מדויקת. בארץ קיימים בטבע שני מינים של הדובדבן הצומחים בהרים הגבוהים. פרי הדובדבן ערב לחך וניחן בסגולות רבות. ברפואה הסינית מומלץ לפתרון בעיות בכבד, כליות, עצירת דימומים ברחם, למניעת סחרחורות וחולשה.

מחירו 63 ש"ח.

שיכר הליצ'י, מהנה, מושך, מפתה ויוצר, מפגש בין מיסטיקה אסייאתית, אקזוטית, לבין הנישה התוססת המערבית, עם חושניות באף. הארומה, היא עשירה, פרחונית, לימונית, אקזוטית, וייחודית לפרי הליצ'י המאוד דיסנטיקטיבי. הפאלט, מאוד רענן, משמר את נוכחותו הבולטת של הפרי וטעמו הייחודי. אי אפשר לברוח מהמתיקות, המלווה את המשקה, שעשוייה "לחזק" ולבטח להעשיר כל קוקטייל, ואפילו יין לבן, או יין מבעבע, רק אל תשימו יותר מדי… על מנת שהדומיננטיות של הליצ'י לא "תשתלט" לכם, על כל טעם אחר. אל תכעסו עליי, אם אני אשמע שובניסט. אבל בשמחה, הייתי ממליץ על המשקה הזה, דווקא לנשים. ולו בזכות, חנפנותו המלטפת. השיכר, עשוי מחומרים טבעיים בלבד, בתוספת אלכוהול וסוכר, וללא תוספת תמציות וחומרים משמרים. הגישו אותו קר. כאפריטיף, כדז'סטיף, כקוקטייל, או כקינוח. ההנאה תהיה שלמה. בקיבוץ געתון, על מורדות הגליל המערבי בתוך חורש טבעי בצל חרוב עתיק, רם צמרת ממוקם, יקב  "שיכר הכפר". בית גידולו של הליצ'י בעמקים הפוריים בין הרי גליל מערבי לחוף הים. מקור הפרי בדרום מזרח סין ולארץ היגיע מהאי מאוריציוס. הליצ'י עשיר בזרחן וויטמינים C ו-B. טעמו העדין ערב לחך וניחוחותיו מורגשים בטעמי השיכר מתוצרתנו. מיושן במשך מספר חודשים במכלים.

מחירו 63 ש"ח.

גדעון אדר ודב ברב, מייצרים שיכר מפירות אקזוטיים הגדלים במטעי קיבוץ געתון וביישובי הסביבה. תחילתו של המיזם בשנת 2002 עם שיכרי הפסיפלורה שקיבלו את השם Love Liqueur. כיום, הם מייצרים שיכרים גם מפרי הפסיפלורה, הקיווי, הליצ'י, הרימון, התמר והשקד. כמו-כן אנו מייצרים שני שיכרי דבש: שיכר דבש תפוחים, שיכר דבש הדרים.

מוצרים נוספים הם שיכרי תערובת Blends "שיכרון" בלנד של ליצ'י ופסיפלורה ו"מורימון"בלנד של פסיפלורה ורימון. המקום פתוח למבקרים המקבלים הסברים וטעימות (נדרש תיאום טלפוני). הזמנות של חברות עיסקיות, וועדי עובדים ויחידים – כולל הזמנות טלפוניות למשלוח בחבילות, יענו מיד.

שיכר הכפר ( שיקויי געתון)

קיבוץ געתון, ד.נ. אשרת 25130 

טלפון : 04-9859873

פלאפון : גדעון 052-2414845

           דב  052-8698051

גדעון [email protected]  

דב    [email protected]

  

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top