חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג 1870- "דור חמישי לאהבת יין" – משיק יינות חדשים מבציר 2012 מהסדרות ESSENS ו- LEGACY תחת מיתוג – עיצוב – וסדרות חדשות – ובהחלט יש למה לצפות – ומה- זה טעים לשתות.

יקב טפרברג נוסד בשנת 1870 וכעת יוצא במהלך מיתוגי ומוצרי חדש. היקב משנה פניו עם שפה חזותית חדשה ובנוסף, משיק סדרות יין חדשות. המהלך נולד מתוך הרצון לחדש ולרענן את שפת המותג המלווה את היקב למעלה מ- 10 שנים במטרה לעמוד באתגרים של ענף היין התחרותי ולחדד את הבידול של היקב, ההיסטוריה והמוניטין העשירים, כאחד מאבני היסוד של ענף היין הישראלי. להלן, מבחר מהיינות שמושקים בימים אלה במהלך אסטרטגי שיווקי שמביא עמו רוח חדשה מיתוג ומיצוב מחדש של היקב הרביעי בגודלו במדינת ישראל.

יקב טפרברג 1870 מרלו ESSENS 2012

Essence – יינות זניים מורכבים ומשובחים, המתאפיינים בסביבת גידול ובטרואר ייחודי, המביאים לידי לביטוי מלא את התאמת הזן לקרקע ולאקלים הנקודתי של אזור הגידול. בתהליך הקפדני של יצירת היין, הושם דגש רב על הבלטת המאפיינים של כל כרם וכרם ממנו הגיע היין. היינות האדומים מסדרה זו, התבגרו כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והם יוסיפו להשתבח בבקבוק עוד שנים.*מחיר מומלץ לצרכן  (100 ₪)*

הרכב זני : 100% ענבי מרלו

מקור הענבים :
ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין זה מזה. הכרם הראשון והעיקרי הוא כרם עמק האלה, בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הכרם בעמק האלה נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה. מנגד, הכרם של הרי אפרים, גובהו כ-650 מטר מעל פני הים והוא מתאפיין בתנאי אקלים הרריים ובעוצמת צימוח מתונה.

שני הכרמים מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה, תנאים התורמים לאיכות ענבים ייחודית, הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר :

בריקס 24.7

חומציות [ג/ל] 5.2

3.55 PH

תהליך ייצור היין :

ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כאשר הבציר מחלקת עמק האלה הקדים את הבציר מחלקת הרי אפרים בכ- 10 ימים.

לאחר ריסוק עדין ולפני תחילת התסיסה האלכוהולית, הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים, לצורך השריה קרה. עם סיום ה- cold soaking הועלתה הטמפרטורה, הוספו שמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו, בטמפרטורה של 25 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לטובת מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כחמישה ימים. עם סיום ההשריה, extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לצורך תסיסה מאלולאקטית ועל מנת לייצב ולרכך את היין (תהליך זה נעשה עבור כל כרם בנפרד).

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית, היין החל תהליכי התבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה, למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות, נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין, אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי.

לאחר בקבוקו, היין המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

מרלו  ESSENCE, הוא שילוב של שני כרמים המשלימים באופיים זה את זה, מאחד בעמק האלה מעניק ליין רכות קטיפתית והשני מהרי אפרים תורם למבנהו המוצק.

מרלו ESSENCE, הוא יין אדום עז, המאופיין בשילוב ארומטי קסום של דובדבן ותות, יחד עם ניחוח עדין של טבק ומחטי אורנים. מרקמו רך, חלק ונעים ובטעמו מובילים פרי בשל ומתיקות אלון מושכת.

 היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת

אנליזת היין: סוכר [ג/ל] יבש

13.7% אלכוהול

חומציות [ג/ל] 6.0

3.47 PH

לשתייה החל מהוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

 ESSENCE 2012 יקב טפרברג 1870 קברנה סוביניון

הרכב זני : 100% ענבי קברנה סוביניון
מקור הענבים: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים.

הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים, על גבי כנה בעלת השפעה ממתנת על עוצמת התפתחות הגפן. הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי עבור ענבי הקברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה 650 מטר מעל גובה פני הים, בתנאי אקלים הרריים. הכרם נהנה מהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה ומעוצמת צימוח מתונה. תנאים התורמים לאיכות ענבים ייחודית, אשר באה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס 24.5

חומצה [ג/ל] 5.7

3.55 PH

תהליך ייצור היין: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו במהלך שעות הלילה, מכל אחד מהכרמים בנפרד, בזמן ההבשלה האופטימאלית שלהם והגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. לאחר ריסוק עדין ולפני תחילת התסיסה האלכוהולית, הועברו הענבים למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים, לצורך השריה קרה. עם סיום ה-cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 28 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לטובת מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה עבר היין השרייה על הקליפות, למשך שמונה ימים. עם סיום ה-extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים לתוך מיכל נירוסטה לצורך תסיסה מאלולאקטית ועל מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית החל היין תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים (תהליך זה נעשה עבור כל כרם בנפרד).

לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין, אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי.

לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק והמשיך להתבגר 10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

קברנה סוביניון ESSENCE, הוא תוצר של שני כרמים מובחרים, הממוקמים בגליל העליון ובהרי אפרים. כל אחד מהם תורם ליין את אופיו הדרמטי והוביל ליצירת יין שלם, עמוק והרמוני. יחד עם יישון של 18 חודשים בחביות, התקבל יין כהה ומרוכז, ממנו מתפרצים ריחות פטל, אוכמניות ושזיף מתקתק, המוקפים בשפע ניחוחות אלון קלוי, קפה ואדמה. מרקם היין עשיר וכבד ובטעמו בולט פרי בשל, הוא בעל מתיקות מלטפת וחמיצות מלבבת.

כחות היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת

אנליזת היין :

סוכר יבש

13.6% אלכוהול

3.53 PH

חומציות [ג/ל] 5.9.

לשתייה החל מ : הוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

יקב טפרברג 1870 LEGACY פטי וורדו 2012

Legacy – יינות מובחרים מזנים ומכרמים ייחודיים, אשר תהליך ייצורם המוקפד והמבודל, נועד למצות את הפוטנציאל האדיר הגלום בטובי הענבים שהגיעו ליקב. תהליך ייצור יינות אלו שונה מתהליכי הייצור של שאר יינות היקב ולכן מהווה כמעיין יקב בתוך יקב. סדרת יינות זו מיוצרת ממגוון זנים נישתיים, המעניקים ליין עושר ובידול מובהק. היינות בסדרה זו התבגרו בחביות עץ אלון צרפתי למשך 18 חודשים והשתבחו בבקבוק 12 חודשים נוספים, לפני יציאתם אל השוק. פוטנציאל היישון שלהם רב והם יוסיפו וישתבחו במהלך שנים רבות.*מחיר מומלץ לצרכן  (170 ₪)*

 הרכב זני: 100% ענבי פטי וורדו

מקור הענבים:
ענבי הפטי וורדו נבצרו מכרם הנמצא בעמק אילון. כרם זה גדל על קרקע גירית ומתאפיין בהבשלה איטית ובאיזון בעוצמת הצימוח. להעצמת איכות הענבים בוצע דילול אשכולות בכרם לרמת יבול נמוכה, בזכות פעולה זו התקבלו ענבים בעלי גוון שחור, בעלי ריכוז גבוה של טעמים וארומות.

בציר: מכני בשעות הלילה

נתוני בציר:
בריקס: 23.9      חומציות [ג/ל]: 5.5         pH: 3.55

תהליך ייצור היין:
ענבי הפטי וורדו הגיעו ליקב באמצע הלילה בעת שהטמפרטורה קרירה. לאחר ריסוק עדין ולפני תחילת התסיסה האלכוהולית, הועברו הענבים למיכל נירוסטה מקורר להשריה למשך יום. עם סיום ה- cold soaking הועלתה הטמפרטורה, הוספו שמרים והחלה התסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 25 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית עבר היין השרייה על הקליפות למשך יומיים. עם סיומה נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים, לאחר מכן הועבר היין למיכל נירוסטה לתסיסה מאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית החל היין תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאחר בקבוקו המשיך היין להתבגר בבקבוק, למשך 10 חודשים נוספים, בטרם שחרורו לשוק.

פטי וורדו LEGACY, מגיע מכרם יחיד בהרי יהודה, המקנה ליין את חותמתו הברורה, הבשלה איטית, עוצמת צימוח נמוכה ויבול נמוך, אשר העניקו ליין ריכוז טעמים רב והרמוניות מלאה בין מרכיבי הפרי. היין השתבח 18 חודשים בחביות ו-10 חודשים נוספים בבקבוק.

פטי וורדו LEGACY, מתבלט בצבע עמוק, אפל ומסתורי, ניחוחו עתיר בארומת הפרי, שזיף שחור רב טעם, אשר נדבק אל החך ומתלכד ברכות בטעמי העץ. מרקמו כמעט לעיס וטעמו נשאר זמן רב לאחר הלגימה.

אנליזת היין:
סוכר [ג/ל]: יבש            כהל [ב-%]: 13.1

חומציות [ג/ל]: 6.6         pH: 3.58

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות

 יקב טפרברג 1870 LEGACY פטיט סירה  2012

 הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה

מקור הענבים:
ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם מבוא חורון, הגדל בעמק איילון. כרם זה מתאפיין בתנאי מיקרו אקלים קריר עקב מיקומו בעמק. משטר גידול קפדני תוך פתיחת הנוף, שאפשרה חדירת אור, ובמקביל דילול אשכולות, השיגה בציר של ענבי איכות בריכוז גבוה של טעמים וארומות. תא השטח נהנה מהבדל משמעותי בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה, דבר התורם גם הוא לאיכות הענבים.

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות.

נתוני בציר ממוצעים:
בריקס: 23.9      חומציות [ג/ל]: 6.3         pH: 3.45

תהליך ייצור היין:
ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין ולפני תחילת התסיסה האלכוהולית הועברו הענבים למיכל נירוסטה מקורר למשך יום לצורך השריה קרה. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הפטיט סירה, בטמפרטורה של 28 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית עבר היין השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריה extended maceration, נסחטו הענבים סחיטה איטית ובלחצים נמוכים. לאחר מכן הועברו למיכל נירוסטה לתסיסה מאלולאקטית, על מנת לייצב ולרכך את היין.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית החל היין תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאחר בקבוקו המשיך היין להתבגר בבקבוק, למשך 10 חודשים נוספים, בטרם שחרורו לשוק.

פטיט סירה LEGACY, הינו תוצר של טיפוח כרם מדוקדק, טיפול קפדני ויבול נמוך ומשובח. הענבים ליין זה הגיעו מכרם עמק אילון, אשר נתוניו מבליטים את אופיו ותכונותיו של זן הפטיט סירה. היין השתבח בחביות למשך 18 חודשים ו-10 חודשים נוספים בבקבוק.

פטיט סירה LEGACY, הוא יין אדום כהה ועוצמתי, עמוק ומלא נוכחות. הוא מאופיין באיזון ארומטי, בין הפרי, דובדבן ופטל מסוכר, לבין ארומת עץ קלוי. טעמו רך, מושך ומלטף, ומרקמו עשיר ומלא הוד.

אנליזת היין:

סוכר [ג/ל]: יבש            כהל [ב-%]: 13.2

חומציות [ג/ל]: 6.6         pH: 3.34

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

יקב טפרברג 1870 LEGACY קברנה פרנק 2012

 הרכב זני : 100% ענבי קברנה פרנק.

מקור הענבים:
ענבי הקברנה פרנק נבצרו מכרם הנמצא ברום הרי אפרים, בגובה של 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה. נתונים אלו תרמו לאיכות ענבים ייחודית, הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

בציר: מכני בשעות הלילה הקרות

נתוני בציר ממוצעים:
בריקס: 69        חומציות [ג/ל]: 6.3         pH: 3.45

תהליך ייצור היין:
ענבי הקברנה פרנק נבצרו בבציר מוקפד והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין ולפני תחילת התסיסה האלכוהולית, הועברו הענבים להשריה במיכל נירוסטה מקורר למשך יום, לצורך השריה קרה. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה פרנק בטמפרטורה של 28 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים, לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריה extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים. לאחר מכן הועברו למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית, על מנת לייצב ולרכך את היין.

בסיום התסיסה המאלולאקטית החל היין תהליכי התבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. לאחר בקבוקו המשיך היין להתבגר בבקבוק, למשך 10 חודשים נוספים, בטרם שחרורו לשוק.

קברנה פרנק LEGACY, הינו יין מרתק, שענביו גדלים בכרם שגובהו כ-350 מטר, במורדות הרי אפרים. הכרם, שניחן במיקרו אקלים ייחודי, מעניק את השפעתו הברורה על אופיו של היין. היין השתבח בחביות למשך 18 חודשים ו-10 חודשים נוספים בבקבוק עד שהגיע לסינרגיה מלאה של ארומה וטעמים.

קברנה פרנק LEGACY, הוא יין של אוכל, הוא אדום גרניטי מפתה, המאופיין בארומה קלאסית של הקברנה פרנק, נגיעה ירקרקה מושכת ונעימה, האופיינית לזן, משתלבת בניחוח פרי מתקתק ועטופה ברכות העץ. מרקמו קטיפתי ונוכחותו משאירה את חותמה הרבה אחרי השתייה.

אנליזת היין:

סוכר [ג/ל]: יבש            כהל [ב-%]: 13.2

חומציות [ג/ל]: 6.6         pH: 3.34

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

צילום הבקבוקים איל קרן צילום קולינארי

יקב טפרברג יקב משפחתי מאז 1870

דור חמישי לאהבת יין

ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

טלפון: 02-9908080

[email protected] 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top