חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קמח, שמן, סוכר… הבריאות של הקוקוס בדרך אליכם – "כרם" – טבע של בריאות

מי שמכיר אותי יודע, שאין לי שום דבר נגד בריאות. אני אוכל טוב. אני שותה טוב. אני חי טוב. אני מאושר ושמן. אני לא מעשן. אני אוכל הכול, יש לי אישה צמחונית ושני בנים גדולים, טבעונים…אז הם הנסיינים של מוצרי הבריאות אצלנו בבית, ובכל סופ"ש שהבנים הגדולים באים לאכול אצלינו ההורים, אנחנו עושים הכול, כדי לגוון להם את המטעמים, לצמחונית ולטבעונים. הקוקוס, אמנם שעיר, עגול וקשה לפיצוח, אבל הוא נותן לנו שמן, קמח וסוכר ששומרים לנו על הבריאות ועל הלב, ויש בו רכיבים שאי אפשר למצוא במוצרים אחרים.

כל מי שנכנס לחנות בריאות בשנים האחרונות יכול להגיד לכם שיש קוקוס בכל מקום, ויש לכך סיבות טובות: עשיר בחומצה לורית, פוטסיום, ציטוקינים ואלקטרוליטים. קוקוס, אם תשלבו אותו באופן קבוע בתזונה שלכם, יעניק לכם 3 יתרונות בולטים:

• מאט את קצב ההזדקנות שלכם
• משפר את התפקודים המטבוליים שלכם
• ומחזק את המערכת החיסונית

(יש לו עוד הרבה יתרונות, ואנחנו פה כדי לספר לכם הכול…)

הקוקוס שומר עלינו, ושמר על אבות אבותינו במשך 55 מילון שנים. למעשה מאז שהדקלים היפים האלה צצו באזור קן המשווה – המקומיים הבינו שיש להם כאן שיקוי קסמים שיגן עליהם. לכן דווקא באוכלוסיות איי האוקיאנוס השקט אחוז מחלות הלב נמוך יחסית. אז אם זה עובד בשבילם, כדאי גם לנו לעצור לרגע מהרגלי המטבח והבישול שלנו, ולראות את החוכמה הטמונה במסורות רבות שנים.

אז איך אפשר לקבל את כל הטוב הזה?

הקוקוס הוא אמנם שעיר, עגול וקשה לפיצוח, אבל הוא נותן לנו שמן, קמח וסוכר ששומרים לנו על הבריאות ועל הלב.

כולנו כבר יודעים שלתזונה יש השפעה גדולה על הבריאות, כולנו כבר יודעים להיזהר משומנים רוויים וכולנו כבר יודעים שפחמימות מזוקקות ומעובדות שנמצאות כמעט בכל אוכל קנוי, לא עושות לנו טוב. הקוקוס יכול לעזור לנו לשנות את המצב.

הקוקוס הוא מטבח שלם שמפיקים ממנו שמן, קמח, וסוכר, לצד מוצרים נוספים כמו חלב קוקוס, וקוקוס טחון.

שליש מאוכלוסיית העולם ניזונה מעץ הקוקוס ולכן הוא נקרא גם "עץ החיים". המוצרים המופקים ממנו מכילים רכיבים שקשה למצוא אותם במוצרים המקבילים, כמו חומצה לורית.

קמח, סוכר ושמן

אלו שלושה מוצרי יסוד,שמהווים את הבסיס היומיומי לתזונה שלנו. צריכה של מוצרי יסוד אלה על טהרת הקוקוס, מסייעת בשמירה על בריאותה של האוכלוסייה באיי האוקיינוס השקט מאות שנים. זה יכול לעבוד גם עבורכם.

בכרם תעשיות מזון מן הטבע חשבו כך, והביאו לארץ סדרה של מוצרים אורגניים איכותיים, המופקים מאגוז הקוקוס. שמן, סוכר וקמח קוקוס הובאו על ידם לראשונה בישראל מהפיליפינים, המדינה הנחשבת והמובילה בעולם באיכות ובייצור של מוצרים המופקים מקוקוס.

שמן קוקוס אורגני לא מזוכך

חשוב לשמירה על המשקל, שמירה על הלב ועל המערכת החיסונית. שמן הקוקוס מכיל כמות גדולה של חומצה לורית ושל חומצות שומן בינוניות. המונח חומצות שומן בינוניות אולי לא אומר לנו כלום, אבל, הן מתעכלות ביעילות ומונעות עומס על מערכת העיכול, הן מגיעות הישר לכבד, הופכות לאנרגיה ואינן נאגרות כשומן. זו הסיבה העיקרית ששמן הקוקוס מסייע לנו בשמירה על המשקל.

בנוסף חומצות שומן בינוניות מסייעות בחילוף החומרים, שמירה על עור צעיר ובריא ומשפרות את פעילות בלוטת התריס.

תהליך ייצור השמן נעשה בדרך המסורתית להשגת שמן לא מזוכך. רוב שמן הקוקוס הנמכר בעולם עובר תהליך זיכוך ואז מאבד את יתרונותיו הבריאותיים ולכן חשוב להקפיד ולרכוש שמן קוקוס לא מזוכך אם רוצים ליהנות מיתרונותיו התזונתיים. שמן קוקוס עמיד בחום ומומלץ לבישול.

קמח קוקוס

קמח אורגני, המכיל 40% סיבים תזונתיים (יותר מכל קמח אחר), חלבון וכמות גדולה של חומצה לורית. המושג חומצה לורית… נשמע כמו סינית, אבל לחומצה הלורית תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות והיא עוזרת בשמירה על המערכת החיסונית. זו חומצת אמינו שניתן לקבל רק מחלב אם או – ניחשתם נכון, מקוקוס.

קמח הקוקוס האורגני של כרם מתאים לאנשים שנמנעים מאכילת גלוטן. הקמח סופח אליו את הנוזלים ולכן באפייה חשוב לשלב אותו עם קמחים נוספים ולהקפיד לחשב כמות נוזלים נכונה. הוא משתלב טוב עם קמח טפיוקיה, שגם הוא מתאים מאד לנמנעים מגלוטן.

סוכר קוקוס

אם כבר צורכים סוכר, אז שיהיה סוכר קוקוס. זהו הסוכר עם המדד הגליקימי הנמוך מבין כל הסוכרים.

מהו המדד הגליקימי ולמה זה חשוב? מדד גליקימי נמוך מסייע בשמירה על המשקל. המדד הגליקימי הוא מערכת לדירוג פחמימות על פי השפעתן על רמת הסוכר בדם. פחמימות שמתפרקות לאט ומשחררות את הסוכר לדם באופן הדרגתי הן פחמימות עם מדד גליקימי נמוך. כאשר יש עודף סוכר בדם, יש הפרשה מוגברת של אינסולין וכתוצאה מכך יורדת רמת הסוכר ובעקבותיה הרעב מתגבר. הרעב גורם לאכילה מוגברת ולהשמנה. סוכר הקוקוס עשיר גם במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, ברזל אבץ ועוד.

סוכר הקוקוס של כרם הינו סוכר אורגני, לא מעובד וללא חומרים משמרים ולכן מתאים לכל מי שמחפש ממתיק טבעי.

ולסיום כדי שלא תגידו שהכל רק מילים, צריכים גם לאכול קצת וליהנות… הנה שני מתכונים עם מוצרי סדרת הקוקוס, באדיבותה של עירית אופיר מ"עירית אורגניק", מומחית לתזונה בריאה המעבירה סדנאות לבישול בריא:

לחמניות ללא גלוטן עם קמח קוקוס, שמן קוקוס וסוכר קוקוס (כ- 10 לחמניות)

הרכיבים:

1/2 כוס קמח קוקוס אורגני כרם
1/2 כוס קמח טפיוקה
1 כוס שקדים טחונים או קמח שקדים
כפית אחת קסנטן גאם
2 כפיות אבקת אפיה ללא אלומיניום
2 כפיות סוכר קוקוס אורגני כרם
1 כפית מלח הימלאיה כרם
1/2  כוס משקה אורז קינואה (מותג "קינואה ריאל")
1/4 כוס רסק תפוחים ללא תוספת סוכר
1/4 כוס שמן קוקוס נוזלי אורגני לא מזוכך כרם (ניתן להשתמש גם בשמן אורז או שמן זרעי ענבים כחלופה)

אופן ההכנה:

  • לחמם תנור ל-180 מעלות.
  • מערבבים בנפרד את החומרים היבשים ובנפרד את החומרים הרטובים.
  • מערבבים ביחד את שניהם לקבלת תערובת אחידה.
  • משמנים תבנית רצוי שקעים אני ממליצה על תבניות סיליקון.
  • ליצור כדורים ולהניח בתוך השקעים.
  • זהו זה, לאפות כ- 20 דקות ובתיאבון!

עוגת בראוניז ללא גלוטן

הרכיבים:

4 ביצים (אפשר להמיר לרסק תפוחי עץ ללא סוכר ביחס של 1/4 כוס = 1 ביצה)
חצי כוס שמן קוקוס אורגני לא מזוכך של כרם (במידה והשמן גבישי אפשר להמיס במיקרוגל)
חצי כוס קקאו איכותי בלבד
1/3 כוס קמח קונדיטור
1/8 כוס קמח טפיוקה
1/8 כוס קורנפלור
חצי כוס שבבי קוקוס טבעי
3/4 כוס סוכר קוקוס אורגני של כרם
3/4 חבילת שוקולד מריר איכותי מומס ב- 1/4 כוס משקה אורז קינואה (מותג "קינואה ריאל").
1 כוס אגוזי לוז חתוכים

אופן ההכנה:

  • מערבבים את כל החומרים ביחד.
  • אופים בתבנית בחום של כ-180 מעלות כ- 40  דקות.
  • לאחר הוצאת עוגת הבראוניז מהתנור וצינונה, יש לפרוס לקוביות שוות.

הערה: חשוב לא לייבש את העוגה. יש להוציא אותה בעודה קצת רטובה.

כרם – טבע של בריאות

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top