חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסיפס MOSAIC 2012 – יין הסופר פרימיום של יקב שילה – WOW !

בתחרות אשכול הזהב 2015 שהתקיימה בחודש מאי האחרון, הופתעו לא מעט אנשים מהזכייה הגורפת והמרשימה של יקב הבוטיק שילה בלא פחות מאשר 5 מדליות נחשבות ויותר מכמות המדליות לה זכו היקבים הגדולים בתחרות זו. היינות שזכו הם קברנה סוביניון סוד מבציר 2012 זוכה זו הפעם השנייה במדליית זהב !, מרלו סוד מבציר 2011 זוכה זו הפעם השנייה במדליית זהב !, לג'נד 1 מבציר 2012, זוכה פעם שנייה במדליית זהב ובעבר גם מדליית כסף, לג'נד 2 מבציר 2011, ויין הדגל של היקב פסיפס מבציר 2012 עם מדליית ארד, ובפעם הקודמת, זוכה מדליית כסף. ועליו אספר לכם כאן. הזכייה של יקב שילה לא הייתה עניין של מה בכך, והימים והשבועות שלאחר הזכייה, דרשו מאנשי המכירות של היקב שעות עבודה רבות, התרוצציות ודרישה מסיבית לספק הזמנות. אני עבדכם הנאמן, שמאוד אוהב ועוקב אחר יינות היקב, ביקשתי לי יין זוכה מדליה. ומאחר ואת יינות הלג'נד של היקב כבר טעמתי, ומאחר ואני אוהב אותם גדולים, כבדים, בומבסטיים, עשירים, שופעי פרי ומנעד של ארומות וטעמים, רציתי לי לטעום את יין הסופר פרימיום. רק שחלומות לחוד ומציאות לחוד, ומנהל המכירות של היקב יוסי כליפי חברי הטוב, פשוט לא מצא זמן להפגש איתי ולהביא לי את היין שהזמנתי. שאכעס? חלילה. אני מבין. ככה צריך להיות ואת הזכייה והפרגון של חבר השופטים צריך למנף. אז לידידי היינן עמיחי לוריא ברכות ומחמאות על הזכיות והמדליות, ותן לי רגע לטעום את יין הדגל שלך, ואספר לך מה הרגשתי, בהמשך. WOW. שאפו !

יקב שילה, מייצר כ- 100,000 בקבוקי יין בשנה. יותר ממחצית מהיקף הייצור מיועד לייצוא בעיקר לשוק הכשר האמריקאי. אבל לא רק. היקב מייצא גם לארצות אחרות כמו קנדה, מקסיקו, בלגיה, שוויץ, ודרום אפריקה.

כיאות ליין דגל פרימיום מושקע שמושק רק בשנים יוצאות דופן בייחודיותן, (2006, 2007,2010,2011,2012) כשעבודה מאומצת בכרמים, יוצרת אצל עמיחי היינן שאיפה ותקווה לייצר את יין הפרימיום בכל שנה.

יקב שילה פסיפס 2012 או בשמו הלועזי "MOSAIC"  –

הנו יין אדום יבש, בלנד המורכב מ- 40% ענבי מרלו, 25% ענבי פטי וורדו, 14% ענבי קברנה פרנק, 21% ענבי קברנה סוביניון.

מקור הענבים הוא בעיקר מאזור שילה, למעט ענבי הפטי ורדו שהגיעו ממבוא חורון ( ליד לטרון) וחלק מענבי המרלו שהגיעו מהצפון. מה שעושה את יין הדגל הזה, לא רק ליין בלנד של ענבים, אלא וגם לבלנד של טרוארים.

(יש כרמים שמראש נבחרים ומיועדים לפסיפס, ויש כרמים, שרק חלק משורות נבחרות מיועדות לפסיפס.)

היין התיישן 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. מרביתן חדשות של כמה יצרנים. ( ולא חשתי בנוכחות עץ המאפילה על היין אלא נהפוך הוא הנכון העץ נמצא ברקע ומוסיף באיזון למורכבות ולעניין.)

צבעו סגול עמוק וכהה DEEP PURPLE. באף, עולות ארומות של פרי יער שחור מרוכז ואינטנסיבי, פרחוניות משהו, בהמשך, גרגרי קפה קלוי וקקאו, עם מורכבות ומנעד טעמים ורבדים רחב, עשיר, מתפרץ, וממלא את החך. החומציות אוחזת היטב. מתאזנת בשפע של פרי יער כחול ושחור, תות ואוכמניות ופטל. מצאתי גם, נגיעה ירקרקה ורמיזה לליקוריץ. היין "כבד", הטאנינים עשירים והגוף מלא ונוכח. הסיומת, אלגנטית ומתמשכת. היין לא מסונן, בכדי לשמר את איכות הפרי הגבוהה. ליין 15.2% אלכוהול. ליין פוטנציאל התיישנות למרחקים ארוכים. מהיין יוצרו 5000 בקבוקים. זהו יין הדוניסטי למנות בשר עשירות ולסטייקים שמנים, ולטועמים שיהפכו עם לגימתו לשמחים ומאושרים.

היין מטעמי כשרות, מבושל. ( ואם למבקר היין שנחשב רוברט פרקר שטעם את יין הלג'נד של היקב, בידיעה שהוא מבושל לצרכי כשרות, זה לא הפריע. אז קטונתי) ליין כשרות כשר למהדרין, K,P, חתם סופר, גם לשיטת מרן בית יוסף.

מחיר היין לצרכן כ- 220 ₪ +-

WOW.

לא פחות.

יקב שילה

[email protected]

 https://www.facebook.com/ShilohWine

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top