חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג 1870 ממליץ על שני יינות לקראת חג השבועות ולצדם, הצעות הגשה מגוונות לכל אחד מהיינות, בהתאם למאכלים הנהוגים בחג. רוזה סילבר 2014 ו- סוביניון בלאן טרה 2013

משהו טוב, רוצה לומר דברים טובים, הולך/כים לבוא עלינו בימים הקרובים שעד חג השבועות, וזה יבוא לידי ביטוי בהמון יינות וטובי הגבינות והמון זאטוטים מחייכים, עם זרי פרחים על הראש, לבושים בחולצות לבנות. משהו טוב, קורה ליקבים בישראל שיותר ויותר יוצאים עם השקות של יינות לבנים, ויינות רוזה סמוקים, יינות שכל כך מתאימים לימים החמים ולנהמת המזגנים.  יקב טפרברג 1870 ממליץ על שני יינות לקראת חג השבועות ולצדם, הצעות הגשה מגוונות לכל אחד מהיינות, בהתאם למאכלים הנהוגים בחג. שבועות הוא גם חג היין הלבן, שכן יינות אלה מוצלחים ביותר עם מאכלי שבועות הנהוגים בארוחות החג. בשנים האחרונות נוסף יין הרוזה למשפחת היינות הלבנים והפך לפופולארי מאד. הייננים ביקב טפרברג 1870 בחרו להמליץ על 2 יינות לחג זה ושניהם במחיר נהדר מתאים לכל כיס ושווי תמורה.

רוזה "סילבר" 2014 (39 ₪).

(SILVER הינה סדרה המאופיינת ביינות זניים קלאסיים שבדרך כלל, התבגרו בחביות עץ אלון למשך 4-6 חודשים, ומוכנים לשתיה כשנה לאחר הבציר. כרמי הסדרה הינם כרמים מובחרים מאזורי שפלת יהודה ונחל איילון. היינות מאופיינים באיזון בין הפירותיות לבין עץ האלון, הבא מתהליכי ההתבגרות בחבית התורמת בוקה עשיר ליין.)

הרכב זני : 100% ענבי קברנה סוביניון מקור הענבים : כרם מבוא חורון  הבציר : ידני בשעות הבוקר

תהליך ייצור היין : עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק ומעבר לפרס הפניאומאטי להשרייה של מספר שעות על מנת למצות ארומה וצבע עדין מהקליפות . עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בסחיטה עדינה ואיטית על מנת לקבל תירוש ענבים מעט אדמדם ועשיר.  המיץ שנסחט צונן והועבר למיכל נירוסטה מקורר ומבודד לשהייה של כ- 24 שעות עד לשקיעת המשקעים. לאחר סיום השקיעה ,נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה נוסף לתסיסה האלכוהולית שערכה כ-22 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין : צבע היין וורדרד ומתאפיין בארומות פירותיות ופרחוניות עדינות ומהנות.

בפה היין רענן ,בעל גוף בינוני ופריך וחומציות מאוזנת , הסיומת רכה ועשירה.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 12 מעלות עם דגים צלויים או מאפים, גבינות בעלות ניחוח עדין וגבינות רכות, ירקות שורש אפויים.

סוביניון בלאן "טרה" 2013 (49 ₪).

(TERRA הינה סדרה המבטאת באיטלקית טרואר, אדמה. סדרת איכות זו מאופיינת בכרמים מאזור טופוגרפי הנהנה מתנאי גידול אופטימאליים. הכרמים נטועים בקרקעות בעלי טופוגרפיה הררית. האקלים מתאפיין בשוני חד בין טמפרטורות יום לטמפרטורות לילה המאפשר בציר ענבים עשירים במרקם טעמים וארומות. בין היתר ,הסדרה משלבת יינות צעירים וכוללת יינות זניים ויינות בלנד כאחד. יינות הסידרה מתבגרים כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ברובו חדש.)

הרכב זני : 100% ענבי סוביניון בלאן הבציר : מכני בשעות הלילה הקרירות

מקור הענבים : כרם הנטוע על קרקע פורייה בגליל התחתון בסמיכות למושב שרונה. הכרם נטוע ממזרח למערב ובעל עוצמת צימוח מתונה המאפשרת הגעה לענבים איכותיים בעלי ריכוז טעמים וארומות האופייניים מאד לזן. במהלך גידול הענבים ,הכרם אף עבר טיפולי דילול אשכולות להפחתת היבול, אשר העצימו את ריכוזי הטעמים והארומות של הענבים.

תהליך ייצור היין : ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב לאחר הבציר המהיר ונכנסו במהלך הלילה לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי.

לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ- 24 שעות לשקיעה של המשקעים במיכל מקורר ומבודד,נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה לתסיסה האלכוהולית.  התסיסה האלכוהולית ארכה שבועיים וחצי בטמפרטורה של 14 מעלות. טמפרטורה זו אפשרה  את שימור הארומות באופן איכותי ביותר . היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין : צבע היין ירקרק בהיר ומבריק . באף מתגלים ארומות עשבוניות טריות עם מעט הדרים.

בפה – היין רענן ,מאוזן ,בעל חומציות טובה עם אזכורים עשבוניים המלווים את הסיומת הנעימה של היין.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 12 מעלות עם סלטים, פסטות, דגים צלויים או אפויים וגבינות צאן רכות.

יקב טפרברג 1870

דור חמישי לאהבת יין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top