חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שְׁלֹשָׁה מִי יוֹדֵעַ? שְׁלֹשָׁה אֲנִי יוֹדֵעַ: שְׁלוֹשָׁה יֵינוֹת שֶׁל יקבי עֵמֶק הָאֵלֶּה. אֵיזוֹ שְׁאֵלָה?

זוהי לי, "הישורת האחרונה", במקצה הטעימות של יינות מומלצים על ידי לשולחן ליל הסדר. כמות היינות שלגמתי וטעמתי בשלושה השבועות האחרונים, הייתה עצומה. ולשמחתי, היא עולה, ומתעלה על עצמה, מדי שנה. מצד אחד הטעימה, זו מלאכה אולי לא קשה אבל, ומצד שני, הכתיבה וההגהה, והעמדה והכנסת התמונה לכתבה, הנה מלאכה הדורשת זמן. וזמן, הוא פריבילגיה, לכל מי, שעובד לפרנסתו. איני מתלונן חלילה, אלא מצטער רק על דבר אחד, ואלה הם כל כך הרבה בקבוקי יין שנפתחו לטעימה, נלגמו כדי תחתית גובה צווארם, עד לכשלושת רבעי הבקבוק, ומכאן, או שעברו אל השייש במטבח, עומדים ומחכים ומפתים לכל דיכפין, או נסעו ונדדו אל דירות הסטודנטים של הבנים הגדולים שלי, שם החבר'ה חגגו על כל שנותר, כאילו הייתה זו טיפת היין האחרונה במדבר. לפני כשבועיים, באירוע חגיגי רב משתתפים, חגגו ביקבי עמק האלה, את אירוע האביב והטעימו יינות חדשים. על שניים מהם, אמליץ לכם. והרגשתי גם צורך, לכבד אותם ואתכם עם יין קינוח מסיים שייקח אתכם למנוחה אחרי ארוחה דשנה ובטן מלאה, בתחושה עילאית, מפנקת, של מתיקות שובת חך. כל 3 היינות, הנם יינות שאין להתעלם מהם והם ראויים להתייחסות שלכם על שולחן החג, כשהם עומדים בגאון כל אחד בזכות עצמו, וטעמו. את שני האדומים, תשתו עם המנות העיקריות. ואת יין הקינוח שטעמו ואפו כשל סוכריות, תשתו עם המגדניות הפירות והעוגות.יקבי עמק האלה – קברנה פרנק 2011 –

היין עשוי מ- 90% ענבי קברנה פרנק, 5% קברנה סוביניון ו- 5% פטי ורדו. קברנה פרנק מיוצר ביקב כיין זני משנת 2003. בציר 2011 הקר במיוחד הצטיין עבור זנים הזקוקים להבשלה ארוכה והדרגתית כגון הקברנה פרנק. צבעו בורדו כהה ואטום. באף, הפלוראלי והמינראלי משהו בכיוון – הגרפיט, ניחוחות אופייניים לזן של סיגליות, מנטול, פלפל לבן ופטל. הפה חלק. החמיצות נוכחת ותומכת גוף בינוני אך עשיר ברבדים של פרי אדום, ציפורן, מאוזן ומשולב היטב עם העץ וטאנין מאובק המובילים ותופסים את הפה אל סיומת יבשה וארוכה. יין בתחילת דרכו, עם פוטנציאל התיישנות גבוהה. יתן תמורה נפלאה לבעלי הסבלנות. היין התיישן 14חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. ליין 14.5% אלכוהול. מהיין יוצרו 7,644 בקבוקים. מחירו לצרכן 119 ש"ח.

יקבי עמק האלה – סירה – פטיט סירה 2011 –

זהו בלנד של 70% ענביסירה, 30% פטיט סירה. 2011 זו השנה הראשונה ביקב שהזנים סירה ופטיט סירה חוברים יחדיו לבלנד משותף. יין עז טעם ועסיסי. הפטיט סירה מביא עימו פרי ומבנה לעיס ובלתי מרוסן המאוזן ע"י הסירה האלגנטי והמלוטש. צבעו סגול דיו כהה ואטום. האף, אקספרסיבי של פרי אדום – שחור, נגיעות פרחוניות של לוונדר, זית שחור,שוקולד, רמיזות קינמון וניחוח מעושן. הפה, בעל מרקם קטיפתי, עשיר ודרמטי. ליין גוף מלא וניחוחות קפה, קוקוס וטבק. טאנין מחוספס התורם למבנה עשיר ומורכב וסיומת נדיבה. היין התיישן 14 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. מהיין יוצרו 4,990 בקבוקים. מחירו לצרכן 119 ש"ח.

.

.

.

יקבי עמק האלה DESSERT MUSCAT 2007 יין קינוח 

היין עשוי 100% ענבי מוסקט אלכסנדרוני. שנת בציר 2007. צבעו זהוב עמוק. באף, ניחוחות מתקתקים של סירופ מייפל, דבש, תבליני אפייה, ריבת משמש ואגוזים. הפה רחב, אלגנטי נגיש מפתה ומלא, עם מתיקות עשירה, טעמים של פרי בשל; קלמנטינות, תמרים, לי'צי, עקצוץ קל של אלכוהול המוביל לסיומת ארוכה מהנה ומתקתקה. זהו יין קינוח עשיר וארומטי המורכב מענבי מוסקט אלכסנדרוני. התסיסה הופסקה באופן מכוון ע"י הוספת אלכוהול על מנת לשמר את המתיקות הטבעית של הענב. היין התיישן לאורך זמן 24 חודשים, בחביות עץ ישנות כדי ליצור את מאפייניו הייחודיים. יין שישלים ויחתום את החגיגה ליד השולחן. להגיש קר ºC 5-7.  סוכר שיורי גר'/ליטר 155.מהיין יוצרו 6,663 בקבוקים.אלכוהול 15%. מחיר לצרכן כ- 75 ש"ח. של ת ע נ ו ג .

יקבי עמק האלה

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top