חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת NG מציגים: ארוחת פליאו – תזונת האדם הקדמון החל מה-23.2 מידי שני בערב

אף אחד, אבל ממש אף אחד, לא יכול לחשוד בי, שאני לא אוהב בשר. ומי שמכיר אותי יודע שאצלי בשר זה ממש העיקר. זה נכון שליד זה, תמיד יבוא יין. אבל רצוי שיבואו הולכים על ארבע וגם שתיים ובלבד שהם יכילו בשר. את מסעדת NG לא צריכים היו להציג בפניי ואת ארוחת הבכורה במשתה האבירים כבר סעדתי וגם תיעדתי. ורצה הגורל וגונבה שמועה אל חיכי, שהמסעדה מקיימת בימי שני שבשבוע "ארוחה פליאוליתית" המושתתת על תזונת האדם הקדמון ואני הייתי חייב להיות ראשון, להתרשם להזמין מקום ולהירשם. נכון שהזמנתי מקום לזוג, רק שהיא כידוע לכם צמחונית, אז היא העדיפה ללכת ובגדים בחנויות הבוטיק בנווה צדק ללקט בעוד אני עבדכם הלכתי למסעדה, לקחת לבד, חלק בחטא. בהתחלה, היינו לבד על הבר, וטלי ממול ממרקת את הדלפק עם חיוך מקסים ועם סינר. אמרו לי, שזה מתחיל בשמונה ועד אז הבטתי לצדדים והגנבתי מבטים חטופים אל שאר הסועדים, קראתי את התפריט, טלי הציעה לי יין, אז נתתי לה להחליט. טלי מזגה לי בלנד של קברנה סוביניון עם סירה של יין הנקרא "אפיק" של יקב שאטו גולן מבציר 2013. את שאטו גולן אני אוהב ומקברנה סוביניון וסירה, יין ללגום עם בשר, אי אפשר להתאכזב.

התזונה הפליאוליתית (תזונת האדם הקדמון), המתבססת על ציד וליקוט – כלומר תזונה עתירת בשר, שומן רווי, חלבונים מן החי, ירקות ופירות, התבססה בשנתיים האחרונות בארץ, והיא הולכת וצוברת תאוצה. במסעדת NG, שהתפריט שלה מתבסס ברובו על תזונה פליאוליתית, נוכחו לדעת שיש ביקוש רב לארוחות כאלה, כי גם מי שחי על פי התפיסה הפליאוליתית, לא תמיד מצליח למצוא את מבוקשו במסעדות וגם בבית.

 ועל כן מידי שני בערב, החל מה 23.2 , מוגשת בNG, ארוחת טעימות, המבוססת כולה על התזונה הפליאוליתית.

לבינתיים, המושבים סביב הבר החלו להתמלא, וכולם באו לאכול את אותו התפריט, ולמה שאתפלא?

הארוחה מורכבת משש מנות בשר ייחודיות בדרגות עשייה שונות, בליווי תוספות צבעוניות :

טרטר כנעני – חלקי פנים של טלה, שהסועד מערבב בעצמו בליווי עגבניות וטחינה. לקוביות הבשר הקטנטנות שמילאו את המנה היה את הדבר הכי חשוב בטרטר. היה להן טעם של בשר, והשילוב כפתיח של בשר וירק ועגבניות עם זילוף של טחינה היוו עבורי יופי של מנת פתיחה מסמנת תקווה והמתנה לבאות.

ברווז – נתחי ברווז בסלט של עשבים קצוצים – טוב. אני לא יודע מה קרה לו כאן לצייד. או שהברווז ברח, הוא שהברווז לא אכל, או שהירק שכלל פטרוזיליה וכוסברה ושום ומיני אגוזים ושקדים קצוצים הסתירו את פיסות הברווז שלא הזכיר לא את שומניו אם היו לו כאלה בכלל ולא את דרך עשייתו. כל שחשתי ובמעט היו פיסות לבנות כמו עוף שיצא רטוב ולבן מהמרק. בקיצור, אכזבה ירוקה וצייד כעוס.

ליידי סינטה – נתח רייר, שהסועד צורב בעצמו על צלחת לוהטת, עם רוקט. – טוב. אני מתחיל לראות בשר והנתח הפרוס דק דק על צלחת חמה, שהיה מוקף בכמה עלי רוקט, ביקש ממני אחד משניים, תהפוך אותי על הבטן כי הגב שלי כבר ניצרב או תאכל אותי חצי עשוי מדיום רייר וחצי רייר. הבשר היה רך ונחתך בקלות. כאן, הגיע רגע המשבר הראשון שלי ואולי היה זה בגלל שאת הארוחה האחרונה שלי אותו יום אכלתי ב- 12 בצהרים.

בקשתי מטלי לחם. לרגע השתררה דממה. טלי חייכה ושלפה תשובה שאחר כך הבנתי שאצלה היא הייתה מוכנה. "לאדם הקדמון לא היה לחם" הוא ניזון רק מבשר, אבל כל תחנוניי הועילו וטלי הביאה לי 2 פרוסות לחם טריות אפויות במקום עם קראנצ'יות מתפצפצת בכל נגיסה וגם צלוחית עם שמן זית וקצת בלסמיקו מלמעלה ועל יד קונפי של שום מטרף וזייתים רכים. עבדכם עשה לעצמו כריך של סינטה וסליחה לפליאוליתים. רבאק, אני רעב.

ראמפ סטייק – מידיום רייר -הנתח היה עשוי היטב וצלוי במידה הנכונה ואז נחתך לפרוסות דקיקות אל הצלחת. לצידו היו כמה עגבניות שרי ורצועות דקיקות של בצל סגול. אני לא ממש זוכר, אם אכלתי את זה כמו שזה, או גם העליתי על הכריך, אבל זה היה טוב. וכצייד רעב, אכלתי הכול.

צלעות ספר ריבס טלה – מדיום עם ארטישוק – הצלעות, היו קטנות,  עשויות וול דאן, מעושן – הן הריחו מעישון והן גם היו טעימות עד כי הייתי מוכן להכיר את האימא שלהם ולבקש ממנה עוד, כי שוב, זה היה קצת מדי והן נגמרו מהר מדי, מבלי להשאיר אצלי את חותמם. גם לא את דמם.

הארטישוק שבושל קודם לכן ורוכך ואז עלה על הגריל, היה שילוב מצוין והיווה אתנחתא קלה של התעסקות עם כל עלה ועלה. אבל כאן, החלטתי לעשות הבה וניתחכמה ושילבתי את המנה עם זו שבאה מיד אחר כך.

נתח קצבים על מחבת לוהט עם מח עצם וירקות שורש – עשיתי מיש-מש על הפלטה הלוהטת. כך היה לי זמן להתעסק על ירקות השורש שהיו עשויים לעילא רכים וטעימים ולעתים קצת מתקתקים, לצד החפירה בתוך העצם כדי לשלוף את תוכן המח ולחתוך לעצמי נגיסות קלות מהבשר, שכמו השאר, יותר מדי מהר נגמר.

קינוח : סלט פירות מרענן – הוא כלל את כל מה שהצייד מצא ביער. קצת תפוחים, קצת אגוזים, קצת תותים. בלי נגיעה של משהו מתוק. אני הפולני, חייב משהו מתוק בסוף הארוחה. אם זה עוגה, או גלידה, או משהו המופיע בטבלה של המיני- מתיקה. אפילו על קצפת הייתי מוכן להתפשר.אבל טלי שוב חייכה ואמרה כידוע לך, אדם קדמון, אכל בשר, לא סוכר.

תבינו שמשקל כל מנה נע בין 80 גר ל 150 גר זה לא הרבה בטח לא בשבילי שאוכל כמו טורף אדם. 

עלות לאדם בארוחה זוגית  : 185 ש״ח 

מי שישב על הבר של   NG – יהנה מתפריט אלכוהול משובח ואיכותי במיוחד במחירים חסרי תקדים. תפריט השתייה המפנק מחולק לשלוש רמות מחיר: 15 ₪, 25 ₪ ו- 35 ₪. להלן הצצה חלקית:

 15₪- כוס ריוחה מיקב אנטוניו הספרדי, דנסינג קאמל מהחבית, מרטיני, זוברובקה, קוארבו גולד, קמפרי  25₪ –כוס vivo של יקב צ'ילאג, אוזו 12,  ג'ק דניאלס, ג'ין טוניק קוקטיילים מגניבים כמו פינק מוחיטו.

35₪ – כוס אפיק של יקב שאטו גולן, גרייגוס, ג'וני שחור, גלנפידיך 12, גוטייר v.s ועוד

מסעדת NG היא מסעדת סטייק האוס המתמחה בנתחי בשרים גדולים על משקל, כל נתח מקבל את הטיפול הנכון ביותר ומוגש לסועדים בצורה האופטימאלית. לצד נתחי הבשר, התפריט של NG מציע מנות עכשוויות אשר קולעות לקשת רחבה של טעמים. המסעדה ממוקמת בנווה צדק הציורית בבניין קסום המשרה ניחוח אירופאי קלאסי.

NG

רח' אחד העם 6 נווה צדק, תל אביב | טל' 03-5167888

א'-ה' 18:00-01:00 ו'- 16:00-01:00, שבת 12:00-01:00

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top