חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הפרימיום "1848" משיק לכבוד הפסח ושולחן הסדר החגיגי, 2 יינות הראשון "דור 4" ברברה מבציר 2012 והשני "דור 7" מרלו מבציר 2011.

בתערוכת היין הכשר האחרונה שנערכה לפני כחודש בירושלים, פגשתי בשמחה רבה כמו תמיד את אילן אסולין יינן יקב הפרימיום 1848. אילן שאל אותי האם כבר הספקתי לבקר את עמדת ההטעמה של היקב ואני השבתי בשלילה. אילן ביקש ממני שאלווה אותו ושם בעמדת ההטעמה הוא ביקש שיוציאו עבורי לטעימה יין "מתחת לשולחן". אתה חייב לטעום את היין הזה אילן אמר והטעים לי את הברברה. חיוך של סיפוק ואושר היה נסוך על פניו וניתן היה להבין עד כמה הוא גאה בתוצאה. ואכן, יש לו על מה להתגאות. שני היינות מעניקים תמורה מצוינת למחירם. ושניהם מחזיקים בכשרות הן של בד"צ והן בית יוסף.

"סדרת עולם" של יקב הפרימיום 1848 מציגה יינות ארץ ישראלים, מזני ענבים שזכו לתהילה בינלאומית המייצגים חבל ארץ, מדינה או אזור בעולם. בזכות תנאי הגידול המוקפדים וטכנולוגיה ייננית מתקדמת, נבחרו הזנים הבולטים באיכותם ובייחודם באקלים הישראלי עבור סדרת עולם.

יקב הפרימיום 1848 – דור 4 – סדרת עולם ברברה 2012

מקור הזן ברברה בגבעות MONFERRATO , במרכז חבל פיאמונטה באיטליה. היינות המופקים מזן זה מאופיינים בחמיצות גבוהה המאפשרת לייצר יינות רעננים ופריכים.

על היין:

יין אדום רובי מרוכז ועמוק עם רמזים של שזיף, פטל שחור, דובדבן בהיר, תות עץ, כוכבי אניס ונגיעות עץ קלוי .היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת פירותית פריכה ורעננה. החמיצות תומכת וטובה מאוזנת בטעמי הפרי העשיר.

נתונים אנאליטיים:

  • צבע: אדום
  • כוהל: 13.6%
  • pH – 3.58
  • חומצה כללית: 6.3
  • מתיקות: יבש
  • יישון בחבית: 12 חודשים

 על הכרם:

מקור ענבי הברברה , מכרם הנטוע למרגלות הר כיפת הכוכב, על קרקע טרה רוסה עשירה במינרלים ומאווררת במיוחד בזכות תכולת אבן גבוהה. הכרם הנטוע בצפיפות גדולה  מהמקובל במטרה לתרום לשיפור נוסף של איכות הפרי. מאפשר לבטא את מלוא הפוטנציאל של הברברה.

על עשיית היין:

הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה" crusher " ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 21-23 מע"צ על מנת לשמר את אופי הברברה . לאחר תום התסיסה המלולאקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, פירותי, ורך.

מחיר לצרכן : דור 4 ברברה – 80 ₪

יקב הפרימיום 1848 -דור 7 מרלו – 2011

יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום מצומק, דובדבנים, גרגירי פטל שחורים ושושנים אדומות מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף עגול ומרוכז עם סיומת קטיפתית ומתמשכת.

נתונים אנאליטיים:

  • צבע: אדום
  • אלכוהול : 15%
  • pH: 3.66
  • מתיקות: יבש
  • יישון בחבית: 18 חודשים
  • הרכב זנים: 87% מרלו , 8% סירה, 5% פטיט סירה

 על הכרם:

ענבי מרלו מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין ומכרמים בוגרים מהגליל התחתון. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום- לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל התחתון מורכבת מפסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,100 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי ייחודי.

על עשיית היין:

הענבים שנבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והועברו דרך ה" crusher " ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ עם שמרים 254D שפותחו במיוחד לקבלת יינות פירותיים ומלאים. התסיסה האלכוהולית נמשכה 12 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים. שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (75%) ואמריקאי (25%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING) . היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות.

מחיר לצרכן :  דור 7 מרלו – 120 ₪

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים. יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה, ונמכרו מבית לבית. בעת מאורעות תרפ"ט, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכת אגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה.

במהלך שמונה דורות מאז מיסודו, יקב "1848" המשיך לצמוח ולזכות בהכרה באיכות יינותיו, עבר מספר משכנים, אך שמר על מסורת ייצור יין כדרך חיים. יקב 1848 הוא חלוץ תעשיית היין הישראלית בהבגרת יינות בחבית, הראשון להקמת קו מילוי בקבוקי יין והמוביל את הענף במיתוג יינות איכות כמוצר סופר פרימיום.

כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב "1848" למצויינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים באזור.

ביקב "1848" מאמינים, שהתווית משמשת ככלי עזר לחובבי היין. התווית צריכה לתת את התשובה לאיזה סגנון יין אני רוכש, או מדוע היין הזה טוב במיוחד. הכיתוב גם אמור להסביר את פירוט הזנים, זמן השהות בחבית, לתאר את בשומות וניחוחות היין וההתרשמות ממנעד הטעמים שהיין מותיר בפה. אנו הוספנו שלושה מדרגים המכוונים את הצרכן בבחירת היין.

במעלה הדור

יקב "1848" מייצר יין מזה 8 דורות, ההולך ומשתפר עם הידע והניסיון הרב הנצבר. על התווית מופיע דור היין, המעיד על איכות הענבים, תהליך ההפקה, מורכבות ואופי היין, המשפיעים בסופו של דבר על רמת מחיר הבקבוק.

תקופת ההתבגרות בחבית

יין השוהה בחבית נרגע מתהליך התסיסה והפקת היין, אך גם מתבגר וזוכה לשכבת בשומות וטעמים המשבחים את אופי המשקה. ככל שהחודשים רבים יותר, נוכחות הווניל, הטבק או הקרמל מן החבית עוצמתיים יותר.

גוף היין

ביין מספר רכיבים המעידים על גופו של עניין: עוצמת הכוהל, סמיכות הנוזל ואף שיורת טעמים על החיך. המשקה יכול להיות קל, עדין ומתאים לאוהבי ארוחות ומנות קלות; מאוזן, הרמוני ואלגנטי; ועד לכבד ומלא, לאלו מאיתנו שמעדיפים נזידי בשר או סעודות דשנות.

 יקב הפרימיום 1848

טלפון: 1-800-801848

כתובת: ת.ד- 41073 ירושלים

אתר: http://www.1848.co.il/
אימייל: [email protected]

פקס: 057-9556387

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top