חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל החדש – כמה בסוד אתה יכול לשמור דבר כל כך גדול?

כשעשיתי את דרכי למושב יד השמונה בואכה נווה אילן ירושלים, שום תוכנת WAZE ושום שילוט הכוונה לא ידע לקחת אותי אל היקב החדש של קסטל. יחד עם זאת, לא היה איש אותו עצרתי בדרך בכניסה למושב בשאלה "סליחה, ידוע לך איפה יש פה יקב חדש"? שלא ידע בחיוך ובדיוק, לכוון אותי אל המקום.

יַד הַשְּׁמוֹנָה הוא מושב שיתופי בפרוזדור ירושלים (בין אולפני "נווה אילן" ליישוב נווה אילן). היישוב מאוכלס על ידי נוצרים אוונגליסטים ויהודים משיחיים.

כרגע, מדובר באתר בנייה שהתנופה בו נמצאת בעיצומה ובכל מאודה מזה כבר 8 חודשים והמרתף כבר קיים והיסודות הונחו והמבנים שהולכים להכיל את היקב, חדר החביות, מרכב המבקרים, חדרי הישיבות והאירוח, כבר מתחילים לקבל תשתית וכיוון ברור.

כשהתכנסו כלל האורחים עיתונאים ומוזמנים וכתבי יין לקבלת הפנים שנערכה באתר הבנייה, ביקש אריאל בן זקן "לא לפרסם" על היקב החדש, אבל בנימת חיוך הוא אמר "אבל אתם עצמאים כל אחד יחליט בעצמו מה לעשות."

ואני שואל כמה בסוד אתה יכול לשמור דבר כל כך גדול?

אחת ההפתעות נמצאת במרתף והיא בדמותן של מכלי בטון אימתניים שישמשו את תהליך עשיית היין ויוסיפו ליינות שישהו בתוכם במהלך התיישנותם את תכונת המשי החלקלקה בשתייתם.

הבנייה של היקב החדש משתרעת על פני כ- 2.5 דונם והיא החלה ביוני 2014 עם חלום שמדי יום קורם עור וגידים.

מדובר ביקב חדיש שהולך לעשות שימוש במיון ענבים אופטי ובמיכון וציוד המתקדם ביותר.

מספרים הבנים איתן ואריאל והבת אילנה שלוקחים כל אחד מהצד שלו את מושכות הניהול מהאבא אלי בן זקן שהכוונה היא להגיע להיקפי ייצור של כ- 300,000 ליטר יין בשנה.

אריאל בן זקן אומר שהיקב מייצג איכות ומוביל אותה עם מגמה בלתי מתפשרת של שאיפה להשתפר.

מוסיף ואומר איתן בן זקן תחת הכובע של מנהל התפעול של היקב כי הם חוזים שמבציר 2016 היקב יצא עם תווית חדשה של סופר פרימיום בכמויות קטנות ובאיכות גבוהה יותר משל יין הדגל הנוכחי הגראן וין.

האם נסתם הגולל על היקב של המשפחה ברמת רזיאל? ובכן לא. משפחת בן זקן אינה מנסה להסתיר את הקשיים שהיא חוותה עם השנים ואת הטרוניות והתלונות מצד התושבים והרשויות על היקב שבמקום דבר שהביא אותם לכדי מחשבה לבנות ולהעתיק את היקב למיקומו החדש ביד השמונה, אבל אין בכוונתם לוותר על הכרם ועל היקב שבמקום שיופעלו במתכונת אישית ופרטית ומשפחתית של משפחת בן זקן.

הייתה לי הזכות לטעום מהקסטל רוזה 2014 שטרם נושא עליו תווית וזו לו השקה ראשונה בפני עיתונאים. אהבתי מאוד את צבעו "גופו" הנוכח ורעננותו, הפירותיות לצד החמיצות התומכת, יופי של רוזה.

בהחלט יש למה לצפות. ולהצלחתה של משפחת בן זקן ויקב קסטל נחזיק אצבעות.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top