חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל משיק בלאן דה נואר – לבן מאדום 2014 בלנד מפתיע ומרענן של פינו נואר וגראנאש

מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם כתוב בפסוק המבטא סלחנות ופתח לתשובה. כך חשתי אתמול בערב כששבתי מהעבודה ובקבוק היין המפתיע הזה המתין לי לטעימה לצד פרוסות לחם מיוחד עם צימוקים מתוקים וגבינה "חריפה" של  "יעקובס", דקות אחר כך, היינו "עסוקים" זוגתי שתחייה ואני בחיסול הבקבוק על מלוויו עד שלא נותר מהם שום פירור טיפת יין או רבב. השילוב של היין העשוי בלנד מעניין, מסקרן, ומרענן של ענבי גראנאש ופינו נואר, עם הגבינה והלחם, יבש עם מתוק ועם חריפות הגבינה היו לא פחות משילוב מנצח. הבקבוק מרשים והתווית חיש קל מושכת עין. איזו הפתעה נעימה וטעימה.

אזור גידול:  כרם יראון, הרי הגליל העליון

הרכב זני: 63% פינו נואר, 37% גרנאש

 סגנון:  יין לבן עם גווני זהב. בעל ארומות נעימות של תפוח ירוק, אפרסק לבן ושסק, ברקע ניחוח עדין של לימון צהוב. ליין חמיצות רעננה ומאוזנת היטב והסיומת נעימה.

 תהליך הייצור: הענבים נבצרו בציר ידני- סלקטיבי ועברו סחיטה עדינה באשכולות שלמים. התסיסה ארכה כשלושה שבועות והתנהלה בטמפרטורות משתנות בין 12 – 18 מעלות צלזיוס.

מיד לאחר התסיסה, הופרד היין ממשקעיו הכבדים ונשמר מספר חודשים במיכלי נירוסטה על משקעי שמרים קלים.

הבציר: החורף שקדם לבציר 2014 החל בסופת שלג עוצמתית שסיפקה את רוב דרישות הקור של הגפנים. המשך החורף היה דל במשקעים. בתחילת מאי הגיעה מערכת גשם אשר פיצתה על החוסר במשקעים ואפשרה התעוררות הגפנים בקרקע לחה. מזג האוויר לאורך העונה היה מתון ואף קריר מהממוצע  וללא אירועי קיצון. הבשלת הפרי הייתה אחידה והבציר התאפיין באיכויות גבהות מאוד.

 נתונים אנליטיים:        אלכוהול   % 12.5

                                    חומצה (גר/ל) 6.3

                                    pH              3.10

                                    מתיקות  –      יבש

 אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים היין ישמר היטב במשך שנה ממועד הבציר.

טמפרטורת הגשה:      8 – 10 מעלות צלזיוס.

יקב הרי גליל בגליל העליון, ממזג בין המאפיינים הייחודיים של הרי הגליל העליון והמומחיות רבת השנים בייצור יינות איכות. ליקב שישה כרמים בעלי מאפיינים טופוגרפיים ואקלימיים שונים, נטועים באדמת הרי הגליל העליון הפורייה, בגובה של עד 700 מטר מעל פני הים. מבחר הכרמים מאפשר יצירת מגוון יינות, מתוך פסיפס רחב של ענבים.

כל יינות יקב הרי גליל נקיים מחשש עורלה ורבעי וכשרים למהדרין מן המהדרין לכל ימות השנה, בהשגחת הרב א. ד. אויירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג.

 יקב הרי גליל  www.galilmountain.co.il

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top