חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרה וינו 2015 תחרות היינות והכהלים הבינלאומית – הזוכים, הפרסים, הגיגים מטקס הגאלה החגיגי המסכם את התחרות

השנה, נשלחו לתחרות 448 דוגמאות של יינות וכהלים. % 55,  מן הדוגמאות התקבלו מישראל והשאר מ – 21 מדינות שונות מרחבי העולם. סה"כ 14 מדליות 'זהב כפול' הוענקו ליינות, מתוכם 6 מדליות 'זהב כפול' ליינות ישראלים.

השתתפותו של יקב רמת הגולן זוכה גביע הצ'מפיון עם "ירדן גוורצטרמינר "הייטס ויין" 2012, ו -"ירדן מרלו קלע 2011",מדליית הזהב הכפול, בשני היינות", ומדליית זהב ל"ירדן סירה 2011", וירדן קברנה סוביניון 2010, וגמלא קברנה סוביניון 2011 עם הוכחה שגם יין בסדרת הביניים גמלא שמתחת לסדרת ירדן הוא יין מצוין. כמו כן בתואר "היינן הטוב ביותר" בתחרות, קבעה שני פרמטרים בולטים. הראשון, מסמן עליית מדרגה ברף הגבוה של איכות היינות המשתתפים והיינות הזוכים של היקב בהחלט ראויים לכל מחמאה. והשני בעוד בתחרויות הקודמות היה זה יקבי ברקן שגרף את כל הפרסים, בא יקב רמת הגולן ונטל את הבכורה מיקבי ברקן, אבל הותיר את שני היקבים הגדולים והבולטים האלה ברף הגבוה של הבכורה והזכיות ועל כך הם ראויים לכל המחמאות.

מחמאה גדולה מגיעה ליקבי ברקן על הזכייה במדליית זהב כפול על יין לבן ריחן 2012 מסדרת "אסמבלאג'". ומדליית זהב ראויה ליין נהדר ספיישל רזרב פינוטאג' 2012. ומדליית זהב גם לספיישל רזרב פטיט ורדו 2010 ומדליית זהב ל"לא מסונן" קברנה סוביניון 2010, יופי של יין. יקבי כרמל זכו במדליית זהב כפול עם המדיטרניאן 2009 בהחלט יין ראוי. יקב הר אודם של משפחת אלפסי זכה בתואר המכובד והמחייב היקב הטוב ביותר ( עד 100,000 בקבוקים) ואדם וישי אלפסי העושים במלאכה ראויים לכל מחמאה אליה מצטרפת גם משפחת נתניהו שרוכשת לבית ראש הממשלה ארגזים מיינות היקב.משפחת יקב בן חיים, הגיעה בהרכב מלא. אבא אימא שני הבנים והכלה והשמחה והאושר ניכרה היטב על פניהם עת גרפו זכייה מכובדת עם מדליית זהב כפול עם הקברנה סוביניון גרנד רזרב 2010.ובמדליית זהב עם הקברנה פרנק 2011. ומדליית זהב נוספת גם לקברנה סוביניון רזרב 2008.

הפתעה רבה הייתה לי ומסקרנת לעניין הכרה וטעימת היין הייתה הזכייה במדליית זהב כפול של יקב שאת שמו לצערי טרם שמעתי "יקב אריאל ביהודה" שזכה עם היין "חכלילי מרלו 2009.", יקב צ'ילאג של היננית אורנה צ'ילאג זכה במדליית זהב עם "סולו סירה 2011".יקב לגזיאל אותו איני מכיר זכה במדליית זהב עם קברנה סוביניון 2011.גם יקב נעמן של היינן רמי נעמן זכה במדליית זהב עם קברנה סוביניון גרנד רזרב 2011.יקב הר אודם זכה במדליית זהב על הר אודם סירה 2011 ובמדליית זהב על יין הדגל "אלפסי 2011" ומדליית זהב עם ה"אלפסי 2010", איך לא?! איזה יופי של יין שאני מחזיק ממנו ומקודמו שניים במקרר הבייתי. עוד יקב שאיני מכיר ולא את יינותיו הוא "יקב ביטון" שזכה במדליית זהב עם יין הנקרא "קאיומה מרלו 2010. יקב כרם 9 היקר לליבי עם שום היותו מורכב משני ייננים חברים שלי אביטל שחר ואבישיי פופוביץ זכה במדליית זהב עם היין "אבישג 2013" ואבישי שישב מולי בשולחן לא יכול היה להסתיר את התרגשותו וגאוותו. שאפו. יקב אור הגנוז זכה במדליית זהב עם היין "הר סיני פסגה 2010". יקב אורטל של היינן אילן זפרני ומנהלת השיווק המטריפה שרון איפלח זכו במדליית זהב עם שני יינות געש 2011 ומרלו 2012. כאן הצניעות והמקצועיות והלבביות של הזוג קונה להם מעבר ליינות הנהדרים נקודות זכות בכל מקום אליו הם מגיעים עם היין שלהם. במדליית זהב זכו גם צביקה ודור פנטי מיקב אליגוטה עם היין קקון 2011 שלצערי טרם טעמתי. יקב בזלת הגולן והיינן יואב לוי זכו במדליית זהב עם קברנה סוביניון רזרב 2012. יקב מונד זכה במדליית זהב עם מרלו 2009, יקב טפרברג 1870 זכה במדליית זהב עם הקברנה סוביניון רזרב 2011, יקבי עמק האלה זכו במדליית זהב עם סירה 2007, יקב AG של היינן אהרון ג'אלח, זכה במדליית זהב עם היין ארומה 2011. זו הזכייה השנייה כמדומני בטרה וינו ליקב הבוטיק הזה ואני חייב לציין שמגמת האיכות של היינות של אהרון נמשכת והכבוד והערכה במדליה בהחלט במקומם. שאפו. יקב אייל של היינן אייל אוחיון זכה במדליית זהב עם האלמה ספיישל רזרב 2010 יין הדגל של היקב יין אותו קבלתי מאייל כמתנת יום הולדת בחגיגה האחרונה שערכתי. נפלא. ושאפו. יקב שטרן עם היינן הכי גבוה בארץ ג'וני שטרן זכה במדליית זהב עם קברנה סוביניון רזרב 2012, גם יקב ענבר זכה במדליית זהב וכסף וגם יקב דוכתא זכה במדליית זהב וכסף ואי אפשר גם אצל דוקטור ויטלי איך השאיפה לאיכות ניכרת ביין. עד כאן זוכי הזהב.

מדליות כסף העניקו את הפרס השני הנחשב וחלקו אותו היקבים שטרן, תבור, טפרברג 1870, אור הגנוז, כרם ברק משק רוזנברג, ארזה, בן חיים, ברקן, מונד, נעמן, ארץ הצבי, הנס שטרנבך,.דוכתא וענבר.

בקטגוריית היקבים הביתיים זכו במדליות זהב יקב אפיריון, ארגוב, אופיר, ועוד.

זאת ועוד וחשוב לא פחות. בתחרות היו 7 זכיות של יקבים ישראליים בזהב כפול !!! 6 זכו ביינות ויקב מורד זכה בפרס הגבוה, עם ליקר האמרטו המשובח שלו. שוחחתי דקות אחר הזכייה עם יעקב מורד יצרן הליקר והוא סיפר לי על עבודה קשה והשקעה מרובה עד שהצליח להגיע לטעם הכל כך מיוחד שהוכח שגם מוצלח.
ליקר האמרטו של יקב מורד משווק בהצלחה בארץ ובעוד 4 מדינות. גם ליקר הליצ'י של מורד זכה במדליית הכסף המכובדת ואלה גם יחד מצטרפים לזכיות של הליקר קפה, ליקר השוקולד ושיכר הפסיפלורה במדליות הכסף בתחרויות קודמות.

אם אתם חושבים שכמו בכל תחרות לא היו מאוכזבים ? אתם טועים. ראיתי אותם, כאבתי את אכזבתם. היו שהגיעו לבד, היו שהגיעו עם המשפחה, היו שהגיעו עם השותפים לעשייה. ואני תקווה שבפעם הבאה גם ידם תהיה בזכייה.

הזוכים הגדולים בטרה וינו 2015
לתוצאות התחרות לחצו כאן
בית פתוח "טועמים זהב – TerraVino 2015" יתקיים בין התאריכים 26-28/02/15 בבית איש הענבים,
במסגרתו ניתן יהיה לטעום את מיטב היינות הישראלים שזכו במדליות זהב וזהב כפול!
לפרטים נוספים והרשמה לבית פתוח "טועמים זהב" לחצו כאן 
מספר המקומות מוגבל ביותר, יש להירשם מראש

כבוד גדול, נפל בחלקו של עיתונאי היין הוותיק ידידי מימי בן יוסף עת הוענק לו התואר של יקיר התעשייה פרס "מפעל חיים". מימי, איש יקר, שהלוואי ואגיע לגילו ושתהיה לי הזכות להיראות כמוהו במיטבו. איש אציל אלגנטי מלומד איש העולם הגדול שממרומי גילו וניסיונו משרה תמיד הדרה של כבוד. שאפו מימי, אתה ראוי לכל מחמאה ששפעו עלייך אמש. שתזכה לעוד שנים ארוכות וטובות ושנמשיך להיפגש באירועי יין ועיתונאים.

אי אפשר בלי מילים טובות וחמות לחיים גן איש הענבים. להעמיד תחרות בינלאומית הזוכה להכרה עולמית ולהוביל אותה מתחילתה ועד לנעילת הדלתות בערב הגאלה החגיגי עם ההכרזה על הזוכים, אינה דבר של מה בכך.

ואי אפשר בלי מילה טובה גם למשה ספאק שמלווה כשותף עוד משלב היזמות של תחרות טרה וינו בישראל, איש הקשר עם השופטים והאורחים מחו"ל והאיש הנמצא עם חיים גן  גם מאחורי תחרות שמן הזית טרה אוליבו והבירות "בירה".

חיים גן והצוות שלו, עושים מלאכה קשה עם המון השקעה הבנה ואהבה שאישית אני חייב שלא אחת ממלאת אותי בקנאה למה אני לא חלק מהצוות הזה שעושה את מה שהוא כל כך אוהב.

אז מכאן אני מרים כוס גבוהה של ברכת "לחיים" לך חיים. שאפו יקירי. אוהב אותך. מעריך ומכבד. אתה ענק.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top