חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיגים בשלהי פסטיבל היין הכשר "יין ירושלים 2015"

את האמת, רציתי לבוא. רק שמזג האוויר והבטחות החזאים על גשם ושלג, שיגיע גם לירושלים, קצת הרתיעו אותי וערב הפתיחה של פסטיבל היין הכשר "יין ירושלים 2015", שהתקיים במשך יומיים השבוע בבנייני האומה שבירושלים, הלך והתרחק ממני, מרחק כביש משמיים, עמוסים בעננים.

טוב שיש חברים ועוד יותר טוב שהחברים שלי אוהבים יין כמוני וכך ההודעה שהגיעה אליי מחברי הטוב הסומלייה יוני מרומי קווה, "אתה בא"? עוררה בליבי תחושה טובה.

זה נראה לי קצת מוזר לצאת מבית חם, במזג אוויר כל כך מאיים מתל אביב קצת אחרי השעה שמונה בערב ולעשות את הדרך לירושלים בשביל לטעום יין.

אבל יוני, הגיע עם מכוניתו ועם ידידה מקסימה בשם ליאור אף היא חובבת יין, והרי לי גם חברותא שזה הכי חשוב וגם "נהג מיועד" שאין חשוב מזה.

הגענו לבנייני האומה קצת אחרי תשע ויצאנו את בנייני האומה בחצות וחמש דקות.

אז מה אתם חושבים ששתינו יין? או או כמה שתינו.

כמות הקהל שמילאה את אולם האירוע הייתה עצומה וכל עמדת הטעמה הייתה שופעת בקהל. אם כזו כמות של קהל חובב ושוחר יין תגיע לכל אירוע יין, כמות הצריכה לנפש בארץ ששוקטת על שמריה מזה שנים ולא זזה כהוא זה, תכפיל את עצמה.

אז כמובן, שגם קהל חרדי רב פקד את האירוע על שום היותו אירוע יין כשר, אבל גם ולא מעט זוגות וים של חברה צעירים היו בקהל וכולם טועמים ונהנים ושותים כאילו בחוץ השעה כבר לא כמעט 11 בלילה וכאילו אין גשם ווקור כלבים בחוץ, כאילו לא צריך עוד כמה שעות לקום ליום עבודה.

משהו באולם ובאופי האירוע גרמו לכולם לשכוח ובפנים להעלות את מצב הרוח.

תערוכת "יין ירושלים 2015" התקיימה בהשתתפות מכובדת של 40 יקבים חלקם מהגדולים בישראל כמו יקב רמת הגולן ויקבי ברקן וחלקם יקבי בוטיק.

התערוכה, שהיא הגדולה בישראל בתחום היין לצרכן הפרטי, נערכת בפעם הרביעית ומהווה הזדמנות לטעום ולרכוש מתוך מגוון של למעלה מ-160 מותגי יין במחירים מיוחדים.

במהלך התערוכה הושקו יינות חדשים ואף סדרות בבכורה עולמית. במסגרת התערוכה התקיימו "סדנאות" יין קצרות באורך של 30 דקות כל אחת, בהנחיית מרצים ומומחי יין מהארץ ומהעולם המתאימות למתחילים ומתקדמים. הסדנאות עסקו בבחירת יינות קינוח, "שיפוט יין" – טעימות יין עיוורות, יינות מבעבעים, יינות מזני יין חדשים, יינות יבוא  ועוד.

מפיקי התערוכה, רשת חנויות היין הגדולה בירושלים פיופ, הגבילו כל יקב ל-4 סוגי יין בלבד כדי להבטיח שיוצגו היינות המובחרים בלבד.

בין היקבים שהשתתפו :

חברון

ירושלים

טפרברג

ברקן

סגל

בנימינה

כרמל

יתיר

ונטורה

לביא

רימון

עמק האלה

godet

גוש עציון

הר ברכה

מנטיפיורי

שילה

הרי גליל

לוריא

1848

רמת הגולן

גבריאל

לבני

תניא

אבוהב

דלתון

גבעות

יושפה

הרצברג

louis royer

נטופה

ארזה

יפו

גרוס

ערקינו

תבור

domaine roses camille

פסגות

הרצוג

מורד

כל מבקר, קיבל כוס יין איכותית אותה הוא ישמור למזכרת ובקבוק מים של סאן פלגרינו.

הטעימות היו ללא הגבלה, כל הבקבוקים נמכרו במבצע 3+1 התור בקופה לימד על ההתלהבות.

 והחניה חינם.

 מי צריך יותר מזה ?

 שאפו !

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top