חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סומלייה 2015 תערוכה למבינים, למתעניינים, לייננים, וכאלה שסתם נהנים.

דומני, שנכפה עלי לפתוח כל שנה את הפתיח לאייטם בהתנצלות ובאותה נשימה בטרוניה עם שמץ עבה של פרגון מהול בקנאה. מאושרים אתם חובבי ועסקני מקצועני וסוחרי וכתבי היין שמצאתם לעצמכם את הזכות הגדולה לקחת חלק בתערוכת סומלייה הגדולה. מאושרים אתם אף יותר אם מצאתם לעצמכם זמן לא כמוני רק שעה שעתיים אלא ממש להיות שם לטעום ולחוות לפגוש ולבלות על פני יום יומיים משעת הפתיחה בצהרים ועד הרבה אחרי שעת ערביים. לעבדכם בשל אילוצי עבודה, היו קצת יותר משעתיים והכניסות לכל צדדי חניון היכל התרבות היו סגורות כבר משתיים. המתנתי להיכנס לחניון כעשר דקות ואולי כפליים, עד שנשברתי וירדתי לדיזנגוף סנטר וחזרתי ברגליים. 36 ₪ עלתה לי החנייה, אבל כשבאתי בשער תערוכת סומלייה ידעתי שכל אגורה כאן משלמת לי על חוויה.

פתחתי עם יקב שאטו גולן כמו תמיד ההנאה מיינות היקב רבה. המשכתי ליקב גבעות וניהנתי לטעום את יין הדגל מצדה. כך גם את המרלו דור 7 של יקב 1848, יקב בר מאור הפתיע עם קברנה פרנק 2013. היין היה בשעתו הפייבוריט שלי מיינות היקב 2012 והקברנה הנוכחי הרבה יותר "ירוק" פילפלי ואהבתי אותו מאוד. כך גם את הסירה רנדזינה 2013 . התקופה שבה עודד שוהם עושה לצדם של ייננים מרשימים כמו אסף ויאיר מרגלית בשיווק יינות מרגלית ובשיווק מותגי פרימיום אחרים כמו יקב בר מאור ואחרים כנראה ודיגדגה את עודד והוא יצא עם יין משל עצמו מבין השניים שטעמתי אהבתי את ה- בלק אוניקס – 2012 Black Onyx וכנראה ולא לחינם עודד מזג לי אותו ראשון. יופי של יין.

לצד עמדת הטעימה של עודד פגשתי את היינן והבעלים איש האתרוגים יהודה גרוס מיקב גרוס. זה האחרון מגדל ענבים ועשה סוג של סטאג' אצל משפחת מרגלית והתוצאה ביין הדגל שלו ניכרת ולטובה וזו לי הפעם השנייה שאני טועם יין של היקב הזה הרושם לעצמו פוטנציאל מבטיח. בעמדה של יקב גוש עציון משך אותי אייל החמוד לטעום את החשיפה ראשונה של הסובניון בלאן 2014 והחמיצות שלו ורעננותו שבתה את חיכי בהנאה מרובה. ג'וני שטרן האיש הגדול הזה הרבה יותר ממני חיבק אותי ומזג לי קברנה סוביניון רזרב 2012 יופי של יין. ליאור המקסים מיקב גת שומרון הטעים לי את 2 יינות הקינוח של היקב הראשון יין קינוח אדום מחוזק עשוי מענבים שנבצרו בבציר מאוחר והוא נקרא אדום בציר מאוחר 2010 והשני הפייבוריט שלי הוא יין קינוח לבן המופק מענבים קפואים והוא נקרא ICED WINE  24K מבציר 2010.  אצל זוהר היבואן של "קיפיס" טעמתי בהנאה מרובה 2 יינות ריזלינג יבוא. הראשון לואיס גונטרום ריזלינג – בקבוק רויאל בלו 2012 והשני לואיס גונטרום ריזלינג יבש 2013 .היבואן "ללי" עינג אותי וצינן את גופי קצת עם סנגריה צוננת ועם מוחיטו מרענן עם הרבה קרח. המשקאות הללו מגיעים באריזות קרטון ואם אתם חובבים את ההנאות האלה טוב תעשו אם תחזיקו לכם כמה כאלה בבית ככה בשביל עצמכם ולחברים שיבואו.

יבואן היין מנצרת נאיל שלופה המייצג בארץ את יינות העולם של פרנסואה לורטון הטעים לי יין סירה Hacienda Araucano צ'יליאני ו- fumees blanches – sauvignon blanc מצרפת.עמדת ההטעמה של "מרש" יינות איכות אוסטרליים הייתה תחנת עצירה של חובה. המבחר כאן עצום והיינות בחלקם פשוט מדהימים. טעמתי והתענגתי על כל לגימה שיראז אוסטרלי של קאלסקי מבציר 2011 Kalleske Moppa ואת ה- Noon Eclipse 2012 שהשאיר לי הרבה טעם של רוצה עוד.במתחם של גראפאס שמחתי לפגוש את אייל אוחיון הבעלים והיינן של יקב אייל ולשוב ולטעום את יין הדגל שלו "אלמה" שנמזג במשורה ל"אורחים חשובים".

מתחמי היבואנים הגדולים היו מרשימים מצד אחד ה"סקוטית" עם זרוע ההפצה היבוא והשיווק של "ישראקו טיב טעם" ומצד שני "האחים שקד". שני המתחמים היו "מגודרים" והכניסה אליהם הותרה למוזמנים, קניינים, וסוחרים. שפע יינות היבוא של המארחים היה גדול מאוד והוא כלל גם ייצוג של יקבים ישראלים בולטים כמו עמק האלה אצל הסקוטית ורקנאטי צרעה וטריו אצל שקד.

יקב תבור הפתיע את חיכי ולטובה עם האדמה, גוורצטרמינר, בציר 2012 ועם הרוזה "תותי פרוטי" שלהם. 2 היינות רעננים ארומאטיים וכיפים לשתיה. במתחם יקב דלתון התענגתי על עלמה לבן. במתחם יקב הרי גליל התחבקתי עם אייל פרנקו מנהל השיווק החדש שמונה לתפקיד ממש בימים אלה ויחד לגמנו אלה 2012. המבעבעים של יקב רמת הגולן הם שיחוק גדול וכולם פשוט נפלאים. הסוביניון בלאן 2014 מפתיע ברעננותו והוא מענג לשתיה. כך גם האדומים של היקב מגמלא ועד ירדן ההנאה גדולה.

שאפו לידידי הטוב אבי בן עמי על ארגון מופתי של אירוע שכל כך הרבה מחכים לו כל שנה

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top