חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בארץ: 'דרך היין' תכניס למגוון מוצריה רק יינות שיעמדו בבדיקת איכות תקן היין.

רשת חנויות 'דרך היין' מקפידה על איכות: היינות לרבות משקאות האלכוהוליים, בירה ושמן זית הנמכרים בחנות יעמדו בתקני האיכות המחמירים ביותר. הרשת בחרה לאמץ את טיוטת התקן הישראלי החדש והיקבים הישראליים וכן היבואנים יידרשו לספק אנליזה כימית של היין כדי לוודא שהוא עומד בתקן.

רשת חנויות 'דרך היין' מודיעה היום על הפעלת מהלך איכות בכל סניפי הרשת. כל היינות, מיובאים וישראליים כאחד, יידרשו לבדיקות מעבדה וניתוח כימי כדי לוודא את איכות היין, על פי התקן, הישראלי והאירופאי.

יין שלא יעמוד בתקן ייצא ממגוון היינות הנמכרים בחנות ולא יימכר ברשת.

במסגרת התהליך הרשת מאמצת את טיוטת תקן היין הישראלי החדש, ת"י 1318 חלק 1, שפורסם כבר באפריל אשתקד.

ההצעה לתקן היין החדש נכתבה במסגרת ועדת מומחים בה חברים ייננים מוכרים, נציג הצרכנים ונציגת מכון התקנים הישראלי, הדר קיסר, שריכזה את עבודת הכנת התקן. ב'דרך היין' בחרו ביינן יותם שרון (שרון בעל תואר יינן מוסמך DNO מאוניברסיטת מונפלייה בצרפת ותואר שני בביוכימיה מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית) כדי לפקח על התהליך ולוודא שהוא מתבצע וכי כל היינות הנמכרים עומדים בתקן.

יותם שרון אומר: "כל היקבים נדרשים לאנליזה מקיפה ובה מידע על אחוז האלכוהול, החומציות, החומצה הנדיפה, כמות הגופרית והסוכר השיורי. הדבר נועד לוודא שהיין איכותי, יישמר לאורך זמן גם בחנות וגם אצל הצרכן. הניתוח הכימי המתקבל מהיקבים צריך לתאום את הכיתוב על תוויות הבקבוקים ובמקרה של אי התאמה היין לא יימכר".

אלי שקד, מנכ"ל 'דרך היין' מסביר: "תקן היין הישראלי לא עודכן מאז שנת 1994, שנה אחרי פתיחת סניף הראשון שלנו בחשמונאים. אנחנו חוגגים 21 שנה לחנות שהפכה בינתיים לרשת וכשם שאנחנו התקדמנו, כך גם הצרכן הישראלי. אין סיבה שהוא ירכוש יין פגום או גבולי בעת שבדיקה פשוטה יכולה להפריד בין יינות איכותיים לבין משקאות שאינם ראויים להיקרא יין".

דרך היין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top