חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כִּ‏ישׁוֹ‏ר – כי "באזזזז", לא נוצר סתם.

"באזזז", גדול מתרחש בשבועות האחרונים אודות יקב, שרבים מאתנו, טרם שמעו אודותיו. זה התחיל בביקורות מחמיאות שעלו במספר אתרי מדיה, אודות יינות של היקב, וזה נמשך אל מהלך מכירה ושיווק שהביא את יינות היקב להימכר ולהיות מבוקשים ביותר מ-70 חנויות יין ומסעדות יוקרה בישראל, ביניהן: מסעדת טוטו, מול ים, מנטה ריי, הרברט סמואל, שגב אקספרס. הצלחתי "לשים את ידי", על 3 יינות של היקב, את האחרים, הרוזה, הויונייה, והריזלינג, פשוט לא הצלחתי, כי הם פשוט נחטפו ואזלו. אז בואו תצטרפו אלי לכמה מילים על יקב כישור ולטעימת היינות. כי "באזזז", לא נוצר סתם.

כִּ‏ישׁוֹ‏ר – הוא הקיבוץ הראשון בארץ, לאנשים עם מוגבלויות, בעלי צרכים מיוחדים ויכולות מיוחדות, והוא משמש גם ככפר קהילתי הנקרא "כישורית".

שמו של הקיבוץ על פי "כִּ‏ישׁוֹ‏ר" – כלי עבודה הקשור למלאכת האריגה: "יָדֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר" הלקוח מספר משלי.

הקיבוץ, נמצא בתחומי המועצה האזורית משגב והוא נמצא סמוך לכרמיאל.

הכפר הקהילתי "כישורית" הנו כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים ויכולות מיוחדות. אלה נשזרים באהבה רבה והמון טוב לב ביקב וביצירת היין.

כישור. לייצר טוב. כישור הוא מותג ועסק חברתי, הבנוי על היכולות המיוחדות של חברי הכפר ומהווה דוגמה ליכולתם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים לייצר מוצרים משובחים.

 ביקב כישור מאמינים שמוצר טוב הוא לא רק מוצר איכותי. מוצר טוב הוא מוצר שטוב לב ודעת, היו שותפים ביצורו והוא משפיע מטובו על כל הנוגע בו.

כרם כישור – שוכן בכישורית, על רכס הרי הגליל המערבי, משקיף אל הים מגובה 500 מטר ונושם אוויר פסגות. הכרם מטופל בשיטת חקלאות מתונה וגמישה, שאיננה מתבצעת על פי כללים אחידים מוכתבים מראש, כך שאיכויות וטיב הענבים והיין מושגים תוך שמירה על בריאות הקרקע והסביבה. חברי כישורית, מייצרים את היין בגאווה, לרובם, יש צרכים מיוחדים, אך בצידן יכולות מיוחדות. חברי כישורית שותפים מלאים לתהליך הפקת היין, טיפוח הכרמים ויצירת יינות כישור.

בשלהי קיץ 2007 נטעו על אדמות קיבוץ כישור כרמי גפנים, במטרה לייצר יינות בוטיק שיימכרו בשוק החופשי. כעבור 3 שנים –  בקיץ 2010, נבצרו לראשונה ונחנך  היקב.

בשנה הראשונה, ייצר היקב 9,000 בקבוקי יין, ומאז, היקף הייצור הולך וגדל. מבציר 2013, ייצר היקב כ- 34,000 בקבוקי יין, והם צופים כי כשהגפנים תגענה לבגרות, השאיפה לייצר כ- 55,000 בקבוקי יין בשנה.

כיום, משווק יקב כישור, 2 סדרות יין:  "סדרת כרם כישור", הכוללת :  כישור לבן יבש, כישור רוזה וכישור אדום, ו"סדרת כישור" savant : אדום, ויונייה, וריזלינג.
יין כישור נמכר ביותר מ-70 חנויות יין ומסעדות יוקרה בישראל, ביניהן: מסעדת טוטו, מול ים, מנטה ריי, הרברט סמואל, שגב אקספרס.
המנהל המקצועי של היקב הינו היינן והכורם ריצ'ארד דיוויס. דיוויס הינו בעל ידע וניסיון בניהול חקלאי שנצבר בשלוש מדינות שונות. היינן איתי להט, הנו היינן המלווה והיועץ.

KEREM  KISHOR WHITE 2013

אזור הגידול: כרם כישור שוכן על רכס הרי הגליל המערבי העליון בגובה 500 מטר מעל פני הים.  

הרכב זנים : 64% סוביניון בלאן, 36% ויונייה.

אלכוהול    12.5%

PH           3.28

TA            7.7

משקל סגולי   0.997

מועדי בציר:  7/8/13 סוביניון בלאן, 26/8/13 ויוניה.

תסיסה ויישון : היין תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה מבוקרת בין 15-18 מעלות C והתיישן על הקליפות תוך ערבוב משקע השמרים במשך שלשה חדשים בשיטת "סורלי" למשך 3 חודשים .

רשמי טעימה שלי : צבעו של היין בהיר צלול כעין הקש עם גווני ירקרק עדינים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות של פריחה עדינה, לצד פרי הדר כתום כנקטרינה ומשמש, אגס ומלון לבן, עשבוניות כשל דשא קצוץ. בפה, הגוף בינוני, החמיצות נעימה, נוכחת ומאוזנת. הגישו צונן.

כשר

מחיר מומלץ לצרכן: 80 שקלים.

KEREM  KISHOR RED 2012

אלכוהול               14%

PH                      3.85

TA                       5.02

סוג היין : יין אדום יבש

הרכב זני:   קברנה סוביניון 60%, פטיט ורדו 25%, קברנה פרנק 15%

אזור הגידול : כרם כישור שוכן על רכס הרי הגליל המערבי העליון בגובה 500 מטר מעל פני הים.  

תסיסה ויישון:  הזנים תססו במכלי נירוסטה בנפרד – גם אלכוהולי ומלולקטית בטמפרטורה של 25 מעלות.

לאחר מכן התיישנו בחביות עץ אלון – כ 1/4 מהן חדשות למשך 14 חודש.

רשמי טעימה שלי:  יין כהה גוון, הגוף בינוני עד מלא. באף, באות ועולות ארומות של פירות יער שחורים דובדבן, ופטל, לצד עשבי תיבול, טבק, שוקולד וקפה, קסיס, ועץ אלון. בפה, ניחוחות וטעמים עם ירקרקות מסוימת נעימה שמתעצמת ככל שהיין שוהה בכוס, לצד תיבול מפולפל משהו. הטאנינים נוכחים אבל רכים ומשתלבים באיזון.

כשר

מחיר מומלץ לצרכן : 80 שקלים.

SAVANT RED  2012

אלכוהול               14%

PH                      3.65

TA                       5.4

סוג היין : יין אדום יבש

SAVANT הנה הסדרה הגבוהה של היקב.

אזור הגידול :  כרם כישור שוכן על רכס הרי הגליל המערבי העליון בגובה 500 מטר מעל פני הים.  

הרכב זני: קברנה פרנק 40%, קברנה סוביניון (כרם תובל) 30%, פטיט ורדו  30%

תסיסה ויישון: הזנים תססו במכלי נירוסטה בנפרד – גם אלכוהולי ומלולקטית

ולאחר מכן התיישנו בחביות עץ אלון  – כ 1/3 מהן חדשות למשך 14 חודש.

רשמי טעימה שלי: היין מתאפיין בגוון עמוק, ארגמני כהה. באף, תותי יער, קסיס ועלי טבק, לצד פריחת סיגליות, נגיעות פרי יער שחור כפטל ודובדבן שחור ורמיזה לבשר מעושן. בפה, שילוב של חמיצות ופירותיות. ושוב כבקודמו נגיעות של ניחוחות וטעמים ירקרקים. הסיומת ארוכה ומאוזנת.

כשר.

מחיר מומלץ לצרכן : 110 שקלים.

סיכום : "באזזזז", לא נוצר סתם. היינות שטעמתי, נעמו לי. טעמו לי והיו ערבים לחכי. בהחלט יינות שאתם חייבים לטעום ולהתרשם.

אתם מוזמנים לבקר ביקב כישור כאן מאוד ישמחו לארח אתכם. במסגרת ביקור במרכז המבקרים, ניתן לבקר ביקב, ללמוד על תהליך הפקת היין, לצפות בסרט אודות כישורית והיקב, לטעום את סוגי היין השונים וכמובן לרכוש את יינות כישור.
 
לפרטים נוספים ניתן לפנות ליאיר אונא – 04-9085277, 0528701279

לדף הפייסבוק של היקב לחצו כאן

ניתן לרכוש את היין גם דרך אתר היקב

 כתובת למשלוח דואר:

ד.נ. בקעת בית הכרם 2012300
טלפון: 04-9085110
פקס: 04-9986810
 [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top