חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טרה נובה – טיול לרמת הגולן

את "טיול היקבים" לרמת הגולן, תכננה בקפידה רבה וכמו "פקודת מבצע", חברתי כרמית אהרנרייך שנשמת הגולן טבועה בה עמוקות. הלו"ז אותו כתבה ותיאמה, קיבע את הזמנים ואת המקומות בהם אנו אמורים לבקר. הזמנתי שיצטרף אליי את גדי קרפל חברי, מארגן טיולי יין בארץ ובחו"ל WINE TOUR לקבוצות קטנות ואיכותיות של תיירי יין מקומיים ומחו"ל ורק בשבוע שעבר, הוא אירח קבוצת עיתונאי "לייף סטייל" מרוסיה שמתעתדים להשיק בשבועות הקרובים סדרת כתבות במדיה הסובייטית אודות "תיירות היין בישראל". אחרי שהתחלנו את הבוקר ביקב הר אודם ולאחריו ביקב בזלת הגולן, שני יקבים נחשבים עם יינות ראויים, הגענו למושב כנף שנמצא במדרון היורד מרמת הגולן לכיוון הכנרת, סמוך למעלה גמלא. במושב כנף נמצא יקב טרה נובה.  היקב בבעלות אילן מטלון, אילן אפרים, אדריאן וינסיחי, וגיל שרון, שמשמש גם כיינן היקב.

גיל שרון מארח אותנו ביקב טרה נובה השייך לארבע שותפים חברי מושב כנף שהם למעשה חקלאים שיש להם רפת ופרדס מול לכניסה לבריכת המשושים מעל חד-נס של 270 דונם הם מגדלים 600 דונם כרמי יין בתל פארס, עבור יקבי כרמל ויקב דלתון, יש להם 100 דונם מטע זיתים מאחורי רמת מגשימים בשיתוף עם אליעד ויש להם עוד 10 דונם זיתים במושב כנף תחת המותג העצמי "ירוק זית", חוץ מזה, הם נותנים שירותי טרקטורים ומגדלים גם פירות יער, סה"כ סדר גודל של 1000 דונם.

ב – 2001 אחרי כ-15-שנה שבהם גיל שרון היה כורם של יקב רמת הגולן והתגורר באל-רום. הוא עבר לישוב כנף והתחבר לחבורת שותפיו וב – 2006 יצאו כ- 300- בקבוקי היין הראשונים של יקב טרה נובה "בתחילה לצריכה עצמית בקבוקים שחולקו לחברים עם מספרי טלפון, אנשים התקשרו ושאלו "איפה קונים וכמה זה עולה"? ואז אמרנו לעצמנו "אוקי, אם זה ככה אז בואו ונעשה את זה קצת יותר רציני"..מספר גיל.

ב- 2007 כבר ייצר היקב 3,000 בקבוקים, כך גם בהמשך ב- 2008 וב – 2009 בשנה זו השתתף היקב עם יין משלו בתערוכת היין "סומלייה", היינות נטעמו בשעתו ע"י דניאל רוגוב, וע"י ארקדי פפיקיאן.

בשלב מסוים חבר לשותפים מוקי ויינשטוק, עוד "פליט" של יקב רמת הגולן שלקח על עצמו את השיווק וההפצה של יינות היקב בכ- 50 נקודות מכירה וב-"איזהו שלב השותפים הבינו שהם לא יכולים ולא רוצים להתחרות ביקבים הגדולים ובתפיסת העולם שלהם היינות שלהם המגיעים מיקב בוטיק, מכרמים יחידניים "סינגל ויניארד", 14חודשי יישון בחביות, 14% אחוזי אלכוהול, כל זה הם ימכרו ב- 70 ₪ ולא יותר לבקבוק וללקוח הסופי."

"לשותפים גם נמאס לשמוע על צריכת היין הסטבילית העומדת בממוצע על 5.6 ליטר לשנה בארץ והם סבורים שאחת הסיבות העיקריות הם מחירי היינות הגבוהים "שכל אחד דופק מחיר כאוות שיגעונו 150 ₪ ו- 180 ₪…" קנה יין ב- 70 ₪ ביקב טרהנובה. לא טעים לך? זו זכותך. זה שווה ערך לשווארמה ולקולה שאתה אוכל בצהרים, עם איזה חבר בהפסקת הצהרים בעבודה"…

השנה עומד היקב על היקב על היקף ייצור של 10,000 בקבוקים והשנה ייבצרו כ- 12 טון ענבים. חודשי היישון של יינות היקב נעים בין 12 – 18 חודש בכפוף לשנת הבציר ולהחלטה ייננית.

לגיל שרון אין השכלה ייננית והוא מעיד על עצמו כאוטו- דידקט שמביא עמו ניסיון רב ככורם מיקב רמת הגולן בתוספת קורס יין קטן שעשה בשעתו בשנות ה- 90 ויקטור שונפלד יינן יקב רמת הגולן לכורמים של היקב. היין הראשון שעשה היה סנג'ובזה עורלה מכרם אלרום שיצא לדבריו "מדהים" .

היינות של יקב טרה נובה כיום כך אומר גיל שרון "יותר מתקרבים ליינות של בורדו", אנחנו עושים יין מענבים שאנחנו מגדלים מהזנים קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, מהם יוצאים 3 יינות זניים ועוד יין אחד בלנד שמורכב משלושת הזנים ונקרא "בראשית" כאשר בכל שנה כך מתחייב גיל הבלנד יהיה שונה לחלוטין בהרכבו."

היקב אינו כשר. את יינות היקב ניתן למצוא כיום בחנויות יין באזור כפר סבא ורעננה וב-3- נקודות מכירה בתל אביב. בנוסף, היקב מייצר יין בית עבור "אחוזת משכית" לצימרים ולמסעדה שבמקום. כמו כן מייצר היקב ליקרים מפירות הגדלים במקום.

יקב טרה נובה מרלו 2010 – ליין 14% חודשי יישון, 14% אחוזי אלכוהול, עשוי 100% ענבי מרלו מכרם יחידני "סינגל ויניארד" – באף ובפה חמיצות גבוהה לא מאוזנת פרי יער שחור דובדבן, אדמה ועשבי תיבול  מיובשים. לא אהבתי את היין. 70 ₪.

יקב טרה נובה קברנה סוביניון 2010 – ליין 14% חודשי יישון, 14% אחוזי אלכוהול, עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני "סינגל ויניארד". באף מאפיינים פרי ארומאטיים של שזיף בשל ודובדבן, אדמה, טבק, ורמיזה לשוקולד מריר, הפרי בשל, והיין מפגין עמוד שדרה גאה ואלגנטיות. מאוד אהבתי. אחלה יין ויותר מ VALUE FOR MONEY.

יקב טרה נובה שיראז 2010 – ליין 14% חודשי יישון, 14% אחוזי אלכוהול, עשוי 100% ענבי שיראז מכרם יחידני "סינגל ויניארד". באף פרי יער שחור דומדמניות שזיף ודובדבן ופרחוניות סגלגלה, עשן ועץ אלון וטבק. הגוף בינוני עד מלא. היין בסדר לחובבי הז'אנר. ושוב התמורה  VALUE FOR MONEY.

טרה נובה "בראשית" בלנד 2009 – עשוי שיראז, קברנה סוביניון ומרלו. כל הענבים של 3 הזנים ביין זה, מגיעים מכרמים יחידניים "סינגל ויניארד". ליין 14% אלכוהול. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון. באף פירות יער אדומים ושחורים, רמזים לעשבוניות קלה וציפורן, פרי בשל ומעט מעושן. האופי רענן. יש בו ביין את "הטוב" מכל זן. אבל זה לא יין של "וואו". . ושוב התמורה  VALUE FOR MONEY.

סיכום. חרף היותם של 4 השותפים כפי שהם מעידים על עצמם כעתירי נכסים פרדסים מטעים וכרמים, הם לא משקיעים בחביות חדשות "כי זה עולה הרבה כסף ומי המשוגע שהולך לשלם כל כך הרבה בשביל חביות חדשות" אומר גיל. ב"חדר החביות", ראיתי הרבה יותר מיכלי נירוסטה מאשר כמות מאוד קטנה של חביות וכולן משומשות שנקנו מכמה יקבים. ואני אומר לעצמי, יש לכם פרי מתל פארס, מכרם יחידני "סינגל ויניארד", מאזור גידול שרק "משוגע" לא ידע להוציא ממנו יין מצוין, ואתם חוסכים על חביות? אם אתם מכוונים על יין ב- 70 ₪, הצליח לכם, אבל אתם נשארים כאן.

יקב טרה נובה

מושב כנף רמת הגולן 

טלפון: גיל 052-6700827

אתר: http://www.terranova-winery.co.il

דוא"ל: [email protected]

פקס: 04-6737022

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top