חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בן חיים – באיזה יקב מקבלים אתכם בחיבוק, כוס יין רוזה צונן, ויינן מקסים, שבפסנתר בשבילכם מנגן ?!

ככה, בלי תכנון מוקדם, "נפלתי" על יקב בן חיים. מצאתי את קרן רעייתו של איתי היינן, במשרד היקב. אין לה רגע זמן להסיר את הטלפון הקבוע מאוזנה, בעוד הסלולארי שלה, לא מפסיק לצלצל והיא נועצת תוך כדי בריבוי משימות, את עיניה במסך המחשב, מקבלת ומאשרת, עוד ועוד הזמנות. מצאתי את איתי באולם הייצור של היקב עמוס בעבודה, מביט בעין בוחנת, בעובדים חובשי הכיפה שבשל הכשרות המוקפדת, לא נותנים לך לגעת בשום דבר, איך הם פורקים כמויות ענק של ענבים מדולבים היישר לתוך ה"קרשר". איתי מלווה אותי בתוך אולם הייצור, נעמד לרגע ליד דולב מכניס את ידו ושולף אשכול ענבים יפיפה. "תטעם" הוא אומר לי. "אלה ענבי מרלו". בעוד אני אוחז באשכול שנמסר לידי ומתחיל לנשנש מענבים, איתי נעמד ליד דולב נוסף. הוא שולף אשכול ענבים דחוס עם ענבים קטנטנים צמודים אחד לשני, שכל גודלו של האשכול נדחס לכף ידו ואומר לי "תטעם אלה ענבי פטי ורדו" ואני טועם ואיזה טעם משגע יש להם לענבים מתוק מזכיר ארומות של יינות קינוח דמויי פורט. אני מבקש מאיתי שיקדיש לי כמה רגעים, שיספר לי מה קורה ביקב בימים האלה שכבר מתחילים להרגיש את החג ברקע.

ואנו יוצאים מאולם הייצור ועוברים לאולם קבלת הפנים של מרכז המבקרים, איתי מוציא מהמקרר בקבוק יין רוזה צונן, מוזג לשנינו, ניגש אל הפסנתר ומתחיל לנגן בעצמה (תלחצו על הקישור ותפתחו רמקולים) איזה כישרון יש לו לאיש הגדול הזה. "פריק" של יין, ו"פריק" של אופנועי ענק, "פריק" של "פיתוח גוף", ונגן בחסד. ועם כל זה, כמה עדינות וטוב לב, יש בו בחבר שלי.

ביקב בן חיים, נמצאים בעיצומו של בציר 2014. בעת ביקורי, קלט היקב היישר מהבציר ענבי קברנה פרנק, מרלו ופטיט סירה. היקב השנה מתוכנן לקלוט בין 60-65 טון ענבים כשהשנה הכמות קצת גדלה לאור "שנת השמיטה" שבשנה הבאה.

את הקיר של מרכז המבקרים, מעטרות תעודות זכייה רבות משלל תחרויות וזכיות. ראייה לכך, שהיקב מייצר יינות עם איכויות.

היקב עובד על הז'אנר של היינות הכשרים והביקוש ליינות אלה הולך וגדל. הבציר מאוד מורכב. היה בהתחלה צפי, שהענבים יבשילו ויקדימו להיבצר, אך הענבים התאחרו בהבשלה אופטימלית. איתי מעריך שבשבוע הבא, עשוי להיווצר סוג של "צוואר בקבוק" בשל בציר רחב שהולך לקרות בכרמים בגליל העליון ותיווצר, דרישה לפועלים ולדולבים, גם יקב בן חיים עם היקף ייצור שנתי של כ- 40,000 בקבוקים נאלץ בכרמים להתמודד מול הבשלות הדורשות פעילות בציר בכרמים של עד 3 פעמים בשבוע, פעילות בציר המתבצעת בלילה ועבודה ביקב המתבצעת ביום.

יקב בן חיים כחלק מתפיסת קונספט מאמין ביינות "העולם הישן"  היינות שהוא יצא אתם לחג, הם מרלו רזרב 2006 זוכה מדליית זהב, יין עוצמתי מאוד, יין לארוחה, יין שיכול להתמודד עם מאכלים חריפים וכבדים. היין השני יהיה השיראז 2009 והוא מסדרת "טרדישיין" זהו יין יותר פרחוני, שמאוד כיף לשתות. זהו יין עוצמתי עם סיומת מהנה וארוכה.

ביקב עובדים על מגוון מתנות לחג, מיזמי שיתופי פעולה עם מסעדות, בתי מלון, חברות קייטרינג, וועדי עובדים, וכפי שבמו עיניי ראיתי, המלאכה רבה.

יינות בציר 2011 יצאו עכשיו לביקבוק.

ביקב קו יינות שנקרא בצרפתית "ון דה סוואפ" (היין לצמאים) ביינות אלה, תוכלו למצוא את הרוזה המצונן שאיתי פתח לכבודי, הוא עשוי מענבי טרמינט (זן ענבים שמבוסס על הכלאה בין ענבי גוורצטרמינר לענבי סוביניון בלאן) זהו יין לבן שעשה השרייה על קליפות אדומות  וזכה לצבע זרחני בוהק כדג סלמון טרי. היין יבש לחלוטין. חמיצות תומכת היטב. יש בו שילוב מאוזן בין נימה מרירה למתיקות מדומה והוא משדר רעננות וקריספיות מהנה. יין נוסף בסדרה הוא "אלמוג" מבציר 2013 שרק עכשיו יצא לשוק. הוא עשוי מ- 100% ענבי טרמינט, (יקב בן חיים הנו היקב היחידי בארץ המגדל ומייצר יינות מזן ענבים זה) זוהי חלקה ניסיונית  שממנה מופקים יחד שני סוגי יינות אלה ובסך הכול כ- 3,000 בקבוקים. היינות הללו פשוט "נחטפו" במהלך הקיץ.

את יינות יקב בן חיים, תוכלו למצוא בכל חנויות היין הנבחרות. טווח המחירים ינוע ב"עודף מ-100 ₪" – תוכלו למצוא יינות בסדרת "טרידישיין" בציר 2008 ו- 2009, קברנה סוביניון, מרלו, ושיראז. בלנד הנקרא "סנה" המורכב מקברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק ב- 85 ₪. מהיינות רזרב בטווח מחירים של 120 – 150 ₪, תוכלו למצוא יינות מבציר 2006-2007-2008 וכמובן את יין הדגל לאספנים "מיתוס" כמתנת חג מהודרת לאנשים שאוהבים ומבינים יין בסביבות ה- 290 ₪.

יקב בן חיים – באיזה יקב מקבלים אתכם בחיוך ובחיבוק, כוס יין רוזה צונן, ויינן מקסים, שבפסנתר בשבילכם מנגן ?!

יקב בן חיים  

יקב בן-חיים: רחוב השרף 6, רמת השרון

מתחם "ירוק עד"
טל. 03-5346748
פקס. 153-3-5346748
דוא"ל: [email protected]

מען למכתבים: שד' בן צבי 34 , רמת גן 5224739
טל:   03-6762656
פקס: 153-3-5346748

     

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top