חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן משיקים בצירים חדשים לסדרות היוקרה אסמבלאז' בציר 2011: איתן,ריחן וצפית אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010 : 720+,624+,412+ אלטיטיוד מרלו בציר 2009: 711+

אם יש מסיבת עיתונאים שאני עושה כל מאמץ בעולם שלא לפספס, זוהי מסיבת עיתונאים של יקבי ברקן. לעיתים נדמה לי, ששמואליק בוקסר הבעלים של יקבי ברקן, מבין אותי ואוהב אותי כי אני רואה שהוא שב ומזמין אותי, לטעום מהיינות שלו ולסעוד על שולחנו. ושמואליק בוקסר אוהב לאכול. והוא אוהב יין טוב ובשר טוב לצידו. במשך השנים שאנחנו מכירים, ניסה שמואליק בוקסר למצוא את המקום הכי אידיאלי על מנת לקיים בו את מסיבת העיתונאים. תמיד, הוא חיפש ומחפש, את החיבור הכי נכון, הכי מתאים והכי טעים, לחבר את היין שלו עם אוכל טוב ותאמינו לי, שהוא ניסה כבר כמעט את הכול. מסעדת "מקום של בשר" בנווה צדק שבתל אביב (וכבר כתבתי עליה כמה וכמה פעמים) הנה מסעדת הבשר הכי טובה בישראל. נקודה. ושמואליק בוקסר, כבר הבין את זה והנה הוא שב ומקיים את אירוע השקת הבצירים החדשים של סדרות היוקרה: אסמבלאז' בציר 2011, אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010, אלטיטיוד מרלו 711 בציר 2009 במסעדה זו.

סדרות אלטיטיוד ואסמבלאז' מהוות נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. סדרת אסמבלאז' היא סדרה של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו איזור. סדרת אלטיטיוד,  מדגישה את השפעת גובה הכרם על אופי היין. על אף שישראל מדינה קטנה, הטרואר הישראלי הוא מגוון ביותר. כל יין בסדרות אלו הוא עולם ומלואו והמהווה רובד נוסף בסיפור של מקום גידולו.

יקבי ברקן, מבקשים להציג ביינות שלהם קן ברור תחת הכותרת "שפה אחת, גישה אחת", כשבכל יין, התוצאה היא אחרת. הקו הברור, הנו המשך של מהלך כולל של התפתחות וגם נראות ביקב הכי גדול בישראל. והקו הזה, הנו קו אחיד בכל השפות.

זה החל בסדרות הנמוכות, עכשיו זה בא לידי ביטוי בסדרת אסמבלאז' ומהבציר הבא זה יבוא לידי ביטוי בסדרות אלטיטיוד ובסדרת הדגל סופירייר. כחלק מטעימת היינות, בקשה הייננית אירית שנק בוקסר ביתו של שמואליק, לעשות סוג של טעימה השוואתית בין בציר 2010 המהווה דוגמה קיצונית לשנת חמסינים חמה לבין בציר 2011 אותה מכנה אירית "שנה נינוחה" שונה וקרירה יחסית, כאשר כל שנת בציר העניקה ליין את מאפייניה הטרוארים כשלאקלים ולגובה בתוך המושג הזה הנקרא "טרואר" מסתבר יש חלק חשוב מאוד.

הטעימה ההשוואתית הביאה גם לידי ביטוי שונות ברורה בין היין של 2010 שהיה עגול יותר, "חם ומלא יותר" לבין היין של 2011 שהיה "רענן יותר, חומצי יותר, פריך יותר". האקלים לפיכך ביטא את השוני ושלושת האזורים שמהם מגיעים היינות, המביאים לידי ביטוי אם תירצו "את ניחוח האזור". השאיפה של הייננים ביינות הייתה ליצור יינות נגישים, שיתאימו למטבח ולאוכל הישראלי. האיכות היא אותה איכות וביקבי ברקן לא מקלים ראש בשמירה על הרמה הכי גבוהה, אבל הביטוי, הוא אזורי לחלוטין. השקת הסדרות מבצירים אלה באירוע חגיגי זה, נשענת על אותו רעיון של חיפוש אחר זנים חדשים, לימוד הטרואר ולהבין את האזור ומה אפשר לעשות עם זה. ולסיכום. אני אשקר אם אומר לכם שאין לי פייבוריטים בתוך היינות הנהדרים האלה. אני מיד אומר לכם אילו הם. אבל ביין כמו ביין, מה שיפה שהטעם שלי הוא לא בהכרח הטעם שלכם ולפיכך, תטעמו את כולם ותקבלו החלטה. ומה אני אהבתי? ובכן האסמבלאז' צפית 2011 הוא טעים בכל קנה מידה והוא לקח את חבריו בהליכה קלה. ובאלטיטיוד סדרה אותה אני מלווה כמו האסמבלאז' מיומה הראשון, המרלו, הוא מהטובים שטעמתי בתקופה האחרונה ולטעמי גם הוא מנצח בהליכה. אמנם לא קלה, כי ההתמודדות שם בגובה קשה, אבל במבחן המרלו, אין בלשוני שום צל של ספק. שהמרלו הוא המשחק.

סדרת  ASSEMBLAGE מבית יקבי ברקן

יקבי ברקן, גאים להציג זו הפעם הרביעית את סדרת היינות – ASSEMBLAGE . יינות אשר מציעים מבט אחר על נושא האזוריות, נושא שמעסיק כל מדינה יצרנית יין, בעולם הישן כמו בעולם החדש. שלושת הבלנדים האדומים המקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, צפית שמשפלת יהודה  ואיתן מהרי ירושלים מציגים שוב ממסכים ייחודיים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו.

בציר חדש 2011 של ריחן, איתן וצפית מסדרת ASSEMBLAGE

שנת הבציר 2011 הייתה שנה כל כך שונה ומרתקת שביקב, לא מאמינים שתחזור על עצמה שכן מדובר בעונה קרירה יחסית וחסרת תקריות קיצוניות כחמסינים ארוכים. כל אזור יין הבשיל בזמנו בצורה איטית ורגועה וכמעט "לפי הספר" כאשר ענבי הדרום הבשילו ראשונים, ענבי המרכז שניים ואחריהם ברצף וכמעט צמודים האזורים הקרירים שבהרי ירושלים והצפון. pH נמוכים, חומציות גבוהה יחסית ורעננות פרי נדירה. כל אלו יצרו יינות אלגנטיים ופריכים, כמעט הפוכים ליינות מהשנה הקודמת.

 איתן 2011 ASSEMBLAGE

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. גם היין מבציר 2011, למעשה נבצר כולו בכרם קריית ענבים. כרם יפיפה זה פרוס על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית, חלקן צרות וחלקן רחבות יותר, במעין אמפיתיאטרון טבעי ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'.

היין מורכב מ: סירה (34%), מרלו (32%) וקברנה סוביניון (34%). החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. בשלב זה בצענו את עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד.

רשמי טעימה:

גוון אדום ארגמני ומבריק.

באף שזורים גוונים  ירקרקים של עשבי תיבול טריים כמו אורגנו ותימין עם פלפל שחור טחון ושזיפים. אוורור חושף רמז לעור, טבק ופרי אדום: חמוציות, דומדמניות ודובדבן אדום.

הפה מציג פרי מאוזן ואלגנטי, עם גוונים של מוקה, קפה בחלב ועור, מעט מינרליות. הטאנינים מוצקים אך רכים ומשיים וחמיצות רעננה ופריכה מנקה את החך לקראת סיומת אלגנטית וארוכה.

נתוני היין:

בציר: 2011.

הרכב זנים: סירה (34%), מרלו (32%) וקברנה סוביניון (34%).

כרמים: כרם קריית ענבים, הרי ירושלים.

גובה הכרמים: 680 מ' עד 730 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 15 ל- 29 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות 40% חדשות, מאלון צרפתי (82%) ואמריקאי.

ייננים:  אד זלצברג ועירית בוקסר-שנק.

אלכוהול: 13.5%.

משקל סגולי: 990.8.

חומצה כללית: 5.25.

pH : 3.45.

ריחן 2011 ASSEMBLAGE

מקורו של יין זה במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת עלמה, שגובהן 620 ו-640 מ', סירה ומרלו מכרם בן זמרה, שגובהן 670 מ' (סירה) ו-820 מ' (מרלו) ופטי ורדו מחלקה שצמודה למושב עלמה שגובהה 650 מ'. חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי. בנוסף, לחלקות שלל מפנים: חלקות הקברנה פונות מזרחה או לצפון מזרח, חלקת הסירה מפנה גפניה מערבה, חלקת המרלו המתנוססת במרומי כרם בן זמרה פונה דרומה ואילו חלקת הפטי ורדו שצמודה למושב עלמה פונה אל השמש בכיוון דרום מזרח. מתוך שלל מאפיינים אלו נוצרו יינות שכמו נולדו להשתלב ולהתמזג אלו עם אלו, כאשר כל יין תורם מתכונותיו לממסך ליצירת יין שלם.

רשמי טעימה:

גוון ארגמני מבריק.

באף שפע פרי שחור אלגנטי, קסיס עוצמתי עם נגיעות של פרי אדום בשל המשתלבים עם מרווה ושוקולד מריר.

גם הפה מציג פירותיות שונה, שילוב של פרי שחור מרוסן ופרי אדום בשל אשר נתמכים בחמיצות פריכה ורעננה. הפירותיות הזו מתחברת עם נגיעות העץ כמו החיבור הקסום של שוקולד ומרירות. עשבי תבלין המורגשים והטבק מוסיפים מימד והכל נתמך בשלד של טאנינים מוצקים ולעיסים. אין ספק ששוב, מבין שלושת היינות, יין זה מתבלט כמחוספס והדוק יותר, אך עם זאת, מוכן ונגיש לשתייה.

נתוני היין:

בציר: 2011.

הרכב זנים:  קברנה סוביניון (55%), מרלו (28%), סירה (5%) ופטי ורדו (12%).

כרמים: עלמה (קברנה סוביניון ופטי ורדו), כרם-בן-זמרה (סירה ומרלו).

גובה הכרמים: קברנה סוביניון –  620 ו- 640 מ'; סירה – 670 מ'; מרלו – 820 מ'; פטי ורדו- 650 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה:. התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 20 ל- 34 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 28-30ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות  50% חדשות, מאלון צרפתי.

ייננים:  אד זלצברג ועירית בוקסר-שנק.

אלכוהול: 13.5%.

משקל סגולי: 992.4.

חומצה כללית: 5.29.

pH : 3.40.

צפית 2011 ASSEMBLAGE

בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאזורי גידול הידועים באיכותם, הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, בו היינו לרוב עסוקים יותר בלמידה מאשר ביצירה. אך עם כל שנה שעברה ועם כל גילוי נוסף החיבור לאזור התהדק. שכן, נראה שדווקא באזור זה אפשר להבין את הדיבורים על טרואר או המכלול הזה של אזור, זן, כורם, יינן וכו'. באזור זה התחלנו לראות כי אפשר לייצר יינות איכותיים גם באזורים מאתגרים במידה והזנים הגדלים באזור מותאמים לתנאים שבו, גם אם המשמעות היא טיפוח של זנים שונים ולא מוכרים.

רשמי טעימה:

גוון ארגמן עמוק ומבריק.

פרי בשל ומתוק, פטל ותות עץ, רמז לליים, לצד תבלינים פיקנטיים ונגיעות של תימין. סחרור נוסף חושף רמזים לאגוזי מקדמיה ואספלט חם.

ליין גוף בינוני אך עם טאנינים מורגשים ולעיסים אשר עטופים בפרי עסיסי ורענן, ירקרקות מעודנת וקטיפתיות שמלווה עד הסיומת. כל אלה יוצרים יין מורכב ושונה אך נגיש ומהנה.

 נתוני היין:

בציר: 2011.

הרכב זנים: מרסלן (57%), קלדוק (26% ), פינוטאז' ( 12%), קריניאן (5%).

כרמים: תל צפית.

גובה הכרמים: 150 עד 180 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 10 ל- 21 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.

יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ- 50% חדשות.

ייננים: אד זלצברג ועירית בוקסר-שנק.

אלכוהול: 13%.

משקל סגולי: 993.

חומצה כללית: 5.1.

pH : 3.50.

 בציר חדש 2010 סדרת אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010: 720+,624+,412+

שנת הבציר 2010 הייתה שנה חמה במיוחד ומאתגרת יותר מהשנים הקודמות. החמסינים שהחלו כבר בעונת הליבלוב והמשיכו לאורך כל תקופת ההבשלה, השפיעו על ההתפתחות הארומתית והפנולית של הענבים. בעקבות כך הבציר הקדים ונדרשה הקפדה ייננית גבוהה מהרגיל בכל אזורי הארץ על מנת לשמור בעיקר שהפרי הבשל לא יהיה בשל מידיי. עם זאת אנו שמחים לראות כי הכרמים המובילים שלנו לא רק ממשיכים את מסורת איכותם הגבוהה בכל שנת בציר אלא גם ממשיכים לשקף את הייחודיות של כל כרם ובכך מחזקים את אופי הסדרה. סדרה המאפשרת הצצה מרתקת להשפעה המשמעותית שיש לגובה הכרם על הגפנים, הענבים וכמובן היין הסופי.

אופן עשיית היינות היה דומה למדי בשלושת המקרים: תסיסה חמה למדי שנמשכה בהשריה ארוכה על הקליפות- 20 עד 43 ימים ליינות השונים. השרייה זו מאפשרת מיצוי עמוק של מרכיבי העינב, כמו גם יצירת מבנה טאנינים עוצמתי אך מרוכך. שלושת היינות יושנו בחביות, כ-85% מהן חדשות מאלון צרפתי, למשך תקופה קצרה יחסית בת 14 חודשים; רצוננו היה לשמור על בהירות אופי הפרי ולא לטשטש את הביטוי המקורי של כל כרם. היינות בוקבקו ללא כל תהליך זיכוך, ולאחר סינון מינימאלי בלבד.

אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010 412+:

רשמי טעימה:

הגוון הינו  רובי-ארגמני, עמוק.

שפע פירות שחורים מתפרצים באף, בשלים ומרוכזים: תות שחור, קאסיס ודובדבן שחור, עם גוונים של שוקולד מריר, אספרסו  ונגיעות של פלפל שחור ומנטה. הארומות בשלות ורחבות. טאנינים מוצקים וחומציות המהווים שלד למבנה היין, אך "מצופים" בבשרו העסיסי של הפרי. הסיומת ארוכה ביותר, בטעמי תות-עץ שחור, קפה שחור קלוי, מעט טבק ועץ ארז של קופסת סיגרים. מדובר ביין עם אישיות בולטת ומרתקת שייהנה מתקופת יישון נוספת.

בציר: 2010

הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון

כרם: אבני-איתן, דרום רמת הגולן; דישון, עמק קדש (12%)

גובה הכרם העיקרי: 412 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו כארבעה שבועות עבור יין אבני-איתן ו- 43 ימים עבור היין מדישון. טמפרטורת תסיסה:       25-30ºC

יישון: 14 חודשים בחביות מאלון צרפתי רובן חדשות.

תאריך בקבוק: 9.8.2012

אלכוהול: 14%

משקל סגולי: 0.9956

חומצה כללית: 6.37 גר'/ל'

pH : 3.60

אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010 624+:

רשמי טעימה:

גוון אדום- סגול.

הפה מציג פרי מרוכז ורב- עוצמה, אך אלגנטי ומרוסן, עם גוונים של  פרי שחור, פטל, קאסיס ופרי אדום בשל. אלו נתמכים בקשת מרתקת של תבליני אלון ונגיעות של תבלינים מתוקים היוצרים מורכבות רבת רבדים. ליין טאנינים מוצקים, אך בעלי עידון ורכות מרשימים. הסיומת הרמונית ומלטפת, משלבת פרי מתקתק ורך עם נגיעה מרירה מעט של קפה קלוי. אין ספק שמדובר ביין הרמוני ומורכב שמייצג את כל הטוב שבגליל העליון, בעל יכולת התיישנות שתאפשר ליין להשתבח עם השנים.

בציר: 2010

הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון

כרם: עלמה

גובה הכרם: 624 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 24 ל-38 ימים. טמפרטורת תסיסה 28-32ºC

יישון: 14 חודשים בחביות מאלון צרפתי, רובן חדשות ומקצתן מאלון אמריקאי.

תאריך בקבוק: 9.8.2012

אלכוהול: 13.9%

משקל סגולי: 0.9938

חומצה כללית: 6 גר'/ל'

pH : 3.62

אלטיטיוד קברנה סוביניון בציר 2010 720+:

רשמי טעימה:

הגוון סגול- ארגמן עמוק.

ליין  אף מעט "קריר", עם קאסיס, שפע מנטה ואקליפטוס, עם רמזים של עשבוניות ושרפי אלון עמוקים ואלגנטיים המשתלבים להפליא עם אופי הפרי. בפה נחשף פרי מרוכז, אדום-שחור: פטל, קאסיס ודובדבן, בשלים עם אותה נגיעה של עשבוניות ירקרקה שממשיכה מהאף.

החיך מאוד מובנה, עם טאנינים עוצמתיים אך מעודנים ומהודקים.

הסיומת ארוכה מאוד עם טעמי עץ קלוי, קפה, תבלינים כפלפל שחור. דווקא בשנה חמה אפשר לראות שזהו יין שאינו מתבייש מבית גידולו ושוב משקף את האקלים הקריר יחסית של בית הגידול של ענביו.

בציר: 2010

הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון

כרם: דובב (הר גודרים)

גובה הכרם: 720 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 20 ל-38 ימים.  טמפרטורת תסיסה 25-30ºC

יישון: 14 חודשים בחביות מאלון צרפתי רובן חדשות.

תאריך בקבוק: 9.8.2012

אלכוהול: 13.9%

משקל סגולי: 0.9945

חומצה כללית: 6.3 גר'/ל'

pH : 3.58

אלטיטיוד מרלו 711+, 2009

השנה אנו גאים להשיק אל תוך הסדרה גם את זן המרלו. הסיבה שהחלטנו להוסיף את הזן לסדרה נבעה מנסיבות ידועות בתחום היין – הענבים דיברו. ענבי המרלו, המגיעים מחלקה קטנה בהר גודרים שבגליל העליון, בגובה 711 מ' מעל פני הים, הראו פוטנציאל לגדולה כבר בכרם. התוצאה היא מרלו  שבהחלט עומד בסטנדרטים הגבוהים שהציבו יינות הקברנה סוביניון ומציג כמוהם יין מעולה, עשיר ומרוכז, שיעניק חוויית שתייה נפלאה, עם אוכל וגם בלעדיו, עכשיו ובמשך השנים הקרובות.

שנת הגידול התאפיינה באי אחידות באופן כללי ובתנאי מזג האוויר בפרט בכל אזורי הגידול השונים. לשמחתנו, הטלטלות במזג האוויר באזורי ההר ובמיוחד בכרמים הבוגרים יותר, פחות הורגשו ועיקר ההשפעה הייתה בעיכוב ההבשלה, מה שהביא לקושי בקביעת מועדי הבציר. אך כאשר זה הצליח נוצר מצב בו הבשלות הארומטית והפנולית הייתה מקסימאלית אך עם אחוזי סוכר יחסית פחות גבוהים ולכן גם חמיצות גבוהה יותר. התוצאה היא יינות שלמים, מורכבים, מאוזנים ובעלי אופי רענן ללא בשלות מוגזמת.

אופן עשיית המרלו הייתה דומה לאופן עשיית יינות הקברנה: תסיסה חמה למדי שהמשיכה בהשריה ארוכה על הקליפות של כ- 30 יום. באמצעות השריית היין עם הקליפות לתקופה ארוכה ניתן למצות את כל הטוב שקיים בענב ומתאפשרת יצירת מבנה עוצמתי של טאנינים אשר יאפשר בין היתר, התיישנות אלגנטית וארוכת טווח. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 16 חודשים- תקופת יישון אשר מאפשרת ליין לספוג את המיטב מהיישון בחבית אך גם מאפשרת שימור בהירות אופי הפרי ובכך את הביטוי המקורי של הכרם. היין בוקבק ללא כל זיכוך, לאחר סינון מינימאלי בלבד ויושן בבקבוקים ביקב למשך 24 חודשים נוספים. תקופת יישון ארוכה מהרגיל שכן, מדובר ביין אשר התחיל את דרכו עם מארג של חמיצות וטאנינים מאסיבי אשר התרכך והתאזן במהלך חודשי היישון.

רשמי טעימה:

ליין גוון אדום שחור בוהק ואף שכבר מהמזיגה הראשונה מתפרץ מהכוס, עם פירות שחורים בשלים לצד עשבוניות מסקרנת של רוזמרין וטימין ורמז עדין של בשר מעושן. לאט לאט הפירותיות מתעצמת והקסיס והליקריץ מתחזקים ככל שהיין נפתח בכוס. הפירותיות העוצמתית ממשיכה גם בפה, והיא עטופה באגוזיות נעימה ומרתקת. הטאנינים נוכחים אך יחסית רכים, יוצרים מרקם קטיפתי ובכך מתאפשר איזון מושלם בין הטעמים, החמיצות ומבנה היין. למרות שהיין כבר נגיש ומהנה, אנו מאמינים כי עדיין יש לו יכולת התיישנות לא מבוטלת.

בציר: 2009

הרכב זנים: 100% מרלו

כרם: הר גודרים, הגליל העליון

גובה הכרם העיקרי: 711 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו ארבעה         שבועות עבור היין. טמפרטורת תסיסה 27ºC

יישון: 16 חודשים בחביות חדשות מאלון צרפתי, מיעוטן מאלון אמריקאי.

תאריך בקבוק: 7.8.2011

מספר בקבוקים: 6400 בקבוקים

אלכוהול: 14%

משקל סגולי: 0.994

חומצה כללית: 6.37 גר'/ל'

pH : 3.47

 יקבי ברקן

מרכז יין חוויתי

טלפון: 08-9447790
אימייל: [email protected]
פקס: 08-9447793

שירות לקוחות

טלפון: 08-9447745
אימייל: [email protected]
פקס: 08-9447749

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top