חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ארזה, אוטר (Auteur) קברנה 2010, יין הדגל של היקב המוקדש ליינן פיליפ ליכטנשטיין

יקב ארזה, יקב של משפחה. בבעלותה של משפחת שור, החל את דרכו בשנת 1847 בעיר העתיקה של ירושלים ע"י מרדכי אברהם שור, והיווה חלק מתחילתה של תנועת ההתיישבות. בתחילת שנות השמונים עבר היקב למשכנו הנוכחי בפארק תעשיות אדומים, ליד  ירושלים.יקב ארזה מציע שילוב ייחודי של ייננות מקצועית עם אהבת יין אמיתית בת יותר מ 160 שנה. הייתה לי הזכות והעונג לטעום מיין הדגל החדש של היקב מבציר 2010. זהו יין פרימיום מושקע ועשוי היטב, הנמצא וראוי להימצא בשורה אחת עם יינות פרימיום איכותיים מתוצרת הארץ. היין, נושא את שמו של פיליפ ליכטנשטיין יינן היקב.

יין דגל זה, מהסדרה הגבוהה של היקב, אוטר (Auteur), מהווה מזיגה ייחודית בין צפון לדרום, כדי להעניק לסגולות הזן  ביטוי מרבי. היין יוצר משילוב ייחודי של טרואר, בין כרם בגליל העליון לכרם באזור לכיש. התוצאה היא יין קברנה סוביניון עוצמתי על מאפייניו הבולטים של הזן, יין מורכב ועשיר, שופע פירות יער שחורים בשלים שזיף ודומדמניות, לצד טבק ואדמה, עשבי תיבול ארץ ישראלים, שוקולד מריר ותבלינים חמים. היין בעל נוכחות וגוף  עשיר ואלגנטי. הסיומת מלטפת ארוכה ומענגת כיאות ליין איכות שכזה.

תאור היין : היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. היין בעל צבע ארגמני עמוק עם ניחוח של ענבי שועל ואוכמניות ורמזים של וניל וציפורן. בנוי היטב עם גוף מלא ועוצמתי.

הכרמים : הענבים הגיעו מכרמים הנטועים באזורים גיאוגרפים מרוחקים: כרם אחד בגליל העליון בחלק צפוני מערבי של מושב כרם בן זימרה בגובה 800 מטר על אדמת בזלת. כרם שני ממוקם באזור לכיש על אדמה גירית.

טיפול ביקב : הענבים משני הכרמים נבצרו בהבשלה מלאה (כ- 25 בריקס).הכרם הדרומי נבצר בשבוע האחרון של חודש אוגוסט 2010 והכרם הצפוני בשבוע האחרון של חודש ספטמבר. לאחר השרייה קרה, הענבים הותססו בטמפרטורה מבוקרת ונותרו עם הקליפות כ- 20 יום.

יישון : היינות התיישנו במשך 22 חודשים, בחביות עץ אלון צרפתי. היין בוקבק בחודש אוגוסט 2012 ומאז ממשיך יישון והשתבחות בבקבוקים בתנאים מבוקרים.

אלכוהול: ליין 14% אלכוהול.

כשרות : בד"ץ עדה חרדית ירושלים והרבנות הראשית מעלה אדומים.

זכיות ומדליות : זוכה במדליית הזהב בתחרות טרה וינו 2013.

מחיר מומלץ לצרכן : 160 ש"ח.

תמורה למחיר : יש. ובהנאה מרובה.

יקב ארזה המתחדש

  www.arza.biz

ת.ד. 18218 ירושלים 91181 
טל: 02-5351442 
פקס: 02-5352128
אימייל: [email protected]

 צילומי הבקבוקים : אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top