חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון משיק יינות בציר 2011 מהסדרה הגבוהה קברנה סוביניון רזרב ומרלו כרם בן זימרה גליל סינגל ויניארד

סדרת הרזרב של יקב דלתון בהתחדשות – הצבי הגלילי מככב בתווית הסדרה שהשראתה מנופי הגליל. אני אוהב את יינות יקב דלתון. אני גם סבור, שעבודת הייננית נעמה סורקין ניכרת ביין ויין המרלו סינגל ויניארד, מביא לידי ביטוי לדעתי את אחד הטובים ביינות דלתון . חשוב וראוי לתת את תשומת הלב גם לתווית החדשה על יין הקברנה רזרב – כל תוויות הסדרה, מותגו מחדש. מאיירת: גבריאלה ברוך  מעצבת: ורד שפירא. ההשראה נלקחה מנופי הגליל ומחיות הבר הנמצאות בסביבות היקב. הצבי הגלילי הפך בשנים האחרונות להיות בן בית בינות כרמיי יקב דלתון.  אלכס הרוני מבעלי יקב דלתון: "בחרנו את הצבי להיות מזוהה עם הסדרה הגבוהה של היקב יחד עם תכונותיו היפות. לא יכולנו לבחור בחייה אחרת המסמלת אצילות שכזו ולכן היה נכון להתאימה לסדרה הגבוהה יותר של היקב". הצבי הארץ ישראלי הוא חיית הבית של הגליל. הוא מסמל את היופי, הקלילות, האצילות והצניעות, יחד עם משכנו הקבוע באזור".

יקב דלתון קברנה רזרב 2011

הכרמים:

היין מורכב מ- 3 חלקות באזור מרום הגליל. החלקות הינן חלקות מצטיינות שנבחרות שנה אחר שנה ליצירת קברנה רזרב.

עונת 2011 התאפיינה במזג אוויר קריר מהממוצע ובהבשלה איטית ומאוחרת יחסית ברוב החלקות. החלקות נבצרו כולן בתחילת חודש אוקטובר.

כל כרם נבצר במועד המתאים לו ותהליך הכנת היין נעשה בנפרד.

לאחר כשנה של התיישנות נפרדת בחביות היינות מעורבבים ומועברים שוב לשהייה של 4 חודשים נוספים בחביות.

נתוני הבציר :

אלכוהול =                 14.3%

pH =                          3.46

חמיצות כללית =       5.60 גר'/ליטר

על היין לפי פרסומי היקב : "זהו יין מורכב ומעניין, עשיר בטעמי פרי".

רשמי טעימה שלי : זהו יין עשיר עם אלגנטיות ומורכבות. באף, פירות יער בשלים אדומים ושחורים, נגיעות קפה וקקאו, פטל אדום ושזיף שחור. טאנינים רכים, אם כי נוכחים ובעלי עוצמה ובהמשך נגיעות ציפורן. הסיומת מתמשכת ונעימה.

מחיר: 119 ₪

יקב דלתון סינגל ויניארד – מרלו כרם בן זמרה, גליל 2011

הכרם נמצא בחלקו המערבי של האזור הידוע בכינויו "הפלאטו" של כרם בן זמרה.  הוא נטוע על אדמת בזלת בגובה כ- 850 מטר מעל פני הים. אדמת הבזלת, שאינה אופיינית לחלק זה של הגליל, נמצאת רק על אזור קטן יחסית והכרם נמצא ממש על הגבול בין הבזלת לאדמת הטרה רוסה הגלילית הנפוצה יותר. האדמה הינה אבנית מאוד ורדודה. הכרם נטוע על מדרון מתון מאוד לכיוון מערב.

הענבים ליין זה נבצרו ב- 24 לאוקטובר. בציר 2011 התאפיין בהבשלה איטית יחסית ולאורך רוב העונה שררו טמפרטורות נמוכות מהממוצע הרב שנתי.

על היין על פי פרסומי היקב : "הכרם המכונה הפלאטו בכרם בן זימרה הוא אחד מהכרמים הוותיקים באזור הגליל. הכרםן הוא אחד מאבני היסוד של יקב דלתון והוא מפיק יין מצוין שנה אחר שנה."

רשמי טעימה שלי : אני אוהב מאוד את המרלו. זהו יין ששוכנעתי שעם השנים הוא רק ילך וישביח בעוד הוא שתי ועכשווי כבר עכשיו. באף, פירות יער אדומים ושחורים ובשלים, עשבי תיבול ארץ ישראליים טריים ותבלין אקזוטי. הגוף מלא, רך ואלגנטי וברקע עץ אלון עשיר. היין מרוכז והוא בעל מרקם מהנה. כך גם הסיומת הארוכה. יופי של יין.

נתוני הבציר:

אחוז סוכר – 24.0

pH – 3.45

חומצה כללית – 5.8 גר'/ליטר.

היין התיישן בחביות צרפתיות במשך 18 חודשים.

תאריך בקבוק – 6 למאי 2013.

אלכוהול – 14.2%

pH – 3.54

חומצה כללית – 5.4 גר'/ליטר.

מחיר: 129 שקלים

יקב דלתון http://www.dalton-winery.com/hebrew/

פרק תעשייה דלתון, ד.נ. מרום הגליל 13810

טל: 04-6987683
פקס: 04-6987684

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top