חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי משיק את יינות הדגל – "ספיישל רזרב" לבן 2012, אדום 2011 – "הכי חשוב זה לטעום את היין, לראות אם הוא טעים, ולדעת אם הוא טוב"

יקב רקנאטי, השיק השבוע את יינות הפרימיום שלו מסדרת "ספיישל רזרב". היינות שהושקו, הם ספיישל רזרב לבן בהופעת בכורה לזנים החדשים: רוסאן ו-מרסאן 2012, וספיישל רזרב אדום 2011. "ספיישל רזרב" אדום ולבן, הנם יינות הדגל של היקב. יינות אלו מבטאים את המיטב שבכל שנת בציר, כלומר את החלקות שהניבו ענבים יוצאי דופן מהם יוצרים הייננים את היין הטוב ביותר בכל שנה ושנה, יין המייצג יקב, שנת בציר וטרואר. "ספיישל רזרב" הנו יין הדגל של היקב וככזה, הוא מיוצר רק בשנות בציר משובחות.

צוות של 3 ייננים ועוד מספר עוזרים, שוקדים על יצירת הספיישל רזרב כשהייננים גיל שצברג ועידו לוינסון נמצאים ב"חוליית החוד" כייננים ראשיים ולצדם היינן קובי ארביב.


עידו לוינסון מעיד על יין הספיישל רזרב הלבן, כעל יין בסגנון ים-תיכוני,סגנון שלדעתו, חשוב מאוד לדבר עליו כי הוא חלק חשוב ועכשווי מהשיח הציבורי של עולם הקולינאריה הישראלי, כמו שבמטבח, אנחנו מחפשים אלמנטים מקומיים, כך גם בעולם היין. הספיישל רזרב הלבן מבציר 2012, הנו יין לו חיכו יינני ובעלי היקב בכליון עיניים עד שהכרמים שבקדמת צבי ברמת הגולן שניטעו, הגיעו לידי ניבה והענבים מספרים את סיפורם בתוצאה שבבקבוק. היין מורכב מ- 60% ענבי רוסאן ו- 40% ענבי מרסאן, כ-8- חודשים התיישנות בחביות צרפתיות, ללא תסיסה מלולאקטית על מנת לשמר את החמיצות הטבעית המאוד חשובה. הרוסאן והמרסאן, משלימים בתוצאה שבבקבוק אחד את השני. בעוד הרוסאן, נוטה להיות קצת יותר אלכוהולי עם חמיצות טבעית טובה ונוכחת, המרסאן נוטה קצת להיות יותר "שמנמן", יותר סמיך, יותר עשיר, ואם תירצו, מלא אפילו יותר משרדונה. זהו יין וגם הספיישל האדום שבא אחריו, בעל רמת שתיות גבוהה, (וזה נכון אגב, לכל הLEVEL של יינות רקנאטי) יין מהנה וכייפי. כעקרון, יינות בסדרת הספיישל רזרב, הם יינות עם יותר חבית, יותר משקל גוף, יותר עניין, יותר מורכבות ויותר יכולת התיישנות וביקב בסדרות הספיישל, "מעמיסים ביין את כל מה שהוא יכול לעמוד בו". כ- 6,270 בקבוקים יש מהיין הלבן בסדרה שכולה ממוספרת. אהבתי את הספיישל הלבן, הוא מורכב הוא מעניין והוא מאוד טעים.

גיל שצברג מעיד על יין הספיישל רזרב האדום שביקב ממשיכים, באותו קו ולאט לאט לתוך הבלנד נכנסים זנים ים-תיכוניים. צוות הייננים יושב ודוגם וטועם את הבצ'ים במהלך התסיסה וגם במהלך ההתיישנות בחביות ואז בצורה עיוורת טועמים ומקבלים החלטה מה נכנס לתוך הבלנד המוגמר. משנה לשנה, זני ענבים כמו הסירה, הפטיט סירה, הקריניאן, והמרסלן, מצליחים ל"הסתנן" ולהציב ולקבוע את מקומם בתוך הבלנד של הספיישל רזרב המוגמר כאשר הכוונה המוצהרת והתוצאה שמאחוריה עומדים בגאווה הייננים אחר כך היא לעשות את היין הטוב ביותר והיין שלדעת הצוות הוא גם הכי טעים.הספיישל רזרב האדום מבציר 2011, אינו דומה לדעתי ליינות הספיישל רזרב של השנים הקודמות ולטעמי הוא גם לא בהכרח מזכיר אותם. הוא שונה. הוא טוב. הוא יין פרימיום והוא עומד בגאון בזכות עצמו כתוצאה הכי טובה שהיקב והייננים שלו יכלו להעמיד בבציר זה.  היין מאוד פירותי כשהפרי בולט קדימה ומאחורה הוא מקבל את התמיכה של החבית. גיל ועידו קצת חלוקים בדעה האם נכון יהיה להעניק ליין את שם התואר "יין אלגנטי" אבל אני מניח שלא תהיה להם כל בעיה אם תכנו אותו "אציל ים תיכוני" לדעתו של גיל זה לא ממש משנה מהם המרכיבים של הבלנד וכי הדבר שבאמת הכי חשוב זה "לטעום את היין לראות אם הוא טעים ולדעת אם הוא טוב" ואת יתר העבודה הוא אומר בחיוך" תשאירו לנו את בחירת אחוזיות הבלנד ואיזה חביות לבחור" הספיישל רזרב האדום, (ואת זה לא תמצאו על התווית האחורית) מכיל 30% סירה מכרם מנרה, 30% קברנה סוביניון מקדיתא, 20% פטיט סירה גפנים בוגרות, 15% מרלו מכרם מנרה, ו- 5% קריניאן מהרי יהודה. אם לא שמתם לב, היקב דילג על שנת הבציר 2010 בסדרת הספיישל רזרב וזה לא דבר פשוט עבור קברניטי היקב שעבורם זה ביזנס לכל דבר. ההחלטה של לצאת עם יין בסדרת הספיישל רזרב אדום 2010 נתקבלה לאחר שהייננים קבעו מקצועית שהיין לא מספיק טוב בכדי להיות ספיישל רזרב. כ- 20,000 בקבוקים יש מהיין האדום.

ספיישל רזרב אדום 2011

ספיישל רזרב אדום 2011 – הנו יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות גבוהה ומאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. היין הופק משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון מכרם קדיתא למרגלות הר מירון, עם ענבי סירה ומרלו המגיעים שניהם מכרם מנרה, פטיט סירה מגפנים בוגרות בעמק יזרעאל ומעט קריניאן מכרם הבעל בהרי יהודה.

קרירות עונת ההבשלה של בציר 2011 סיפקה תנאים מושלמים  לייצור יין הספיישל רזרב, ובלטה במיוחד אל מול בציר 2010 הלוהט, בו הוחלט שלא להפיק כלל ספיישל רזרב אדום.

במהלך חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות נשמרת תוצרת כל כרם בנפרד ולאחר מכן נערכת סדרת טעימות על מנת להחליט על הרכב הבלנד. עם סיום הרכבת הבלנד מוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 18 חודשים בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי , במהלכה היין משתבח ומתעדן. על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד והוא מוכן לשתייה כבר כעת, אולם יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב.

מחיר מומלץ לצרכן: 195 ₪

יקב רקנאטי – ספיישל רזרב לבן 2012 רוסאן – מרסאן

ספיישל רזרב לבן 2012 – הנו הופעת הבכורה של שני זנים ים תיכוניים יוצאי דופן: רוסאן ומרסאן. זנים אלו מקורם בעמק הרון והשילוב בין המרסאן בעל הגוף המלא, והרוסאן המתובל, מפיק יין עשיר ומורכב במיוחד, ביטוי מקומי לשני זנים ים תיכוניים נפלאים.

לאחר סחיטה ותסיסה מבוקרת ואיטית, התיישנו היינות על משקעיהם משך שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. על הבלנד הסופי הכולל 60% רוסאן ו 40% מרסאן הוחלט רק בתום תקופת היישון. בכדי לשמר את אופיו המורכב ואת החומציות הטבעית הגבוהה שבו, היין לא עבר כלל תסיסה מאלולקטית. ליין גוף מלא ועשיר, חומציות טובה ומאוזנת וסיומת מורכבת וארוכה.

מיין זה  הוכנו 6270 בקבוקים ממוספרים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 149 ₪.

יקבי רקנאטי בע"מ

http://www.recanati-winery.com/mainFr.asp?pid=1
ת.ד. 12050 אזור תעשיה עמק חפר
טלפון: 04-6222288, פקס: 04-6228828
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top