חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב וילה וילהלמה מארח יקבים וייננים אורחים מ"דן ועד אילת"

בשבת האחרונה זימן מוטי גולדמן הבעלים של יקב וילה וילהלמה קבוצה קטנה ומצומצמת של יקבים וייננים למפגש תחת הכותרת "מדן ועד אילת" כשתחת הרעיון מקופלת כוונה של טובה של היזם והמארח, להעניק במה ליקבים משתי קצוות הארץ. המוזמנים היו יקב גלילאו של היינן גיל הרשקוביץ מקיבוץ דן (בהחלט מהצפון  והכי דן (מדן ועד אילת) שאפשר), יקב שטרן של היינן ג'וני שטרן מקיבוץ גדות בדרום עמק החולה, ליד גשר בנות יעקב, יקב סלומון של היינן איתמר סלומון ממושב עמיקם מהמועצה האזורית אלונה שליד זיכרון יעקב, יקב מישר של חיה וזאב סמילנסקי הייננים מכפר מישר שליד גדרה, והמארח עצמו יקב וילה וילהלמה של מוטי גולדמן והיינן עמרם סורסקי.

כמה ימים לפני האירוע ולאחר שהופצו כבר ההזמנות, הודיע יקב הים האדום מאילת (הכי דרום שאפשר מדן ועד אילת) שהוא לא משתתף. וכך יצאה לה לדרך שבת שהחלה עם טפטוף מעצבן וחששם של המארחים שאו-טו-טו הם נכנסים תחת קורת גג ודקות אחר כך יצאה לה שמש חמימה וחזקה עד כדי כך שבעמדות הטעימה בקשו וגם קיבלו שמשיות ענק למחסה בפני השמש הקופחת.

20 ₪, היו דמי הכניסה, ותמורתם קבלתם גביע יין לטעימה חופשית.

כ- 200 האיש הראשונים ששריינו והזמינו את מקומם מראש, אף זכו להזמנת חינם כמחווה של המארחים. עמדת מזון הוקמה תחת המרפסת של וילה וילהלמה והיא הציעה צלחת של חומוס עם בשר וצלוחיות של שני סוגי בשרים על האש לבחירה, כנגד "קופונים" שנמכרו בנפרד תמורת תשלום.

קהל רב פקד את מתחם וילה וילהלמה ויאמר לזכותם של המארחים משפחת גולדמן, שהם היו ערוכים היטב כאכסניה מארחת, עם מקומות ישיבה למכביר על פני המדשאה המוריקה.

עמדות ההטעמה של היקבים פעלו עצמאית וכל יינן ובני משפחתו, הציעו את יינותיהם והסבריהם על היינות. לא אחת, ניתן היה להבחין ולזהות במוקדי משיכה כאלה ואחרים אצל היקבים מבחינת העדפת הקהל, אבל איש לא ויתר על אף עמדת הטעמה.

יקב גלילאו הוא יקב בוטיק משפחתי של היינן גיל הרשקוביץ. היקב ממוקם בקיבוץ דן והוא מייצר כ- 3,500 בקבוקים בשנה, היקב ממוקם על פלג נחל הדן במקום פסטוראלי ויפה, היקב מייצר בעיקר יין קברנה סוביניון 2010, יין נוסף שנקרא "יופיטר" 2011 והוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, סירה ומעט פטיט וורדו, יין נוסף "רזרב" ששהה 24 חודש בחבית על טהרת הקברנה סוביניון עם תוספת קטנה של סירה, השנה יצא היקב עם יין רוזה ועם יין לבן סוביניון בלאן. הענבים מגיעים מכרם בן-זימרה, היינות בסדרה הרגילה מתיישנים 12 חודש בחביות. היינות לא כשרים. טווח המחירים נע בין 80 ₪ ל- 120 ₪ בסדרת הרזרב.

יקב מישר עם חיה סמילנסקי שייצגה את עמדת ההטעמה של היקב (בעלה של חיה זאב שוהה בחו"ל). חיה הטעימה 2 יינות זניים ויין אחד בלנד. מרלו 2009, קברנה סוביניון 2010, ובלנד של 2009, "אני מרגישה שנכנסנו כבר לאיזה שהוא תהליך מובנה של עבודה בכרם וביקב עם ענבים המגיעים מכרם של המשפחה והוא כבר בן 20 שנה."מחירי היינות נעים בין 70 -90 ₪ ויש גם יין דגל הנקרא "גוליית" ומחירו 110 ₪ (לא הוטעם). "תישתו יין זה נפלא" אומרת חיה סמילנסקי. טעמתי את ה- #41 או בשמו הלועזי (לייצוא) SAMSON ומאוד אהבתי את היין.

יקב סלומון של היינן איתמר סלומון נמצא במושב עמיקם, היקב נוסד בשנת 2000 כל הענבים מגיעים מהכרמים של איתמר בעמיקם. איתמר עשה קורס לכימיה של היין אצל יאיר מרגלית בשנת 2001, וקורס נוסף יחד עם חיה סמילנסקי במכון התקנים, היקב מייצר יינות אדומים מהזנים קברנה סוביניון, קברנה פרנק, שיראז ומרלו, ויין לבן שרדונה. רוב היין ביקב נעשה בחביות משומשות זמן היישון 18 חודש. מחירי היינות נעים בין 50 – 100 ₪. היינות לא כשרים. היקב מייצר כ- 4,000 בקבוקים בשנה. איתמר הטעים יינות את היינות "סתיו 2006", שיראז 2009, מרלו 2009, ובלנד 2007.

יקב שטרן של היינן ג'וני שטרן מלווה בשתי עלמות חן רעייתו וביתו הטעים שורה ארוכה של יינות היקב קברנה סוביניון 2011, קברנה פרנק 2011, קברנה סוביניון רזרב 2011, יונן 2011, רותם 2011, יונתן 2011.

יקב וילה וילהלמה המארח, הוציא את כל סוללת היינות שלו והעמדה הייתה הומה כיאות למארח שאחראי על אורחיו ומוזמניו. היו שם היינות בסדרת הדגל "TIMELESS" היו שם ה- "780" מ- 2007, ו- "929" מ- 2006, ו- "1120" מ- 2006, ו- "1243" מ- 2005, וילה וילהלמה קברנה סוביניון גרנד רזרב מ- 2008, מרלו גרנד רזרב מ- 2007, יין הקינוח מוסקט אלכסנדר וני מ- 2007, גרנד שרדונה גרנד רזרב מ- 2009, ויין הקינוח בסגנון פורט וילה למפורט, והפלוראל בלאנק הלבן….אני מקווה שלא פספסתי אף אחד.

אין בליבי ספק שמיזם יפה וחשוב שכזה, יכול להצליח שוב ושוב כשבכל פעם מתחלפת רשימת היקבים האורחים. אין בליבי ספק, שאת הכפפה הברוכה הזו, יכולים להרים גם יקבים נוספים.

שאפו.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top