חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צפרירים – לורי לנדר – ייננית: "יש לי סגנון, עכשיו זה ברור"

יקב צפרירים מזמין אתכם לחגיגות סיום הבציר להשקת יינות חדשים: "לבנין" ו"פטום" 2011. ביום חמישי, 17 באוקטובר, 2013 בין השעות: 23:00 – 20:00 . הזמרת אנה טבצ’ניקו – Diana Krallהישראלית, תנעים את הערב בליווי רועי אשכנזי  – קלידים וגל מוטיוק– באס. הערב ילווה בגבינות ממחלבות בוטיק, עלי גפן, לחם כפרי ועוד מטעמים. מחיר לאדם  70 ש”ח, מספר מקומות מוגבל. הרשמה מראש בטל' 052-4493042 – לורי, 052-4284329 – שייקה, 050-8674505 – אילנית או במייל: [email protected] במהלך האירוע תיערך טעימת יינות 2012 מהחבית שימכרו במחיר מיוחד. בכדי להכין אתכם לקראת הבאות, יצאנו ידידי הצלם המוכשר איל גוטמן, ועבדכם הנאמן, לביקור ולטעימות ביקב ולהלן רשמינו במילה ובתמונה.

יקב צפרירים – ה- "אני מאמין" של הבעלים והייננית לורי לנדר –

"עשיית יין במיוחד באזור הזה וגם בארץ וכל מה שקושר אותנו לאדמה זה לא קשור לעמדה פוליטית כזו או אחרת. האחיזה שלנו בקרקע, ביבולים, בשדות, בכרמים ומה שתמיד עשינו פה, זה אולי ה"אני מאמין" הכי גדול מבחינה פוליטית עבורי. ולדאבוני, אלה היושבים בשלטון, כבר מזמן שכחו את זה. אני משוכנעת, שהמדינה ושלוחות השלטון שלה, צריכה לעזור לתמוך לסייע ללוות ולקדם כל אחד, שמחזיק באדמה ומגדל גידולים ומטפל בכרם, כי זו מדינת ישראל. וזה מה שאני מאמינה בו וכך חינכתי וגדלתי את הילדים שלנו, הם אלה דור העתיד, שיחזיקו את המדינה הזו, כי הם קשורים לכל אבן לכל שביל והם רוצים להוציא כל מה שאפשר מן האדמה בכדי לפתח ולטפח וליצור כר גידול. כי אנחנו הם אלה, שבמו ידינו קובעים את הגבולות בדרך הזו. עצוב לי, שתושבי הארץ הערבים מבינים את זה כבר מזמן ואילו אנחנו מתחילים כבר לשכוח ואנחנו מאבדים משהו וזה מה שקורה. זוהי הצהרה מאוד פוליטית מצידי אבל בעיני זה הכי חשוב וזה מה שצריך שיהיה פה. הקשר שלנו עם האדמה חייב להיות עם הרגליים שמושרשות עמוק בתוך הקרקע ועם הלכלוך של האדמה מתחת לציפורניים".

חדר החביות –

בחדר הקירור של היקב, נמצאות לא מעט חביות של סירה הנמצאות במהלך התסיסה המלולאקטית, ישנן גם חביות של מרלו וזינפנדל, זוהי הנגלה הראשונה, לורי מספרת ששאיפתה להגיע עם חבית הזינפנדל,  ל"זינפנדל קליפורני" עוצמתי וזאת בזכות עבודת דילול מסיבית שנעשתה בכרם ואם בשנה שעברה מאותה חלקה נעשו 2 חביות, השנה תהיה רק חבית אחת ועוד קצת.

אורחים ביקב –

השבוע התארחה קבוצה מאוד מיוחדת ביקב. הקבוצה מנתה נשות דיפלומטים ורעיותיהם של אנשי עסקים בכירים תושבי חוץ העושים את עסקיהם בארץ. כשאני שואל את לורי על האירוע, פניה קורנות מאושר וחיוך גדול נסוך על שפתיה והיא אומרת : "סוף סוף יכולתי לעמוד מול אורחים ביקב ולדבר בשפת האם שלי אנגלית, מבלי להתבלבל ולהוציא שגיאות, זו קבוצה הנקראת  International Women's Club e.V.MIWCהמועדון מורכב מנשות דיפלומטים וסגל דיפלומטי ובכלל נשותיהם של נציגי חברות גדולות העושים את עסקיהם בארץ, שותפות לקבוצה נשות עסקים מישראל, המבקשות לאמץ את אותו מועדון ולאפשר להם להתגבר על קשיי קליטה ועל העובדה הבסיסית שלא תמיד קל להן בארץ. הגברות, היו בסיור באזור. הן היו במנזר בית ג'מאל, וחיפשו משהו אחר, באזור שנחשב לאזור יין עוד מימי התנ"ך, ואנחנו כאלה. הם חיפשו מישהי דוברת אנגלית מלידה, כזו שגם מבינה ביין, וגם מבינה בהן. זו גם הזדמנות נהדרת בשבילנו הישראלים, להציג פנים שונות קצת ממה שהנשים האלה מקבלות מהרדיו מהטלוויזיה ומעיתונות החוץ ואנחנו עושים את זה. וזו גם המטרה של המארחות הישראליות בקבוצה. להראות אותנו יפה ועם אנשים יפים. הביקור היה מאוד מוצלח ובסופו, הגברות בקשו שכל מה שאני מפרסמת גם בפייסבוק יהיה גם באנגלית, על מנת שהן תוכלנה לקבל וגם להבין.

פסטיבל יקבי יהודה ה- 15 –

בפסטיבל היין הקרוב ביקבי יהודה יטעימו לורי ושייקה, את היינות החדשים של בציר 2011 ה"לבנין" וה"פטום", כי היינות של בציר 2010, פשוט אזלו. ישנם כמה כמה יינות בודדים מבציר 2010, שאולי תמצאו במסעדות בתל אביב ואולי כמה בודדים אחרונים ב"ספריית הארכיון" שביקב והשאר פשוט אזלו. מהסיבה הזו, יינות בציר 2011 "מוכנים או לא מוכנים" יוצאים לאוויר העולם בפסטיבל היין הקרוב. היין של היקב (שתמיד יוצא אחרון) עדולם 2010 יהיה בטעימה והוא באמת מתחיל להיות במיטבו מה שמלמד שהוא באמת היה זקוק להרבה זמן התיישנות.

כשרות ? –

כשאני שואל את לורי ושייקה על עניין הכשרות והאם הם חשים בצורך או בדרישה ליין כשר, לורי משיבה: "בינתיים לא. כן חשוב לי שאנשים לא יסתכלו על המילה "כשר" וחותמת בד"צ, כתנאי לאיכותו של יין באשר הוא. אני כן מבקשת שיחשבו על היקב ועל מי שעומד מאחוריו. ואם בעלי היקב אומרים, שהיין שלהם כשר והוא עומד בסה"כ בתנאי הכשרות, רק ללא נוכחותו של משגיח כשרות ביקב, אני מעדיפה שיקבלו את זה ככה. ואני מדגישה שיש לנו גם לקוחות מהמגזר הדתי"


יינות ההשקה מבציר 2011 –

יקב צפרירים לבנין 2011 – היין עשויי מ- ענבי קברנה סוביניון 50% ענבי סירה 25% ענבי פטי סירה 25% . חורבת לבנין, הסמוכה לכרמים, הייתה ישוב בעת העתיקה באיזור, גתות חצובות רבות, המעידות על ייצור יין מקומי. הענבים גדלים בעמק, למרגלות צפרירים ובעמק האלה. מיקרו אקלים ייחודי וסוג הקרקע תורמים לאיכותם הגבוהה של ענבי ממסך זה. היין בעל צבע סגול עמוק וטעם עשיר ועגול. טעמי פירות יער ותאנים, עשבי תיבול ופלפל שחור, מובילים לסיומת מורכבת ומהנה. היין יושן במשך 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי המיוצרות בצרפת. מחירו 95 ₪. מהיין יוצרו כ- 1300 בקבוקים. ליין 14% אלכוהול.

ה"לבנין" בעיניה וטעמה של לורי הוא תמיד "הבלנד המוכר והאהוב" הרכבו הזני הוא סירה, קברנה סוביניון ופטי סירה. לורי מספרת, "שהיא בהחלט רואה וזו כבר השנה השלישית איך מרכיבי הממסך מתחברים מאוד יפה ביחד". היין שטעמנו, אמנם מאוד צעיר, אך חרף היותו כזה, הוא מאוד שתי ונגיש ואפילו מאוד מהנה כבר עכשיו, ייחודיותו מורגשת וגם מודגשת בנוכחות הפרי הנמצא כאן לפנים ובאיזון המושלם. הענבים מגיעים מהכרם של איתי ברקאי בעמק האלה ומכרם חורש בגבעת ישעיהו ויש רבים האומרים "שענבי פטי סירה המגיעים מגבעת ישעיהו הם מהטובים שבנמצא בארץ". תרומתו לממסך בצמיגות, בתיבלון, בצבע ובארומה, הוא מזכיר את הסירה אבל הוא שונה ממנו, תוספת הקברנה סוביניון המעניק משהו נוסף מעבר רק למבנה והגוף ליין, יוצרת יחדיו ממסך של יין המתחבר היטב, לחוויה מיוחדת. כשאני שואל את לורי למה היא משנה את ההרכב הזני מדי פעם ביין? היא עונה: "אני רוצה להגיע ליין שבראש ובראשונה יהיה תואם לחך שלי ומה שאני מבקשת לקבל ביין, את מה שאני זוכרת וזה מגיע אחרי ניסוי ותהיה בכמה וכמה הרכבי ממסך" והיא מוסיפה ואומרת: "לא זיהיתי, שוני הרבה יותר גדול אם היא הייתי משנה את האחוזיות של אחד המרכיבים בממסך". והיא מסכמת: "קבלנו את אותם עוצמות, את אותו בוקה, ואמרתי O.K אז בוא נלך עם זה"

יקב צפרירים פטום 2011 – היין מורכב מענבי סירה 67% ענבי קברנה סוביניון 33%. חורבת פטום הייתה ישוב בעת העתיקה שכלכלתו התבססה על עשיית יין מקור הענבים, מכרם סמוך לנחל האלה. מיקרו אקלים וקרקע ייחודיים תורמים לאיכותם הגבוהה של ענבי ממסך זה. היין יושן בחביות  עץ אלון צרפתי ואמריקאי במשך 16 חודש. היין בעל גוון סגול עמוק וניחוחות של פירות יער בשלים ושוקולד. ליין גוף מלא עם סיומת מורכבת. מחירו 95 ₪. כדאי לקנות אותו עכשיו כי המחיר יעלה  ותביאו בחשבון שנעשו ממנו פחות מ- 600 בקבוקים.

ה"פטום" מהווה ביקב כיין פרימיום כמו ה"מידרס". זהו שינוי קטן ביין מבציר 2011, מהפטום של בציר 2009 שהיה מורכב מ 70% ענבי סירה ו 30% קברנה סוביניון. זהו יין עוצמתי, עם גוף כבד ומלא יחסית, עם עושר של טעמים וארומות. יש בו הרבה תיבול, של עשבוניות ארץ ישראלית ים תיכונית,פלפל שחור ופרחוניות שתמיד נמצאת והיא מבשמת את גביע הכוס הרבה אחרי שהיין כבר לו נותר בו כדי אפילו טיפה אחרונה. עכשיו היין עוד צעיר ובעוד כשנה שנתיים טעמי השוקולד המריר שבו יעלו, עם טעמי הדובדבן. זהו יין, שילך נפלא עם מאכלי בשר עתירי שומן. כאן היין, מקבל תפקיד ראשי ותפקיד מישני. בראשי, הוא ישדרג ויעשיר כל ארוחה. ובמישני, תחליטו אתם מה בא קודם, הוא "יחתוך" את השומן. לורי מבקשת לצקת לתוך היינות שהיא עושה את מאפייני האזור, את מה שטוב לענבים וזה הטרואר המקומי, האדמה הרוחות הקרות, הפילוסופיה של האוכל שיבוא עם היין, הכורמים שהיא עובדת איתם שכם לצד שכם ובהבנה מלאה לצרכיה, ולכן היינות שלה, באים כמעט תמיד מאותם כרמים ומאותם כורמים, עם השנים, לורי מעידה על עצמה שהיא התאהבה בזן ענבי הסירה. היא חושבת שהוא "פשוט נהדר" בארץ, ובמיוחד באזור חבל עדולם, זהו בית גידול שלעת עתה, רק עושה טוב עם הזן והוא מתאים לו ככפפה. הענבים כולם מגיעים מכרם ברקאי שבעמק האלה מאוד קרוב לחורבת פטום. היין התיישן 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי שנעשו בצרפת. אחוזי האלכוהול די מכובדים 14.5% אבל הם לא פוגעים בחומציותו הטבעית הטובה של היין ובאיזון המתבקש, הסירה והאדמה באזור, אומרת לורי "הולכים מאוד יפה יחד". הסגנון שלי כייננית אומרת לורי "נוטה ליינות אירופאים. זה לא אותם יינות עוצמתיים שריריים שנותנים "מכה בראש" יותר חשוב לי, הארומות והאלגנטיות ואיכות הפרי ושהם אינם נפגעים מרמת האלכוהול".

יקב צפרירים – לורי ושייקה לנדר – ייננים ובעלים

מושב צפרירים 48 ד.נ. האלה 99830

[email protected]

http://www.zafririmwinery.com/

צילומים : איל גוטמן- צלם אוכל –  לפורטל היין של דני רובין

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top