חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת "מיטבול" – אם אתה יכול – תאכל מהכול !

היה לי הכבוד, הזכות ההנאה והעונג, לסעוד ארוחת ערב, באחת מהמסעדות היותר טובות, בהן סעדתי לאחרונה. ואולי בשל העובדה, שסברתי לתומי, שאם אתה הולך למסעדה שההמבורגרים הטובים שלה, שמם יצא למרחוק, תגיש לי המבורגר, טוב ככל שיהיה, אבל בזה, זה יסתכם. ובכן התבדיתי, וטוב שכך.

לארוחת הערב, הזמנתי את חברי הטוב הצלם המוכשר איל גוטמן. כשאתה מזמין אישה לארוחה, היא תתאפר, היא תתגנדר, היא תבוא מטופחת ובמיטבה. ככה זה. אבל כשאתה מזמין צלם לארוחה, הוא בא עם מצלמה. ככה זה.

אז-זהו-שלא. איל גוטמן הצלם, הביא את "כל הסטודיו איתו"…הוא הביא מצלמה, וחצובה, ומטרייה, ותאורה, ומסנן כזה ומסנן כזה, ורקע כזה ורקע כזה, לרגעים היה דומה השולחן שלנו לאולפן ופחות לשולחן של זוג סועדים. ואני אומר לו: "איל, תאכל, איל תאכל" והוא טועם, והוא לוגם, אבל הוא לא מפסיק מלצלם.

המלצרית שלנו אלינור עלמת חמודות שופעת חן תודעת שירות גבוהה ונחמדות, החלה "להפציץ" אל השולחן ממיטב מטעמי המסעדה,

פתחנו בפטה כבד, עם ריבת בצל מוגש לצד פרוסות ברוסקטה קלויות קלות.

לצד המנה הזו קבלנו פרוסות ברוסקטה קלויות גדושות בשר סינטה כבוש קצוץ דק ומעליו ערימת עשבי תיבול טריים ומתובלים,

מנת ה"קרפצ'ו ההפוך" הייתה עמוסה בעלי בייבי ירקרקים וטריים שהסתתרו מתחת לפיסות קרפצ'ו בשר סינטה טעים רך ועשוי היטב, ומלמעלה נבזקו שבבי גבינת פרמז'ן, העלים תובלו בשמן זית ולימון. כוסות היין "איתן" מסדרת "אסמבלאז'" של יקבי ברקן, היוו את הפתיח לקראת המנות העיקריות.

ההמבורגר האימתני שהגיע לשולחן היה מדהים במראה שלו ולא פחות מדהים בטעמיו מידת עשייתו ועסיסיותו הוא נקרא "טאץ'-דאון" והוא מורכב משני סוגי בשר. האחת קציצת כבש והשנייה קציצת אנטריקוט מעורבב עם חתיכות פלפל צ'יפוטלה חריף קלות, הוסיפו פרוסות עגבנייה, חסה טרייה קצוצה, פרוסת בצל סגול, כשמעל לקציצות מתנוססת ביצת עין ושיני שום קונפי. שבבי הבצל המטוגן שהקיפו את הלחמניות הענקיות היו פריכים ומה-זה טעימים. לצד מנת ההמבורגר הנהדרת הזו, הגיעו רטבים העשויים מיונז רגיל, מיונז שום, צ'ילי מתוק, קטשופ פלפל פיקנטי, חרדל וקטשופ רגיל. מנת הצ'יפס שהגיעה כתוספת הייתה עצומה בגודלה הרבה מעבר לקיבולת של זוג סועדים והיא נקראת "גרלק צ'יפס" כשהצ'יפסים מעורבבים עם שום ופטרוזיליה תבלון עשיר שמעשיר את טעם הצ'יפס ולוקחים אותו למקום אחר. טוב יותר. מנת התוספת הנוספת הייתה של שעועית ירוקה המוקפצת אף היא עם שום והיא חוסלה כהרף עין. בעוד אנחנו מנסים לאגור כוחות, להחליף חוויות, לרענן מפיות ולרוקן כוסות,

הבחנו בקרן המארחת החיננית, כשהיא עושה את דרכה לעבר השולחן שלנו עם עגלה כשעליה מונחת פלטה לוהטת מחום ועליה מונחת פיסת בשר מרשימה בגודלה שמיצי עסיסיותה רוחשים מחום המגש, מוקפת בשיני שום קלופות.

מדובר במנה עיקרית של בשר המוגשת לסועדים על פי בחירתם מנתח קצבים מובחר, או אנטריקוט, או סינטה, או פילה במשקל של כ- 800 גרם או קילו…אנחנו בחרנו בסינטה.

הבשר היה עשוי לעילא, מעוטר קלות ובמדויק בפלפל שחור ובמלח גרוסים גס, כשהבשר פנימה היה ברמת מדיום אדמדם מבפנים, רך, נימוח בפה ומה-זה טעים, שיני השום הוסיפו אף הם טאץ' משלהם.

לטעמי, גדולתה של מסעדה והתמחותו של שף, זה לקחת "מנה פשוטה" לכאורה כמו "המבורגר" ולהגיש אותה לשולחן כמנה מנצחת. כזו המגיעה עם המון צבע ונוכחות, שופעת עסיסיות וטעם. כאן נמדדת מידת ההשקעה והיכולת של השף להתמודד עם מרכיבים איכותיים טריים ליצירת מנות שהן כמעט מושלמות, ביצירה הרמונית משותפת, לה חוברים יחד מוצר איכותי, נפח, צבע טעם והנאה. מנת הבשר, כך גם ההמבורגר, הייתה מטופלת לעילא וניכר כי נבחרה במיוחד לשמש כמנת פרימיום. אתה אוכל ואתה מתפלל, שזה לא יגמר. האוכל  היה כל כך טוב, ואנחנו כל כך התמוגגנו, שמילים לא עושות כאן די צדק ולפיכך, התמונות של איל, נותנות את הפאנצ' ליין.

"זעזוע מוח" – כך מכונה מנת הקינוח הראשונה אותה חיסלנו בשקיקה. אלה הם 2 כדורי גלידה בטעם ווניל עם נגיעות של ריבת חלב ואגוזים מצופה בבצק "טמפורה" מטוגן ומוגשים על מצע של שוקולד חם…אתם שומעים את זה ?! אתם טועמים מזה, ואתם מבינים למה כולם מבקשים את זה !

את "גבעת" הפבלובה "עוגת" המרנג הענקית, שהייתה מוקפת מכל צידיה בפירות יער חמצמצים ותלולית של קצפת מתוקה וטעימה אכלנו בשקיקה, אבל היא הייתה פשוט וטעים, יותר מדי גדולה עלינו ונכנענו לה ללא קרב…

מסעדת מיטבול- הדבר האמיתי חוגגת 9 שנים להיווסדה

במהלך חודש נובמבר תפריט מיוחד לרגל חגיגות יום ההולדת.

סטייקים בגדלים ניו יורקים ולקינוח – ניו יורק צ'יז קייק

מסעדת ה"מיטבול"-סטייק האוס אמריקאי המתמחה בבשרים איכותיים והמבורגרים – חוגגת בתפריט חגיגי, מיוחד ומפנק :

מנה ראשונה לבחירה:

סלט ישראלי /סלט כרוב ונבטים/כנפיים בצ'ילי/טקסס סטייל/פטה כבד

2 מנות עיקריות +2 תוספות  לבחירה מבין המנות הבאות:

סטייק T BONE 500 גרם

Grand canyon– המבורגר בקר 500 גרם כשמעליו אסאדו מעושן, ביצת עין וגבינת עמק.

סטייק אנטריקוט 500 גר' על עצם

ולקינוח:

ניו יורק צ'יז קייק, עוגת הגבינה האמריקאית המפורסמת בטעמה המשגע או עוגת שוקולד חמה ומפנקת.

המחיר: 340 ש"ח לזוג

מסעדת מיטבול, השוכנת בראשל"צ היא סטייק האוס המעוצבת בסגנון דיינר אמריקאי. המסעדה חרטה על דגלה שלושה מוטיבים עיקריים:בשר, שירות ואווירה תוך הקפדה כמובן על איכות הבשר.

המסעדה הוקמה לפני 9 שנים ע"י: השף, לאוניד גיטלין ונדב ליכטנשטיין. השניים החליטו לימים לפתוח המבורגריה מקומית אשר גדלה ותפחה למימדים של מסעדה גדולה ומרווחת, בחלל מעוצב בסגנון דיינר ניו יורקי עם מוזיקה נפלאה ברקע. התפריט הורחב וגדל לסוגי המבורגר מגוונים ומיוחדים, חלקם גדולים במיוחד, מנות ראשונות ותפריט בוצ'ר למסעדה.

המסעדה מציעה הגדלת מנות ההמבורגר בקפיצות של 100 גרם ללא הגבלה. במסגרת פרויקט "היכל התהילה" השייך למועדון החברים של המסעדה. ל"היכל התהילה" נכנסים אותם אמיצים שמעיזים לנסות ולהתמודד עם אכילת המבורגרים במשקלי על, אכילת ההמבורגרים מזכה במדליות לפי משקל הבשר:

700-1020 גר'- של מיטבול מזכים את הגיבור במדליית ארד

1100-1420 גר'- של מיטבול מזכים את הגיבור במדליית כסף

1500 גר ומעלה- מזכים את הגיבור במדליית זהב

הזוכים במדליות מככבים על מסכי המסעדה עם המדליה וההמבורגר. המחזיק בשיא נכון להיום אכל לא פחות מ2.5 קילוגרם המבורגר !

שירות נוסף במסעדה המיועד לאוהבי הבשר שרוצים לפנק את האורחים שלהם בבית הוא הזמנת בשרי "מיטבול" איכותיים לפי משקל!

הכתובת: דרך המכבים 8 , ראשון לציון אזור התעשייה הישן 03-9646468

ולהלן המלצות נוספות: לינק


שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top