חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צ'ילאג והייננית אורנה צ'ילאג משיקים 3 יינות לבנים חדשים מבציר 2012

בשישי האחרון, קיימה הייננית אורנה צ'ילאג ויקב צ'לאג ביהוד, חגיגת השקה של 3 יינות לבנים חדשים, שלושתם מבציר 2012. יקב צ'ילאג שבמשך שנים נמנע מלייצר יינות לבנים מתוך סברה של הייננית אורנה צ'ילאג ש"בארץ חמה קשה או בלתי ניתן לייצר ולהגיע לרמות איכות גבוהות של יינות לבנים", באה אורנה צ'ילאג בעצמה והודיעה שהיא "בולעת את הכובע" מודה בטעותה והחלה מייצרת יינות לבנים. אומרים, שבעולם היין, אם אתה יודע לייצר יין לבן טוב, אתה יודע לעשות יין. אורנה צ'ילאג יודעת לעשות יין ויין טוב. האסכולה הייננית שלה, היא איטלקית והיא אוחזת בתארים ותעודות וזכיות של הערכה וכבוד. אפשר לאהוב את היינות של צ'ילאג. אפשר גם לא. אבל אי אפשר להתעלם מיינות היקב וממעשי ידיה של הייננית אורנה צ'ילאג ופועלו של יקב צ'ילאג בעולם היין הישראלי. יין לבן הוא יין של קיץ. יין לבן הוא יין של אוכל. יין לבן, רק לפני שבועות אחדים, היה כוכב שולחן החג לצד מאכלים וגבינות. שלושה יינות חדשים מבציר 2012, השיקה אורנה צ'ילאג באירוע חגיגי בשיתוף עם חברת  סמל"ת, יבואני אלפא רומאו \אבארט \ פיאט \ ולנצ'יה. משהו בשיתוף שבין מכוניות המייצגות תשוקה ויוקרה וספורטיביות ו"החיים הטובים", מחבר נכון גם יין. את זה כבר הבינו ממזמן גם ביקבי עמק האלה שהיו הראשונים ליצור את הממשק הזה. זהו לאורנה הבציר השלישי ליינות לבנים של יקב צ'ילאג והמגמה כך מסתבר רק מתעצמת. יחד עם זאת יש לזכור שמדובר ביקב בוטיק וכמויות הבקבוקים נעות בין  1189 בקבוקי סוביניון בלאן, 649 בקבוקי ויונייה, 689 בקבוקי גווצטרמינר, ותסכימו איתי שזה לא הרבה. בשישי האחרון, לחובבי היין הבחירה הייתה לגמרי לא קלה. יקב אמפורה השיק יין חדש באירוע חגיגי עשיר בכיבוד ומתוקשר, ויקב צרעה עם יינותיו הנהדרים השיק אף הוא יינות באירוע ההשקה השנתי, ויש גם את יקב צ'ילאג, עם חגיגתו הוא. היו, שרקדו על 2 חתונות. והיו כמותי שבחר את היקב הקרוב לבית ואת קיומה של ההבטחה לבוא. כשפגשתי את ידידי המלומד והמכובד פרופסור עמוס הדס ביקב צ'ילאג, שאלתיו תוך שאנו טועמים מיינות ההשקה, האם הוא נוסע אחר כך ליקב צרעה? פרופסור הדס השיבני בזו הלשון: "יש כאן 3 ספינות ביקב, מדוע שאסע לטעום ספינות אחרות ביקב אחר"? האם בחרתי נכון מכל היקבים? שאלתי את עצמי. ובכן, תשובתי לכך היא מעורבת. יש לי כבוד ליינות של אורנה, ליקב צ'ילאג, לאירוע המכובד. אבל לא התלהבתי מהיינות. הסוביניון היה חסר לי באף והיה חסר לי בפה, הויונייה הביא עמו ארומות וטעמים פטרוליים כשל ריזלינג אבל אלה אינם טעמים המאפיינים ויונייה, "הנחמה" שלי הייתה בגווצטרמינר ובחנפנותו המרעננת והמתקתקה משהו, שהגיעה מהפרי. אורנה צ'ילאג טוענת ש:"היינות שלי אינם דומים לשום יין ישראלי" וגם: "היינות הללו, הם יינות תחת הקונספט של SLOW-WINE וכך יש להתייחס אליהם, לתת להם להפתח, לפתוח אותם קודם לטעימה ומרגע שהם בבקבוק הפתוח ובכוס, גם כאן הם הולכים ונפתחים הולכים ונעשים מורכבים יותר, מעניינים יותר". בואו ותצטרפו לטעימה ולתמונותיו של אייל גוטמן הצלם.

סוביניון בלאן 2012 יקב צ'ילאג

בציר: 2012

הרכב זנים: 95% סוביניון בלאן 5% ויוניה

כרם:  כרם בן זמרה גליל עליון

גובה הכרם העיקרי:810 מ'  

זמן וטמפ' תסיסה: תסיסה איטית מאד בטמפ' של 13 מעלות במשך כ-60 ימים,

תאריך בקבוק:10.4.13    

מספר בקבוקים: 1189

אלכוהול:  % 14.5

משקל סגולי: 0.992

 pH: 3.32

 רשמי טעימה מטעם היקב:

יין הסוביניון בלאן הוא אחד היינות הקיציים והמרעננים, וככזה יש בו ריחות וארומות של לימוניות ושל ליים ושילוב מרירות קלה של פומלית, וניחוח תות שדה ותפוחים ירוקים.

הארומות יוצרות תחושת רעננות והתחדשות באף  בעלות חומציות תפוחית שמתאימה לסוביניון בלאן אירופאי

עם טעמת היין מתפתחים טעמים על הלשון המתחילים עם חומציות ליים נעימה וממשיכה לתפוחים ירוקים, בצידי הלשון מרגישים גם טעמי פירות האביב והקיץ כגון נקטרינה ושסק.

ולאחר הטעימה הטעמים נשארים הטעמים על הלשון למשך זמן ארוך.

מומלץ לחלוץ את הפקק כשעה לפני השתיה ובזמן זה לקרר את היין בשמפניירה או במקרר ולהגישו בטמפרוטרה של כ 8 מעלות.

מובטח שיין הסוביניון בלאן יתפתח והארומות והטעמים יבואו לכלל ביטוי להנאת הטועם.

זהו סוביניון בלאן מסדרת SLOW WINE של יקב צ'ילאג      

מחיר לצרכן: 80 ₪.

ויונייה 2012 יקב צ'ילאג 

VIOGNIER יין לבן יבש

בציר: 2012

הרכב זנים: 100% ויוניה

כרם: הרי הכרמל,

גובה הכרם העיקרי:480 מ'  

זמן וטמפ' תסיסה: תסיסה איטית הטמפרטורה נמוכה בתוך חביות עץ אלון צרפתי. לאחר התסיסה נשאר היין על השמרים עד הבקבוק משך 8 חודשים.

 תאריך בקבוק:10.4.13    

 מספר בקבוקים: 649

 אלכוהול:  % 13.2

 משקל סגולי: 0.992  

 pH: 3.32

רשמי טעימה מטעם היקב:

יין הויונייה הוא מבחינתי גילוי מחדש של זן ענבים שעמד לפני הכחדה.  קרנו עולה ככל שאני מוצאת כרמים וותיקים עם יבול נמוך של עינב מיוחד זה.

היין  מבציר 2012 שהה בחביות עץ אלון צרפתי ולמרות זאת שומר על הפריכות באף וכן על הלשון. זהו  יין קיצי והמרענן, וככזה יש בו ריחות וארומות של תפוח משמש ואפרסק, ניחוח קל של סיגליות ודבש.

החומציות הנעימה של פירות רעננים עם מתקתקות נמוכה של גווני דבש יוצרים  איזון מושלם על הלשון, ולאחר הטעימה הטעמים נשארים  על הלשון למשך זמן ארוך.

כדאי לחלוץ את הפקק כשעה לפני השתיה ובזמן זה לקרר את היין בשמפניירה או במקרר ולהגישו בטמפרטורה של כ 8 מעלות. מובטח שיין הויונייה יתפתח והארומות והטעמים יבואו לכלל ביטוי.

זהו ויונייה מסדרת SLOW WINE של יקב צ'ילאג      

מחיר לצרכן: 80 ש"ח.

 גוורצטרמינר 2012 יקב צ'ילאג

GEWURZTRAMINER

בציר: 2012

הרכב זנים: 100% גוורצטרמינר

כרם:  הרי הכרמל,

גובה הכרם העיקרי:480 מ'  

זמן וטמפ' תסיסה:50% מהתירוש הועבר לתסיסה איטית מאד בטמפ' נמוכה בחביות עץ אלון צרפתי והשארת היין על השמרים עד הבקבוק 50% מהתירוש הותסס בטמפרטורה נמוכה של 10 מעלות במשך 3 חודשים במיכלי נירוסטה.

תאריך בקבוק:10.4.13    

מספר בקבוקים: 689

אלכוהול:  % 12.7

משקל סגולי: 0.993

 pH: 3.32

רשמי טעימה מטעם היקב:

יין גוורצטרמינר שמוצאו מאלזס שבצרפת אך גדל גם בדרום הטירול בחלקה הצפוני של איטליה. זהו אחד היינות הקיציים והמרעננים, מטרואר ישראלי שניתן להשיג בישראל.

גוורצטרמינר של יקב צ'ילאג הוא יין יבש, נדיר בישראל, יחד עם זאת נשאר בו התיבול (טראמין בגרמנית) ככזה יש בו ריחות ובשומת פירחונית של ריחות השדה עם התיבול המיוחד של הזן המיוחד הזה של ליצ'י ,ורדים , ופרי התאווה .

הארומות יוצרות תחושת רעננות והתחדשות באף ומשתלבת יפה על החיך.

הטעמים על הלשון מתחילים עם חומציות נעימה וקיצית המתפתחת לטעמי פירות כגון פרי התאוה וליצ'י, ולבסוף נשארים על הלשון למשך זמן ארוך  

מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של כ 8- מעלות וכדאי לחלוץ את הפקק כשעה לפני השתייה ובזמן זה להמשיך ולקרר את הבקבוק במקרר או ב שמפניירה. הגוורצטרמינר ייפתח והארומות והטעמים יבואו למיצוי הריחות והטעמים.

זהו גוורצטרמינר מסדרת –SLOW WINE  של יקב צ'ילאג     

מחיר לצרכן: 90 ש"ח

יקב צ'ילאג

 http://www.chillagwinery.com/

  

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top