יקבי כרמל משיקים יין סופר פרימיום מדיטרניאן Mediterranean 2008

אודה ואתוודה שחיכיתי לטעימת היין הזה (בציר 2008).
משהו ביין הקודם עורר אצלי את הסקרנות של חושי הטעם והריח ופעם אחר טעם ניסיתי שוב ושוב להתחבר אליו (בציר 2007). אם כי המאמצים שלי לא הלכו יחד בד בבד עם היין ודומה כי זה האחרון ביקש לומר לי, "מה אתה רוצה ממני?" "זה אני. וכזה אני. ים תיכוני שכזה"…

זו השנה השנייה שיקבי כרמל והיינן ליאור לקסר, מוציאים תחת ידם את היין המדיטרניאן הנחשב ליין ייחודי סופר פרימיום של היקב, הפעם הראשונה שבה הושק היין הייתה מבציר 2007.

זהו יין המבוסס על זנים ים־תיכוניים. והוא עשוי הפעם ממסך של 30% ענבי קריניאן מכרמים מבוגרים מאוד (בני 30-40 שנה) מאזור זיכרון יעקב, 25% ענבי שיראז מכרם קאיומי, 18%ענבי פטיט סירה מכרם מבוגר מאוד מהרי יהודה ו-23% ענבי פטיט ורדו מכרם מירון שבגליל העליון. המסורת ביינות עמק הרון בצרפת "מחייבת" גם הוספת ענבי ויונייה ו- 2% הענבים הגיעו מכרם עץ הזית הבודד מהכרמים שבגליל העליון, הוספת 2% מזן ענבי המלבק המגיעים מכרם עלמה לממסך. השלימה את ההרמוניה הזנית ותרמה את הייחודיות.

כל כרם עבר תהליכי ויניפיקציה, תסיסה והשריה על הקליפות, והתבגרות בנפרד למשך 7 חודשים, לאחר מכן עורבבו הכרמים השונים והיין הוחזר לתקופת התבגרות נוספת של 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, כ–10% מהן חדשות סך הכול 15 חודש. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום ביין, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק. ליין 13.5% אלכוהול.

אני אוהב את היין. את צבעו העשיר והעמוק המשלב סגול ארגמני עם גוונים אדומים כהים ובוהקים. היין מפגין אופי וטעמים עשירים ומתאפיין בבשומות של דובדבנים שחורים, תבלינים, עור וכמהין. אם כי אצורים במעט. גוף היין מלא והוא אלגנטי, עגול ובעל איזון מצוין שבין הפרי לטאנינים ולחומציות הכול-כך נחוצה. הסיומת ארוכה מושכת ומפתה.

אבל…פתחתי אותו מוקדם מדי ואו שציפיתי הימנו יותר מדי. כלום לא מתפרץ כאן לפנים לא שלל של ריחות ולא שלל של טעמים הכול כאן מאוד רגוע, מעונב מאוד אלגנטי ושקט.

הניסיון שלי ביין של 2007 שב וטפח לי על שולי גביע היין. היין מבקש זמן בכדי להפגין ולחשוף את צפונותיו וסקרנות אתם כבר יודעים, לפעמים היא יתרה והיא לא בהכרח מועילה לו לסקרן.  

בכרמל ביקשו גם הפעם, להביא לצרכן היין יין פרימיום העשוי כולו מזנים של ענבים המזוהים יותר ויותר כ"ים-תיכוניים" כמו בדרום צרפת ובספרד. כאלו שהיו כאן דורי דורות או כאלו שהשתרשו והפכו להיות חלק מהנוף.

ביקבי כרמל, היו אלו ראשונים כסמנים ימניים של המגמה עם ענבי הקריניאן Old Vines והפטיט סירה Old Vines שבאו לידי ביטוי היטב ביינות המוצלחים של "הסדרה האזורית".

היין, מייצג ביקב תפיסה ייננית המושפעת מן ה"עולם הישן" כאשר מרכיביו הייחודיים של היין הם הזנים הים-תיכוניים.

בציר 2008
החורף שקדם לבציר 2008 היה קר והתברך במנות קור רבות, אך כמות המשקעים הייתה נמוכה ב–35% מהמוצע הרב שנתי. האביב היה חם מהרגיל דבר שהביא להתעוררות מוקדמת ואחידה של הגפנים. עקב הקדמת הלבלוב החל הבציר ב–2008 מוקדם במספר ימים ביחס לשנים קודמות ואיכות הענבים הייתה מצוינת והביאה ליצירת יינות אופייניים, עשירים ומאוזנים.

התאמה לאוכל
היין ילווה היטב מנות כגון, אווז צלוי, תבשילי קדירה וגבינות קשות.

זהו יין ראוי איכותי וייחודי. אבל תנו לו את הזמן שלו. או בואו ותנסו להבין אותו ולדבר איתו. או אולי בעצם, עדיף כרגע, לתת לו כמה שנים של התיישנות בתנאים אופטימאליים במקרר היינות.

 מחיר לצרכן : 160 ₪ כשר.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top