חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית השוקולד של איקה

במפעל השוקולד הראשון מסוגו בתל אביב מכינה איקה את קולקציית הפרלינים העשירה שלה, המספרת את סיפורה המיוחד. סיפור על אהבה ושוקולד, סקרנות ונחישות, הנאה והקפדה, מסורת וחדשנות, פיתוי וגילוי. סיפור על החיים כקופסת שוקולד מלאת אפשרויות, שכל טעימה ממנה מגלה שכבה וחושפת רובד נוסף של עומק ואנינות. "יש אהבות שבוחרות אותנו", אומרת איקה. "שוקולד הוא האהבה שבחרה אותי". אהבת השוקולד הובילה את איקה לחקור את סודות תרבות השוקולד במקסיקו ולהתמחות אצל כוהני השוקולד הגדולים בצרפת ובבלגיה. מסלול השוקולד נמשך ברביבה וסיליה ובימים אלה פותחת איקה את שערי מפעל השוקולד הראשון מסוגו בתל אביב. בממלכת השוקולד האישית שלה יוצקת איקה ניחוחות, מרקמים וצבעים, מוסיפה קורטוב של רגש, סקרנות ואהבה ויוצרת חוויה. "עכשיו", היא אומרת, כשהיא בוחרת בקפידה עוד פרלין ומניחה בקופסה, "השוקולד מוכן לבחור גם בך".

בחנות השוקולטרי החדשה והכשרה שלה מכינה איקה פרלינים ותופינים, שבכל אחד מהם אפשר להרגיש את הידע,היצירתיות והתשוקה, המתערבבים יחד בחלל המיוחד והמעוצב. בית השוקולד של איקה מכיל חנות קטנה ומתוקה ובה מבחר עשיר של פרלינים ושלל מארזים, מרמלדות וטבלאות שוקולד, ופקאנים, אגוזי לוז וקליפות תפוזים מצופים בשוקולד, ואת המפעל על קירותיו השקופים, המאפשרים לצפות בתהליך הייצור ולעקוב אחר אמנות הכנת הפרלינים. כנהוג בצרפת מייצרת איקה פרלינים בשיטת הטבילה, שיטה הדורשת מיומנויות והתמקצעות גבוהות יותר משיטת התבניות, תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר של חברת ולרונה הצרפתית.

קולקציית הפרלינים של איקה מחולקת לארבע משפחות; כל אחת מכילה סדרה שונה של טעמים ומאופיינת בצבע שונה שמאחוריו ערך, וביחד הן מהוות את ה-DNA של המקום. את הפרלינים השונים ניתן לרכוש בהתאם למשפחה או להרכיב מארז על פי הטעם האישי.על משפחת צבע הכסף, המייצג דיוק, נמנים פרלינים במילוי שוקולד מריר נטורל, קפה, מריר נטורל, מרציפן שקדים, קינמון וגנאש פיסטוק. הערך תרבות, הטומן בחובו שילובים מעניינים, עומק ואנינות, מיוצג בצבע כחול וכולל פרלינים במילוי ג'ינג'ר, מרציפן פיסטוק, גראפה, טונקה ורום וצימוקים. במשפחה האדומה, שמאחוריה הערך הנאה, נמצאים רושה בציפוי מריר או חלב ופרלינים במילוי בוטנים, שוקולד חלב נטורל, קוקוס מקורמל, פטל, שבבי וופל-קרנץ ושכבות של שוקולד לבן, חלב ומריר. את משפחת הפרלינים חותם הצבע הירוק המסמל נתינה הכולל פרלינים במילוי ריבת חלב, פרלינה וקרמל, דבש, בזיליקום ווניל, עם שבבי וופל.

פרלינים: 5 ₪ ליחידה (ניתן להשיג במארזים בגדלים שונים); טראפלס: 36 ₪ למארז בן 8 יח'; רושה: 44 ₪ למארז בן 8 יח'; פקאנים מצופים בשוקולד ונוגט: 36 ₪ ל-80 גר'.

את דרכה המקצועית החלה איקה בקונדיטוריה לה סנטרל, תחת חסותו של קלוד בן סימון. לאחר כשנה נסעה לפריז ולמדה את רזי השוקולד מגדולי המומחים בבירת השוקולד העולמית: Michel Chaudun, Guy Savoy (מסעדת 3 כוכבי מישלן) ו-Jacques Genin (שעבד ב-La Maison du Chocolat ומייצר שוקולד עבור המעדנייה המפורסמת Hediard ובית המלון האגדי George V). במקביל השתלמה בבתי הספר Bellouet Conceil ובית הספר של ולרונה בצרפת ו-Barry Calebaut בבלגיה.

במסע למקסיקו בחנה איקה מקרוב את תהליך ייצורו המסורתי של השוקולד, ממנו התפתחה תעשיית השוקולד המודרנית. התחנה הבאה היתה רביבה וסיליה, שם משמשת איקה כשוקולטיירית הבית בשש השנים האחרונות ואף כתבה את פרק השוקולד בספר "רביבה וסיליה – המתוקים", אשר זכה במקום השלישי בתחרות ספרי הבישול היוקרתית Gourmand – World Cookbook Award. בשנתיים האחרונות ליוותה איקה את הקונדיטור המוערך Michel Willaume כסו-שף בעת ביקוריו והדגמותיו בארץ מטעם ולרונה.

שוקולטרי – חנות השוקולד של איקה. יד חרוצים 11 (פינת יגיע כפיים) תל אביב.             03-6880440. ימים א-ה: 10:00-19:00, ו: 10:00-15:00. www.ikachocolate.com

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top