חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כספי משקאות חריפים מציגים: סדרת ברבנים חדשה בישראל הכוללת את המשקאות: "McAfee’s Benchmark", "Buffalo trace", "Eagle rare" ו- "1792"

"כספי משקאות חריפים",  חברה ליבוא משקאות מרחבי העולם, נוסדה בשנת 1909 על ידי יעקב כספי ועסקה בספנות, מסחר כללי וביטוח. כספי היא יבואנית ומייצגת של יצרני משקאות חריפים מן השורה הראשונה בעולם, ביניהם יגרמייסטר, טקילה קוארבו, קוניאק קאמוס, ליקר דבש ברניאגר, ליקר תפוחים באד אפל, וודקה סוודקה, סדרת הליקרים מבית לוקסרדו האיטלקי, משפחת פידג' בטעמים, וויסקי מולט סקוטי בלאקפייס ועוד רבים וידועים. החברה מפיצה את מותגי היבוא שלה לכל הסיטונאים, רשתות השיווק העצמאיות, חנויות הדיוטי פרי, חנויות יין ומשקאות חריפים, מועדוני לילה, בארים ופאבים בכל הארץ.  כיום, נשלטת החברה ע"י מר אילן כספי, הדור השלישי למשפחה ומנוהלת ע"י מנכ"ל החברה מר אורן דנה. כספי משקאות חריפים מציגים את סדרת הברבן החדשה בישראל הכוללת 4 משקאות ממזקקת באפלו טרייס המפורסמת:

 McAfee’s Benchmark (בנצ'מרק) –

ברבן קלאסי מיושן 4 שנים בחביות אלון לבן חדשות מבית המזקקה באפלו טרייס (Buffalo Trace) שבארה"ב. טעם הברבן מזכיר חמאה וקרמל, דבש, פירות יבשים וקליפת אגוזי מלך מפולפלים. הבקבוק מעוצב באלגנטיות ומזכיר במיוחד את וויסקי קנטאקי המקורי.

 אחוז אלכוהול: 40%

מחיר: 129-139 ₪.

(צילום : עומר דניאלי)

 Buffalo trace (באפלו טרייס) –

תווית "הדגל" של המזקקה הנושאת את אותו השם והמעוטרת ביותר בארה"ב.

גילו של הברבן הוא לפחות 8 שנים וזהו זמן יישון כפול ממרבית סוגי הוויסקי שמקורם במדינת קנטאקי.

המתכון של הבאפלו טרייס מבוסס על תירס, שיפון ושעורה ביחסים קבועים וסודיים, מה שהפך ברבן זה לחביב הברמנים בארצות הברית מזה עשור ויותר.

בכל מנת זיקוק ישנן לא יותר מ-40 חביות (נחשב למעט מאד!), זאת בכדי לשמור על אחידות הטעם ללא כל פשרות (כדברי הרלן וויטלי, המאסטר-דיסטילר של באפלו טרייס). הבקבוקים ממולאים ומתוייגים ידנית בקו מילוי קטן וכמעט "בוטיקי".

מחיר לצרכן: 299 ₪

 Eagle Rare Single Barrel  (איגל רייר) –  

זהו למעשה באפלו טרייס שבילה בחביות האלון (מיערות האוזרק שבמדינת ארקנסו, בסמוך לנהר הבפאלו) שנתיים נוספות ובכך הגיע לבשלות מירבית ומוחלטת. יצירת האמנות של הרלן וויטלי, המאסטר-דיסטילר של מזקקת באפלו, שאין עליה עוררין. הסוד; חבית אחת ויחידה לכל אורך זמן ההתיישנות ועל כן יכונה ה"סינגל בארל ברבן" הראשון והמקורי

 

 

קנטאקי סטרייט ברבן וויסקי – 1792

השם 1792 מציין את תאריך היותה של קנטאקי חלק מארצות הברית והפיכתה מטריטוריה למדינה ממש.

קנטאקי סטרייט ברבן וויסקי – 1792- רידג'מונט רזרב- הוויסקי זוקק לראשונה ב-2002 ע"י קן פירס, המאסטר דיסטילר של ברטון, כאשר המטרה היתה ליצר וויסקי ברמת הסופר-פרימיום (כמו נוב קריק של ג'ים בים, או וודפורד של ג'ק דניאלס), המקבילה האמריקאית לוויסקי סינגל מאלט סקוטי. אכן, התוצאה היא תזקיק עילאי בן שמונה שנות יישון (כפול מזה הנחוץ לברבן עפ"י החוק), הממוצה ממספר קטן של חביות שעברו אחסון אופטימלי במבנה Z, שבשטחה של מזקקת טום מוּר ההיסטורית שבברדסטאון.

1792 נבחר למשקה הרשמי של פסטיבל הברבן של קנטאקי, אתגר רציני עבור קן פירס, שעד כה מימש את כל הציפיות שתלו בו.

הוויסקי מוגש בחוזק 46.85%, זאת להדגשת טעמיו העילאיים ויוצאי הדופן.

מחיר לצרכן: 479₪

מזקקת באפלו טרייס ממוקמת בפאתי פרנקפורט- בירת מדינת קנטאקי בתוך קניון בזלת שנחצב במהלך מיליוני שנים על ידי נהר הקנטאקי הזורם בסמוך. היה זה גם שביל מעבר עיקרי לעדרי הבאפלו העצומים, שרעם דהירתם זעזע את הערבות עד תחילתה של המאה העשרים, עת שנכחדו כתוצאה מציד פרוע ואכזרי בידי האדם הלבן .

המזקקה הוקמה לראשונה בכפר ליסטאון בשנת 1858 ושמה המקורי היה "איינשנט אייג'", מכורתו של וויסקי גדול בעל אותו שם, אשר שלט בשוק האמריקאי יותר משישים שנה. לאחר תהפוכות בעלות רבות ומשונות, המקום כולו נרכש ע"י משפחת גולדרינג מעשירי ניו-אורלינס (יהודים החיים מספר דורות בארה"ב) לפני כעשרים שנה ומורשתו בוססה על אגדת הבאפלו, בדרך המקורית ביותר. זוהי המזקקה המעוטרת ביותר בארה"ב ו"אבן שואבת" לחובבי וויסקי באשר הם.

  

ניתן להשיג בחנויות האלכוהול המובחרות

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top