יקב גסקון גל 2021, ליא 2022, גרנד גסקון 2020, לכבוד חגי תשרי תשפ״ה 2024

מחפשים יין טוב לחגים? לשמחה או לאירוע שאתם חוגגים? והנה אני עם עוד 3 בקבוקי יין, מפורטפוליו היינות העשיר של יקב גסקון. 3 יינות אחרים של היקב, טעמתי ממש ערב החג ואת ה- 3 הנוכחים בקשתי להשהות ולטעום לקראת חגי תשרי, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה, בידיעה שהיינות הללו יעשירו ויפארו כל שולחן של חג. לא בכל יום, יוצא לו לכתב היין, יום לפני ערב החג, לנהל שיחות על היין עם היינן כיצד לדעתו צריך להעריך את יינותיו. הן מבחינת ההנאה והן מבחינת התמורה, אבל לשיחה הזו, חשיבות רבה. לא בכל יום, חוץ מהחודש וקצת האחרון… שאני טועם יינות אל תוך הלילה ובודק את הבקבוק בשנית שוב למחרת מוקדם בבוקר ( עצתם של עמיחי לוריא – יינן יקב שילה, קובי קקון יינן יקב גסקון). אין אירוע יין שמכבד את עצמו ואין מצב שתחמיצו אי פעם, את העמדה של יקב גסקון. תמיד מוקפת בקהל צמא ליין ומידע אודותיו, עמדה מסודרת למופת, מציגה בגאווה, את מבחר יינות היקב ומאחורי העמדה, את קובי קקון היינן ואת אבי שותפו לעשייה, מחייכים, שמחים, מוזגים ומסבירים לכם, על היין שלהם וכפי שכתבתי עליהם בעבר ״הם לארג׳ים״ והם ימזגו לכם מהיין הלבן שלהם, עד יין הקינוח הנפלא שלהם בסגנון פורט, כשבאמצע יככב כמו תמיד יין הדגל שלהם ה״גרנד גסקון״. יקב גסקון הינו יקב בוטיק משפחתי בבעלות משפחת קקון, ששוכן בישוב במרכז הארץ, היינן של היקב הוא קובי קקון, אדם שגדל במקום ומכיר אותו היטב, מייצר יין מאז שנת 2012, באהבה ותשוקה. היקב מתופעל על ידי קבוצת חברים מצומצמת ואיכותית, אשר נותנים את כל כולם, על מנת שהגיע לתוצר הטוב ביותר. בין היינות שלהם, תוכלו לראות סוגים רבים של זני ענבים, ממקומות שונים בארץ, זאת מכיוון שהחזון של היקב, הוא ליצור יין ישראלי אשר כולל בתוכו את כלל יתרונות הענבים הישראליים. היקב מעוטר בשלל מדליות והיינות שלו מגיעים להישגים גבוהים בארץ ובעולם.יקב גסקון גל 2021, ליא 2022, גרנד גסקון 2020, לכבוד חגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב גסקון גל 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמן עמוק ביותר, עם גוונים סגולים. באף, ארומת פירות כהים עשירים, פלפל שחור, פטל בשל ושוקולד מריר. חך, עושר רב ואורך טעם, יחד עם ניחוח מזמין ותבלינים. רכיב הקברנה סוביניון בבלנד, תורם שכבה של מבנה ומרקם, המשולב בצורה מושלמת, לייצור תערובת נדירה ובלתי נשכחת זו.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% ענבי שיראז, 40% ענבי קברנה סוביניון הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרן בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היין על פי היקב: יין זה הנו שילוב מנצח של ענבי שיראז וקברנה סוביניון שמביאים איתם ליין חומציות מאוזנת וצבע אודם עמוק בכוס. ליין גוף מלא בעל ארומה הניכרים בה דובדבנים בשלים ומעט אוכמניות. טעם היין מלא, טאנינים נעימים שניתן להרגיש את הפרי שבו.

אלכוהול: 14%

יינן: קובי קקון

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ״י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב גסקון ליא 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, ליבה שחורה עם שפה סגולה. על האף, היין מציע מערך ארומטי נהדר, עם ניחוחות של פירות יער כמו דומדמניות אדומות ופטל שחור, הרבה תבלינים, מגע של סיגליות ותווים מעושנים.

בחך, גוף מלא. מראה שילוב מושלם של הטאנינים מהיין והעץ. יין עשיר ומשיי, עם הרבה פירות, כדי לאזן את הטאנינים האלה. רעננות טובה, גם בלי חומציות ברורה במיוחד. טעם מסיים של שוקולד מריר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 70% ענבי קריניאן, המגיעים מנווה ירק ומ- 30% ענבי קברנה סוביניון, מכרם בן זימרה בגליל העליון.

תיאור היין על פי היקב: השילוב של מרכיבי הבלנד משני אזורי טרואר שונים הובילו ליין מנצח ומאוזן, שצבעו סגול עמוק ויפה. באף, ניחוחות של פטל שחור, דומדמניות אדומות, שזיף ועקצוץ מפולפל עדין, המעצבים את האף ביין הזה. יין רענן ממלא את החך עם גימור מעוגל.

אלכוהול: 14%

יינן: קובי קקון

התיישנות: 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ״י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ₪.

יקב גסקון גרנד גסקון 2020

רשמי טעימה שלי: זהו יין אינטנסיבי, מרוכז ומורכב, כיאה ליין דגל. באף, רמזים של חריפות, טבק, פרחים ופירות יער כהים שמנמנים

תווים מרשימים של אוכמניות וניל וטוסט. בחך, רעננות בשילוב פירותיות עשירה.

זן ענבי הפטיט ורדו, תורם צבע עז, מבנה ופרי כהה, עז טעמים, בעוד שענבי הסירה, מעניקים את הפירות העזים, העושר והספייסיות המפולפלת. השילוב של שני הזנים הללו יוצר יין מדהים איזון, שבו העוצמה של הפטיט ורדו, משתלבת בהרמוניה עם האלגנטיות של הסירה. התוצאה היא תערובת משכנעת ומעוגלת היטב, מציג את המיטב משני הזנים, ומספקת יין של פיתוי ועומק. הסיומת ארוכה. יופי של יין, שאני אוהב מהיום שנולד. 

סוג היין: אדום יבש – יין דגל

הרכב זני: 50% ענבי סירה, 50% ענבי פטי וורדו, הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון

תיאור היין על פי היקב: הגראנד גסקון הינו שילוב מנצח של ענבי סירה, המביאים איתם ליין חומציות טרייה וצבע אודם עמוק בכוס. אף, ארומאטי של שוקולד מריר, סיגליות ופלפל שחור. בחך, טאנינים עגולים ודומדמניות שחורות מלוחות, כמון, דובדבנים וקינמון. הפטי וורדו מביא איתו צבע אדום עז ודחוס, ניחוחות של דובדבנים כהים מעורבבים עם סיגליות. לגראנד גסקון הבטחה לחיים ארוכים.

אלכוהול: 14%

יינן: קובי קקון

התיישנות: היין התיישן 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ״י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 250 ₪.

יקב גסקון

איכות ישראלית אמיתית כשתטעם תבין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top