חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תבור משיק יין חדש מסדרת "אדמה" האיכותית – "שיראז טרה רוסה" מבציר 2010.

יקב תבור הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות כורמים מכפר תבור ובבעלותו כרמי ענבים באזור כפר תבור,  הגליל העליון ורמת הגולן. היקב שוכן בכפר תבור ומייצר מיליון בקבוקים בשנה בארבע סדרות ברמות מחיר שונות. בשנת 2010 הרחיב היקב את קטגוריית היינות המבעבעים שלו וגם סדרת יינות חדשה המיועדת למסעדות בלבד. יינן היקב הוא אריה נשר והוא מהייננים המוערכים בתעשיית היין הישראלית. ליקב תבור כרמים על אדמות משובחות המאפשרות לו הפקת יין מצוין. בימים אלה, משיק היקב יין אדום חדש מסדרת "אדמה" האיכותית – "שיראז טרה רוסה" מבציר 2010. 

תבור, אדמה שיראז 2010 – היין הופק מענבי שיראז נבחרים שמקורם בכרם היקב שבקיבוץ מלכיה, בגליל העליון.

לענבי השיראז הוספו כ 10% ענבי קברנה סוביניון על מנת להעשירו ולהוסיף לו עומק ומורכבות.

ליין צבע ארגמני עמוק וטעמים אופייניים לזן השיראז אשר משלבים פטל, תותי עץ טריים וסיגליות. 12 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתיות הוסיפו ליין רמזים של עץ ארז ואלון.

השיראז החדש מצטרף לסדרת "אדמה" אשר נולדה משידוכים מדהימים בין זני ענבים לסוגי הקרקע השונים, המאפיינים את איזור התבור והגליל.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול: 14.2%

חומצה: 5.5 גרם/ליטר

PH : 3.6

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪. היין נמכר רק בחנויות יין.  

כיום מציע יקב תבור ארבע סדרות יין ויינות מבעבעים:

Limited Edition הסדרה הראשונה של יקב תבור. סדרה יוקרתית המופקת בכמויות מוגבלות ובבקבוקים ממוספרים. יינות שהחלו את דרכם בתתי חלקות של הכרמים המובחרים ביותר של תבור וזכו לטיפול יינני ארוך וממושך עד שנבחרו לבסוף להשתייך לסדרה היוקרתית של היקב.

אדמה II סדרת פרימיום חדשה שתכלול בכל שנת בציר את היינות המיוחדים של אותה שנה, לפי שיקול דעתו של היינן. הסדרה הושקה לראשונה במרץ 2011 וכוללת ארבעה יינות מבציר 2008: סירה, פטיט סירה, קברנה פטיט סירה  ומרלו. 

אדמה היינות בסדרת אדמה מייצגים פסיפס של אדמות בזלת, גיר, חרסית וטרה רוסה, המאפיינות את אזור התבור והגליל. חלקות הכרם הקטנות מטופלות בקפידה ומוקדשת להן תשומת לב רבה. איזון  היבולים, ממשק השקיה מצומצם, בציר ידני בררני וייננות מאופקת, משמרים את שנתן הטבע ומעניקים ליינות ארומות וטעמים ייחודיים לזן הענב ולסוג הקרקע. כל חלקת כרם נטועה על סוג קרקע שונה, המעניקה לכל יין אופי יחודי.

הר סדרת הבסיס של תבור. בסדרה יינות זניים אדומים ולבנים, כולם מענבים איכותיים. יינות "תבור" משמרים את הארומות והטעמים המקוריים של הזן ממנו עשוי היין. היינות מוכנים לשתייה עם יציאתם לשוק ומתאימים לסגנון החיים המודרני.

פנינים בסדרה יין אדום ויין לבן מתקתקים ומבעבעים קלות (semi-sparkling). היינות מיוצרים בתסיסה קרה, המביאה לאצירת בועות CO2 עדינות וקלילות ביין, אשר מוסיפות גוון מקורי וחדש לטעמם של הענבים מהם מופקים היינות ומדגישות את הארומה הייחודית להם. פנינים אדום מופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון. פנינים לבן מופק מ-60% ענבי גוורצטרמינר ו-40% ענבי ויונייה.

562 הסדרה 562 נקראת על שמו של הר תבור המתנשא לגובה של 562 מטרים. בסדרה זו שני יינות מבעבעים יבשים (Brut). האדום מופק מ-100% ענבי ברברה. הלבן מופק מענבי שרדונה (80%) וקברנה סוביניון (20%) ענבי הקברנה סוביניון טופלו בשיטת בלאן דה-נואר.

יקב תבור

http://www.twc.co.il/index.html

לפרטים על יינות חדשים, אירועים, השקות והצטרפות למועדון החברים של היקב:
ת.ד 422 כפר תבור 15241
טלפון: 04-6760444
פקס: 04-6772061
דוא"ל : [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top