סמל רועי פרי הי״ד – ״לחייך אל הקושי״ – יין ייחודי ומיוחד להנצחת זכרו מיקב יהודה

 

הכול החל מהתמונה הזו שצדה את עיני וריגשה אותי עד דמעות, שעלתה בדף הפייסבוק של ידידי אבי יהודה הכורם והיינן של יקב יהודה יינן אמיתי רגיש לזולת. בתמונה, עופר פרי אביו של רועי הי״ד דומע בעת ביקבוק היין עם משפחה וחברים ביקב יהודה.

אתמול שבת, באתי לבקר את ידידי אבי ביקב, היה לנו הרבה זמן איכות של ״אחד-על-אחד״ ללא כל הפרעות מהסביבה, יושבים ומדברים ולוגמים יין, באולם הממוזג של היקב. סיפרתי לאבי על התמונה שריגשה אותי וביקשתי לדעת מה עומד מאחוריה.

ואבי מספר: ״עופר ורונית המקסימה, חובבי יין, כאלה שבאים לא אחת לבקר ביקב. בוקר אחד, אני מקבל טלפון מעופר והוא שואל אותי: ״אבי, אני יכול לבוא אליך ליקב״? הייתי מאוד טרוד ועסוק, ואמרתי לעופר שזה לא מסתדר לי כרגע ושנהיה בקשר. נפרדנו לשלום. למחרת, אני מקבל טלפון מאדם שהציג את עצמו כקצין נפגעים והוא מספר לי שעופר, איבד את בנו רועי בקרב בשבת השחורה, ועופר זקוק לרגעים של שקט להרגיע את נפשו הכואבת ואת זה הוא רוצה לעשות באפלולית הנעימה ובקרירות אולם היקב, סוג של אסקפיזם. הייתי המום מספר אבי. מסתבר שרועי פרי ודקל סוויסה מפקדו, שניהם בנים של חברים שלי והאובדן קשה מנשוא. עופר שאל האם אני יכול לעשות יין הנצחה של רועי ולי לא היה יין שכזה. אמרתי עופר שאני אבדוק מה ניתן לעשות. חולפים כמה ימים ואני מכין חביות לקראת הוצאתם החוצה מהאולם כדי לשטוף ולחטא אותם לשימוש נוסף. ואני מוציא חבית ראשונה ואני מופתע למצוא בה משהו כמו 15 ליטר יין, לוקח חבית נוספת ומוצא בה כ- 8 ליטר יין, ועוד חבית ובה עוד כ-12 ליטר יין וככה 16 חביות של כל יינות היקב, כל אחת עם תרומה של כמה ליטרים בודדים, הצלחתי ליצור חבית אחת. נזכרתי שבעת ריקון החביות והעברת היינות למכלים, נעלם מעיני (למרות שהוא היה תלוי ממש מולי) מוט צינור האלומיניום הקבוע שאיתו אני מרוקן את החביות. לפיכך, השתמשתי במוט צינור חלופי קצר יותר איתו עשיתי שימוש. אני מבין שזו הסיבה שלא הייתי ער לה קודם להיוותרות של כמה ליטרים של יין בכל חבית. תרצה תקרא לזה ״יד המקרה״ תרצה תקרא לזה ״מכתוב״ מהשגחה עליונה, אבל היין של רועי לבקשתו של עופר מוכן ואם אתה שואל אותי אין ולא היו או יהיו דברים שכאלה. כי בחבית הזו יש את כל יינות היקב והם באים מתוך 16 חביות.

כאמור הבקבוקים מוכנים, תוויות אין עדיין. כבר טעמנו את היין. עופר אמר שהוא ייקח כמה עשרות לחלק בין בני המשפחה ואת האחרים שהיקב ימכור להנצחת זכרו של רועי״.

עכשיו אבי מספר לי את הסיפור, והגרון שלנו נחנק. ואצל שנינו, דמעות עומדות בזווית העין. אינני מכיר את עופר גם לא את רעייתו רונית. חבל, שלא הייתה לי הזכות והכבוד להכיר את רועי, גם את דקל מפקדו. הלוואי שנהיה כולנו ראויים להם. ואם יש משהו שאני רוצה עכשיו תוך כדי כתיבת שורות אלה, זה שוב לנגב את דימעותיי, ולחבק הכי חזק את עופר אביו של רועי, לנחם אותו קצת ולחזק אותו הרבה.

“אין קדושה אלא ביין ואין ברכה אלא ביין” (מתוך ספר הזוהר, ח”ג קפט, ב). ואתה שנלחמת בחירוף נפש, מסרת נפשך על קידוש השם, הצלת רבים מעם ישראל בקרב על הגנת המולדת, היא מדינת ישראל, בשבילך ולמענך היין הזה! היין הזה שבדרך מיוחדת נועד לך ולכבודך! כדי שנוכל לספר עליך ואת סיפור גבורתך תוך כדי מזיגתו ושתייתו בקרב אנשים טובים בעמנו. את היין טעמנו בפעם הראשונה וחווינו חוויה מיוחדת. הצבע היפה, הריח הטוב, המעט עוקצניות שבו, הטעם החזק והעמוק שלו, יחד עם שלווה מסוימת, מאפיינים בדיוק אותך: ילד חייכן, קצת שובב, יפה מבפנים ומבחוץ, מעניק שלווה ושמחה לסובבים אותך. ילד עם המון נוכחות, אמיץ, חזק וקדוש.
תודה לאבי יהודה מיקב יהודה, איש מיוחד במינו עם המון רגש, שמייצר יין לכבודו של רועיקי שלנו. יין עם מסר שיעבור בעת מזיגתו וטעימתו.(נלקח מתוך דף ההנצחה של רועי באינסטרגם)

״זה סיפורו של סמל רועי פרי ז"ל. רועי היה מלח הארץ, דבק בערכים של כבוד, חברות, אהבה ונתינה לאחר. הוא היה מצחיק, שטותניק, אחראי וחייכן שכולם רצו בחברתו. אהב לנגן, לשיר, לטייל, להתאמן במסגרת כושר קרבי וטניס, לבשל, לאפות, להכין את ה״ביס המושלם״ ופשוט ליהנות מהחיים.

רועי התגייס לחטיבת גולני ושירת בגדוד 13.
בשבת שמחת תורה, 7.10.2023, הוא שירת במוצב פגה שבעוטף עזה, ולחם שם בקרב להגנת המולדת מול מחבלי הנוח'בה שחדרו לארץ. רועי לחם בעוז ובגבורה, חיסל מחבלים רבים והציל את חיי חבריו. רועי התנדב להישאר ולהילחם עד הסוף כדי לחפות על חבריו ששהו במרחב המוגן.
בזכות גבורתו של רועי יחד עם חבריו לנשק, בזכות אומץ ליבם והבחירה להיות בחזית, ניצלו חיים של רבים ונמנע אסון גדול יותר ביישובי העוטף ובמדינת ישראל. רועי נפל בקרב הזה.
המשפט ״לחייך אל הקושי״ הוא המשפט שמאז ומתמיד ייצג את דרכו של רועי לאורך חייו.
רועי הספיק לחגוג את יום הולדתו ה-19 קצת יותר משבוע לפני שנפל… כל כך צעיר, כל כך גיבור, מותיר אחריו זוג הורים, אח גדול, אח תאום ובת זוג. יהי זכרו ברוך״🇮🇱🕯️(קרדיט יוסף חדד, מתוך עמוד ההנצחה לרועי)

עופר אביו של רועי פרי שנפל בשבת השחורה מספר על בנו: ״רועי ילד בן 19 אח תאום לאיתי, ויש לו אח בכור בשם עידו, רועי בחור חייכן, מקסים, כולם אהבו אותו, הוא היה חולה על הצבא ממש מורעל הוא היה לוחם בגדוד 13 של גולני והייתה לו כזאת גאוות יחידה, הוא היה מאושר שהוא בגולני. אחיו התאום אמר לו בבדיחות הדעת ״בשביל מה אתה צריך את זה״ ורועי ענה ״להרוג מחבלים, זה התפקיד שלי״. ב 7 באוקטובר ב- 06:30 בבוקר, הוא כבר היה עם היחידה בקשר והוא אמר לי אבא יש התקפה על המוצב. בסביבות 07:30 כבר הבינו שיש חדירה למוצב, הם עשו סריקות ונתקלו לראשונה ב-4 מחבלים, הם הרגו את כולם. המפקד הבין שצריך להגיע גל נוסף של מחבלים ואז הוא חילק את החיילים ל-3 צוותים שיחפו על 3 כניסות של הבסיס שההנחה הייתה שהם יבואו משם והם הגיעו ואז החל להתפתח קרב באש. חייל כבר נהרג ואז המ״מ שלו דקל סוויסה זכרונו לברכה ריכז את החיילים בחדר האוכל שהיה ממוגן יחסית והכול תחת אש. דקל הבין שיש נפגעים רבים והוא ביקש מישהו שיתנדב להגן על עמדת הש״ג היכן שהאש הייתה הכי חזקה בהיבט הקרב מול המחבלים, רועי לא היסס הוא הצטרף לדקל. הקרב היה קשה מעטים מול רבים. דקל הורה לכולם לשוב למיגונית תוך שהוא מנסה להזעיק חיפוי אווירי או ארטילרי. הבעיה הייתה שהפתח של המיגונית היה חשוף לש״ג ולקרב הקשה שהתחולל שם. דקל אמר לחיילים תתחלקו לזוגות וביקש שאחד החיילים יצתוות אליו לזוג. רועי ישר נעמד על ידו. כולם נכנסו למיגונית בזוגות חוץ מהמ״מ דקל ורועי שלצידו. הם נלחמו אחד ליד השני עד שנפלו.

רועי פרי הי״ד יין הנצחה בציר 2021

רשמי טעימה שלי: מאיפה מתחילים לטעום ולסקר יין עם כזה סיפור. יין שהוא רב-מבע, אקספרסיבי ומורכב. צבע, אדום קטיפתי עמוק עם גווני אודם עזים. התערובת האדומה הזו, מציגה באף, ניחוחות מרוכזים של שזיפים, דובדבנים שחורים ופטל שחור, עם רמזים עדינים של מוקה, תבלין אפייה וגרפיט. שכבות של פירות צפופים וכהים מצפות את החך הארוך, נעים ומאוזן, עם טעמים נדיבים של פירות יער אדומים ושחורים, בעוד טאנינים קטיפתיים, מספקים מבנה המוביל לגימור מורחב. זהו יין רענן, עם עומק רב של טעם ומורכבות, מסיים ארוך ומתחנן ללגימה נוספת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום של 16 חביות, כלל מגוון היינות של יקב יהודה!

אלכוהול: 14.5%

יינן: אבי יהודה

התיישנות: 24 חודש

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: ₪.

יקב יהודה

ב – WAZE

[email protected]

קרדיט תמונות:(נלקח מתוך דף ההנצחה של רועי באינסטרגם)

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top