יקב הבוטיק להט משיק יינות ובצירים חדשים לשנת 2024

יקב להט, היקב של היינן הישראלי המוערך איתי להט, הוא יקב בוטיק מהגליל העליון המערבי המייצר יינות אדומים ולבנים המשקפים את הפילוסופיה הייננית הייחודית של להט. היקב שואף ליצור יין ישראלי, תוצר הטרואר המקומי של הגליל העליון המערבי, שמשלב את הידע והניסיון שצבר איתי להט לאורך השנים. לצערי למורת רוחי ומסיבות שאינן תלויות בי, החמצתי את אירוע כתבי היין. בואו ותצטרפו אליי לטעימת 2 מהיינות.

יינות לבנים – בציר 2023

היקב מתמקד בזנים ים תיכוניים, כאשר היינות הבולטים כוללים בלנדים של רוסאן, ויונייה, מרסאן וגרנאש בלאן, מהם מופקים יינות לבנים מורכבים עם ארומות עשירות וטעמים מתובלים.
דברי היינן:
״יותר גוף, מעט פחות אלכוהול. במשרעת שבין יין חומצי ורענן לבין יין מלא ועשיר, האתגר הוא למצוא נקודת איזון בה היין הרמוני, מורכב, פריך ורענן, אך
עדיין שומר על ביטוי מובהק של זני הענבים והטרואר. מיקום הנקודה הזו תלוי מאד בעונה, במזג האוויר שקדם לבציר ובבחירת מועד הבציר, אך גם בתהליכים יינניים. מזג אוויר נוח בחודש אוגוסט 2023, העניק לי את הגמישות הייננית הנדרשת, כדי למתוח את היין מעט יותר לכיוון המלא והגדול, בלי לאבד את הרעננות הנחשקת ואת האיזון ההרמוני״.

להט לבן 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, צלול בגוון קש, מבריק באמצע, עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות של חלת דבש, פרחי קמומיל מיובשים, פריחת ליים, חציר ומעט מושק, לצד בושם מורם של פרחים לבנים אביביים של נרקיסים ויסמין, אפרסק טרי ומשמש, מתערבבים עם תווי דבש קל וקרמי. חך, פרי הדר ואפרסק, מתאחדים יפה עבור יין ידידותי לאוכל, בעל גוף בינוני עם רמזים של מינרליות של צדפה, גרידה וקצת תבלינים. זורם עד לסיום. המאפיינים הטובים ביותר של כל זן, שולבו ליצירת יין הרמוני באמת.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זנים: רוסאן (70%), ויונייה (25%), מרסאן (5%)

אזור גידול: גליל עליון

תהליך הייצור: שבע חלקות נבצרו להכנת יין זה. רוסאן וויונייה מכרם בן עיון באלקוש, בגליל
העליון המערבי, רוסאן מספסופה וחלקות נוספות מהגליל העליון המזרחי (כרם בלוע וכרם עין זיתים). להט לבן 2023 תסס ושהה על משקעיו בחביות במשך תשעה חודשים. לאחר מכן היין יוצב לקור ולחום, סונן ובוקבק. זהו יין ארומטי, עשיר והרמוני, וכמו קודמיו, גם הוא, יין קולינארי להפליא.

אלכוהול: 13.3%

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: יוני 2024

מספר בקבוקים: 16,400

יינן: איתי להט

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-9°־℃

כשרות: כשר לפסח ללא חשש ערלה, טבל או שביעית. בהשגחת בד״צ בית יוסף. בהשגחת רבנות מועצה אזורית משגב הרב עוזיאל אליהו.

מיוצר ע״י יקב להט בע״מ ביקב כישור

מחיר מומלץ לצרכן – 120 ₪.

להט לייכטר 2023

סוג היין: לבן יבש

הרכב זנים: רוסאן (42%), גרנאש בלאן (38%), מרסאן (20%)

אזור גידול: גליל עליון מערבי

תהליך הייצור: בלנד מענבי רוסאן מכרם בן עיון באלקוש, מרסאן וגרנאש בלאן מכרם פקיעין.
מרכיבי להט לייכטר 2023 שהו על משקעיהם בחביות במשך תשעה חודשים, לאחריהם הורכב הבלנד ביחסים הסופיים. בתום ״חיתון״ יוצב היין לקור ולחום, סונן ובוקבק. לייכטר 2023 נעשה ללא עץ משימוש ראשון ובלי זנים סופר ארומטיים בבלנד. זהו יין של ניואנסים, אשר מתגמל את הלוגם ממנו בלגימה איטית, מרוכזת ומתמשכת; יין אלגנטי ועשיר בטעמים ובה בעת חד ונטול כובד.
מחיר מומלץ לצרכן – 135 ש״ח

להט רוסאן 2023

סוג היין: לבן יבש

הרכב זנים: רוסאן

אזור גידול: גליל עליון מערבי

כרם: כרם יחידני – כרם בן עיון באלקוש

תהליך הייצור: להט רוסאן 2023 תסס ושהה על משקעיו באמפורות בנות 320 ליטר במשך תשעה חודשים, לאחריהם הורכב הבלנד ביחסים הסופיים, יוצב לחום ולקור, סונן ובוקבק. להט רוסאן מדגיש את אפיוני הזן, הטרואר ושנת הבציר. ביין מתבטאים מרכיביו הארומטיים של הרוסאן, שעיקרם ריחות של פריחה לצד פרחים מיובשים. החך נקי, חד ומינרלי, ובשל ההשריה הארוכה יחסית על הקליפות בבציר זה, היין גם סמיך ועשיר יותר מקודמיו.

מחיר מומלץ לצרכן – 150 ש״ח

יינות אדומים – בציר 2022

שלושת יינות להט האדומים מבוססים על זן הענבים סירה. זנים נוספים בשימוש בבלנדים השונים הם: גרנאש  נואר, מורבדר ומעט קברנה סוביניון.
היינות מציעים פרי אדום עסיסי עם מינרליות ברורה וחמיצות נעימה.
דברי היינן:
״ישנם בצירים בהם כל הכוכבים מסתדרים; הכול פשוט עובד: דברים מגיעים למקומות הנכונים בזמן הנכון, והתוצאות – בלי קושי מיוחד או התאמצות לריצוי האלים – טובות. כזה היה בציר 2022 בחלקות הסירה בכרם אלקוש; הן בחלקה הוותיקה והן בחלקה החדשה הסמוכה לה, שנבצרה לראשונה בבציר זה. ההבשלה הפנולית – זו של הארומות והטעמים – הייתה טובה כבר בריכוז סוכר
יחסית נמוך בענבים. כך ניתן היה להפיק יינות מוצקים ופירותיים, ללא טעמים בוסריים, בריכוז אלכוהול מתון ועם חמיצות חדה ומדויקת. הוויניפיקציה – דרך עשיית היין – תרמה כרגיל טעמים אדמתיים ומתובלים, אופייניים לסירה בכלל
ולרכיבי הסירה ביינות להט בפרט. שלושת היינות מבציר 2022 מציגים עומק, משקל ומורכבות, ללא ההכבדה, שעלול לרוב ליצור אלכוהול גבוה. אלה שלושה יינות שהם מהמאוזנים והמורכבים ביותר שיוצרו בין יינות להט האדומים בכל הבצירים.

להט אדום 2022

רשמי טעימה שלי: עולם חדש – קלרט של המילניום החדש. צבע מפתה עמוק. מורם, דומדמניות שחורות, שזיף שחור, דשן, פלפל וציפורן על האף. החך, בעל גוף בינוני, עסיסי ומאוזן, פירות שחורים וכחולים עסיסיים כל כך ניתנים לשתייה. ענבי הסירה הדומיננטים בבלנד, תורמים את המרקם הבשרני, החריפות ומאפייני פירות היער הנועזים שלו. בעוד ענבי הקברנה סוביניון, משלימים בהרמוניה, את עמוד השדרה המובנה של היין, הטאנינים האלגנטיים וטעמי הפירות הכהים העשירים שלו.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זנים: סירה (88%), קברנה סוביניון (12%)

אזור גידול: גליל עליון מערבי
תהליך הייצור: להט אדום, מופק משלוש חלקות סמוכות בכרם בן עיון אשר באלקוש, בגליל העליון המערבי. היין מופרד מהזגים לקראת סוף התסיסה ומועבר לחביות בנות 400 ו- 500 ליטר, בהן הוא מסיים תסיסה אלכוהולית ותסיסה מלולקטית.
רק לאחר כארבעה חודשים עובר היין שפייה מהחביות ואז בלנד בין החלקות וחוזר לחביות. במהלך תקופה זו צובר להט אדום עושר ריחות וטעמים שלא יכולים היו להתקבל בדרך אחרת. היין מתבגר כ-15 חודשים בעץ (ואמפורה אחת) ולאחריהם עובר סינון קל ומבוקבק. Juicy במידה רבה, מתובל ומפולפל, עם פרי אדום לצד ריחות אדמה ותבלינים, בעל mid palate מהודק, וחיזור ומינרליות, שמתבקשים מבציר מוקדם ושהייה
ארוכה על שמרים.

אלכוהול: 13.4%

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: ינואר 2024

מספר בקבוקים: 6,000

יינן: איתי להט

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: כשר לפסח ללא חשש ערלה, טבל או שביעית. על פי היתר מכירה. בהשגחת רבנות מועצה אזורית משגב הרב עוזיאל אליהו.

מיוצר ע״י יקב להט בע״מ ביקב כישור

מחיר מומלץ לצרכן – 125 ₪.

להט לייבו GSM 2022

סוג היין: אדום יבש

הרכב זנים: גרנאש (45%), סירה (35%), מורבדר (20%)

אזור גידול: גליל עליון מערבי

תהליך הייצור: הענבים ששימשו ליין זה תססו במכלים קטנים. לאחר התסיסה הועברו לחביות
ישנות בנות 400 ליטר. לאחר כארבעה חודשים בהם שהו היינות על משקעים, הם עברו שפייה, עורבבו לבלנד הסופי והוחזרו לחביות, להמשך התיישנות. בחודש ינואר 2023, לאחר כ-15 חודשי התיישנות, הוצאו היינות מהחביות, סוננו בסינון גס ובוקבקו.

מחיר מומלץ לצרכן – 150 ש״ח

להט סירה 2022

סוג היין: אדום יבש

הרכב זנים: סירה (100%)

אזור גידול: גליל עליון מערבי

תהליך הייצור:
להט סירה, מופק משתי חלקות סירה סמוכות בכרם בן עיון אשר באלקוש, בגליל העליון המערבי. הענבים נבצרים ידנית ולאחר עיבוד עוברים השרייה
קרה ותסיסה במכל רחב. עבודת הזגים העדינה כוללת בעיקר דלסטאז׳ים. היין מופרד מהזגים לקראת סוף התסיסה ומועבר לשלוש חביות בלבד:
בחביות אלה – אחת משימוש שני ושתיים משימוש שלישי – היין מסיים תסיסה אלכוהולית וגם תסיסה מלולקטית. רק לאחר כשישה חודשים, אשר במהלכם מעורבבים שמרי היין שבקרקעית החבית, עובר היין שפייה מהחביות ובחזרה. היין מתבגר כ-15 חודשים בעץ ולאחריהם עובר סינון קל ומבוקבק. מתוך מבנה גוף קל ו״צר״, באופן יחסי, אלכוהול מתון וחמיצות גבוהה, מתפרצים טעמי סירה ״צפוניים״ מובהקים, אלמנטים של חיזור וטאנינים מהודקים שמשאירים טעמם הרבה אחרי הבליעה.

מחיר מומלץ לצרכן – 180 ש״ח

אודות איתי להט

הדרך של להט התפתחה במהלך השנים ועוצבה מתוך למידה, עשייה ומתוך התבוננות ומחקר במגוון סיטואציות שלא רבים נחשפו להן.

איתי הוא יליד 1972, והעיסוק ביין מהווה את מרכז חייו כבר מ- 1995. בחישוב קל זה אומר שרוב
חייו הוא עסוק בלימוד, הדרכת, הוראת, גידול ועשיית יין. כיום הוא מתגורר בגליל, ולאחר שנים שבהן חצה את הארץ לאורכה ולרוחבה בין כרמיה ויקביה, הוא ממקד את עיקר עבודתו בצפון והגליל
העליון, עם דגש מיוחד על האזור בגליל שנמצא מערבית למירון, או במילים אחרות: גליל עליון מערבי.
איתי הוא אגרונום גפן, אנולוג ויינן. בוגר הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית והפקולטה
לייננות של אוניברסיטת אדלייד בדרום אוסטרליה, וכן בוגר תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה
העברית. לאורך שנות פעילותו תפקד כאגרונום ביקבים גדולים וביקבי בוטיק, שימש כיינן ביקב ברקן
וכיום כיינן יועץ ליקבים קטנים ובינוניים.
להט הפיק יין מחקרי ומעבדתי: כסטודנט במכון היין, כתלמיד באדלייד ואז כמנהל תחום היין במכללה האקדמית תל חי. הוא לימד במוסדות אקדמיים רבים, ועדיין מלמד בתוכנית לתואר שני בייננות
באוניברסיטה העברית ובתוכניות אקדמיות ומקצועיות אחרות. העבודה עם יקבים בכל רחבי הארץ חשפה בפניו את ישראל על כל חלקיה ותכונותיה וכך הוא מכיר היום היטב את אזורי היין החשובים של ישראל ועל כן גם בחר את האזור בו הוא רוצה לעשות את היין שלו – גליל עליון מערבי.

את יינות להט, ניתן לרכוש בחנויות היין הנבחרות ובמסעדות מובילות.
היינות נמצאים בכשרות בד״צ בית יוסף.
בציר 2022 בהשגחת רבנות המועצה אזורית משגב, בציר 2023 גם בהשגחת בד"צ בית יוסף

איתי להט

0507912737

ת.ד. 121 הר חלוץ

דואר נע בקעת בית הכרם

[email protected]

קרדיט תמונות: יח״צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top