Search
Close this search box.

יקב כרם אביתר ״תימא״ 2020

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ אירוע שבועות, רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף יקבים, מבשלות ומזקקות. את ידידי מרדכי בוחבוט, מיקב כרם אביתר, אני תמיד יותר משמח לפגוש, לטעום מיינותיו וגם לצאת כתמיד עם יין משלו הביתה. שמעתי ממנו שישעיהו היינן וגם הוא במילואים וקצת קשה לתפעל את היקב. זוהי לי הטעימה השנייה ליין ״תימא״ של היקב והפעם, מבציר חדש. ״בלב הגליל העליון שוכן יקב כרם אביתר. סיפור על חלום ילדות שמתגשם חלום שמגיע מתוך אהבה לאדמת הארץ ולתוצרת שלה – היין. היקב נמצא בלב הגליל העליון כרמיו נטועים במדרונות הר אביתר בגובה 780 מטר מעל פני הים. מיקום הכרמים הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגליל העליון , שימוש באגרו טכנולוגיה מתקדמת לצד משטר מים קפדני, והקפדה על יבול נמוך לגפן . מבנה האדמה בכרם מורכב מטרה -רוסה גיר ומעט בזלת , הטיפול המסור, תשוקה ויצירתיות לצד ידע וטכנולוגיה מתקדמת יוצרים תנאים מצוינים לגידול ענבים . יקב כרם אביתר, הוא בוטיק משפחתי קטן המייצר כיום כ – 20,000 אלף בקבוקים בשנה בלבד. זאת במטרה להעניק תשומת לב אישית לכל בקבוק , והקפדה על איכות גבוהה בתהליך הייצור. היקב הוקם בשנת 2014, על ידי שני חברי ילדות ישעיהו שוורץ יינן היקב ומרדכי בוחבוט בנם של כורמי יין ועובדי אדמה אשר למדו, ייצרו ונשמו מגיל צעיר את יצירת היין וגידול הענבים. ליקב 2 סדרות יין ״סדרת – ארץ נפתלי״, על שם נחלת שבא נפתלי שמיקומה באזור זה ו״סדרת – אביתר״ על שם הכרם שנטוע על הר אביתר. היקב מייצר יינות כשרים ומייחס כבוד רב להיסטוריה ולגאוגרפיה של ארץ ישראל אותה ניתן לראות בשמות היינות בעיצוב התוויות בטופוגרפיה של הכרם ממנו הגיעו הענבים. יינות היקב זכו במהלך השנים לשבחים ופרסים ונהנים מאמינות גבוהה בקרב חובבי היין. היקב מייצא את יינותיו לארה"ב ולאירופה וכן נמצא בארץ בחנויות יין מלונות ומסעדות.״ יקב כרם אביתר תימא 2020 בואו ותצטרפו אליי לטעימת היין.

שם היין הוא הומאז' לרבי יהודה בן תימא, שקברו שוכן על הגבעה שמעל הכרם. הענבים נבצרו בנפרד בבציר ידני, עם הגיעם לרמת הבשלות הפנולית הרצויה. הפטיט סירה והסירה נבצרו ראשונים וכשבוע לאחר מכן הקברנה סוביניון. ביקב עברו הענבים הפרדה וריסוק, הסירה תסס בטמפרטורות נמוכות ע"מ לשמר מאפייני פרי ראשוני, הפטיט סירה והקברנה סוביניון בטמפרטורות גבוהות יותר ע"מ להעניק ליין גוף מלא יותר". 

יקב כרם אביתר ״תימא״ 2020

רשמי טעימה שלי: הבלנד האדום הזה, מפוצץ בניחוחות של פירות, פטל שחור, אוכמניות ואסנה, לילך ופלפל מרוסקים טריים מתחברים בצורה חלקה דומדמניות שחורות, עם תווים של דובדבן שחור, וניל, פלפל שחור וכמה רמזים פיקנטיים וצמחיים מסביב לאף. לצד, ניחוחות מלוחים של פירות יער כהים, קסיס, תבליני אפייה ווניל שמתערבבים עם תווים אדמתיים של טבק מיובש, קופסת סיגרים ועור אוכף. בחך, טעמי הפירות תואמים את הניחוחות, מוסיפים חומציות בהירה וטאנינים גדולים ושופעים, לתחושת הפה. טעמי דומדמניות שחורות ופירות כהים אחרים נשארים בחך, נתמכים ברמזים של שוקולד מריר, וניל ואדמה. ענבי הסירה, מבריקים עם הרבה פלפל לבן, תבליני אפייה ו-וניל. החך מורכב עם שזיפים כהים, בשר צייד וקקאו. זהו יין עשיר, בעל גוף מלא, המציג את העומק והמבנה הקלאסיים של קברנה סוביניון מאוזנים על ידי הטעמים הריבתיים הידועים של סירה, הפירותיים יותר. הסיומת מתמשכת, נוגעת בארז ותבלינים. הרבה יין בלא הרבה כסף.

 

סוג היין: אדום יבש

 

סידרה: "ארץ נפתלי"

 

הרכב זני: 40% ענבי סירה, 40% ענבי קברנה סובניון, 20% ענבי פטיט סירה.

 

תיאור היקב את היין: צבע שחור בוהק , תיבול עמוק ויחודי ,  מבושם היטב עם אף עוצמתי , גוף מלא וסיומת תבלינים מתמשכת.

 

אלכוהול: 14%

 

עשיית היין: הענבים נבצרו נפרד בבציר ידני. הסירה והפטיט סירה, נבצרו ראשונים ולאחר מכן הקברנה סובניון. הסירה, תסס בטמפרטורות נמוכות ע"מ לשמר מאפייני פרי ראשוני והפטיט סירה והקברנה סובניון בטמפרטורות גבוהות ע"מ להעניק ליין גוף מלא יותר.

 

יישון: היין יושן במשך כ – 18 חודשים, בחביות אץ אלון צרפתי .

 

פוטנציאל יישון: היין מוכן לשתיה. אך יגיע לשיאו כ – 3 שנים מהבציר ויוסיף להשתבח כ – 8 עד 10 שנים מהבציר, בתנאי איחסון נאותים.

 

התאמת יין ואוכל: היין ישתלב נהדר למנות בשר אדום צלי וקדירה וכן מנות כבש בתנור.

 

בקבוק: 750 מל"ל

 

כשרות: כשר למהדרין מן המהדרין, ללא חשש ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות. בקבוק חדש. לא מבושל. בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. כשר לפסח. בהשגחת הבד"צ ירושלים העדה החרדית.

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C° 20 – °C18

 

יינן: ישעיהו שוורץ

 

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב כרם אביתר

דלתון

0548018574

קרדיט תמונה: מאתר היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top