Search
Close this search box.

הבוטיק של נתי – ערב יין וייננים – למבינים

נהג המונית שהגיע לאסוף אותי סמוך לחצות מערב היין, זיהה די מהר את עובדת היותי הרבה עייף ומעט שתוי והפגין כלפיי הבנה כשאמר: ״תנמנם, אני אעיר אותך כשנגיע לכתובת שלך״. נו ומה? נימנמתי?…איפה. וואלה ישנתי. ביום שלישי בערב בהתרעה קצרה, קבלתי טלפון מידידי דדי זוהר ״רזי הכרם״ עם שאלה האם אני פנוי למחרת לרביעי בערב למפגש של יין. נו ומה? ליין שאני אגיד לא?! אבל זה עוד לא הכול, כשראיתי את ההזמנה שהגיעה דקות אחר כך בווטס-אפ בזו הלשון: ״הי לכולם. נפגש ב29/05 בשעה 20:00 בבית היין  החשמונאים 10 רחובות. מפגש קליל של אנשים מהתעשייה, חובבי יין ואנשי שיווק.
עלינו, 😊,כיבוד קל, גבינות, לחמים ומאפים.
עליכם, כל אחד מביא בקבוק יין מעניין מבחינתו, אין שום הגדרה, רק כשר 😋
משתתפים:
1. אריאל ביר , יינן יקב עמק האלה.
2. סם סורוקה, יינן יקב פסגות.
3. ניר גל, מנכ"ל יקבי ברקן
4. אוליביה פרתי, יינן יקבי ברקן
5. אליאב מילר, מנכ"ל יקב גבעות
6. נגה שיווק והדרכה ״אספריט״
7. אמיר כהן, חובב יין ורופא בזמנו הפנוי.
8. איל שלף, יבואן יין
9. ציון גזית, יבואן יינות וקפה
10. לירון קדם, מסעדת ספרה
11. ⁠משה וייזמן, סומלייה ויועץ בתחום היין.
12. אורן פלדמן, יחסי ציבור
13.דדי זהר, רזי הכרם.
14.נתי פאוסט, הבוטיק של נתי.
15. אסי גליקשטיין גל, בעלים Oliver Gal Artist Company.
16. וובה, דל וינו.
17. דני רובין, כתב יין
18. אדווה, יקב טפרברג

אמרתי לעצמי, שזה בדיוק המקום בו אני רוצה להיות ושעבורו, שווה כל כך לחכות.

אז לא כל מי שברשימה הגיע ומסיבותיו הוא וחבל. אז חסרו לנו: סם סורוקה, וובה, לירון קדם, 

זהו לי ערב יין שני שבו אני בזכות גדולה מוזמן להתארח בבית היין ״בוטיק היין של נתי״ פאוסט ברחובות. מי שלא היה כאן, לא ראה אוסף יין כל כך מרהיב ומרשים מושקע ומזמין כמו בבית של נתי. והאהבה ליין כאן היא הלב והנשמה של המקום. מפעילי ערב היין הזה ואחרים הם השותפים דדי זוהר ״רזי הכרם״ ונתי פאוסט ״הבוטיק של נתי״. מאחוריהם ולפניהם אירועי יין כמו ״פסטיבל היין בקיסריה״, ״יריד היין של שבועות״, פסטיבל היין של חבל בנימין״ עוד ועוד. את מה שהם יודעים לעשות, צריך ללמוד וכדאי גם לחקות. הם נותנים במה ליקבי בוטיק קטנים, הם נותנים במה ליקבי חבל בנימין, הם מעניקים הנחה למשרתי מילואים וכוחות הביטחון והם עושים זאת באהבה ובנשמה יתרה.

וברשותכם, בואו ונחזור לערב היין. כל אורח, התבקש להביא עמו יין לבחירתו ללא כל קשר לסוגו ובלבד שיהיה כשר ולפיכך המבחר שעלה אל השולחן בזוגות טעימה, היה אקלקטי, ייחודי, לא פעם אפילו בגדר פנינת יין שלא זוכים לטעום אותה בכל יום. שולחן הטעימה כתמיד, היה גדוש בכל טוב. מלחמי מחמצת ועד פרוסות באגט, דרך שלל בורקסים, מגוון עשיר של גבינות, זיתים, ירקות צבעוניים וטריים, מים קרים ומבעבעים, ולזנייה מטריפה חמה ועשירה.

אם ספרתי נכון בהתחשב בעובדה שבעורקיי זרם יין במקום דם, טעמנו 25-26 בקבוקי יין שונים ומגוונים.

פתחנו עם סוביניון בלאן תל שיפון ״915״ 2022, מולו שאנין בלאן 2020 של יקב פאר. המשכנו עם הרוזה ״בלאש״ של יקב ברקן, ומולו רוזה ״ויספרינג אנג׳ל״ תוצרת חוץ, המשכנו עם קברנה סוביניון 2010 של יקב בוסתן ומיד אחריו אותו היין אבל משנת הבציר 2011. המשכנו עם ״ארגמן״ 2017, של יקב עמק יזרעאל, ומולו ״קוזרי״ סירה 2020 רזרב. עברנו ליין הפרטי מבציר 2021, שמייצר אולביה פרתי, ומולו שימו לב קברנה סוביניון גמלא מבציר 1999. וכאן הייתה סוג של פאוזה ונתי מזוג לאורחים יין אדום מדיקנטר עם השאלה: איזו שנת בציר היין? איזה סוג היין? מיהו היינן?״ וכשהרמז היחיד אומר נתי: ״היין הזה נעשה ע״י יינן מהטובים בישראל״. שמות נזרקו לחלל, גם שנות בציר. אף אחד לא פגע. והיין הוא ״סגל״ מרום גליל קברנה סוביניון 2000. עברנו ליקב ברקן סופרייר מגנום פינוטאג׳ 2008. המשכנו עם טפרברג מלבק ״טרה״ 2013, מולו יין איטלקי בשם TAURASI רזרבה של יקב  CLAUDIO QUARTA 2018, מולו יין פינוטאג׳ של יקב J-FOLK 2022 מדרום אפריקה. המשכנו עם יקב גבעות ״גופנה״ קברנה סוביניון 2021, מולו ״גילגמש״ 2020 של יקב פלדשטיין. פה ושם וכטוב ליבו ביין של נתי המארח, נשלפו בקבוקי אוצר, נדירים כמו ה M,A.S.C של יקב סגל מבציר 2009 זהו בלנד של קברנה סוביניון-מרלו-סירה וארגמן, של היינן אבי פלדשטיין. המשכנו עם שני יינות של יקב פאר ״כבשה שחורה״ 2021 ו״כבשה שחורה״ 2020, המשכנו עם KUMBAYOH פינוטאג׳ 2022, מולו יקב קסטל ״לה-וי״ 2022, המשכנו עם יין הסופר פרימיום של יקב גבעות יין הדגל ״רז״ 2018, המשכנו עם יקב גבעות ״מצדה״ שרדונה 2022, קינחנו עם יין מחוזק בסגנון פורט של יקב הארבעה.

החברותא, החיבור הכל כך נכון, של בעלי מקצוע ייננים, מנכ״לים של יקבים, יבואני יין, חובבי יין, נטולי משוא פנים, או גינוני יוהרה, לצד כיבוד עשיר וכל כך הרבה יין, דיבורים על יין, התפלמסות חיננית על עולם היין ויינות כאלה ואחרים כשפה ושם צצות פנינות של יין ואוצרות שנות בציר שכבר מזמן הפכו לנדירים ובלתי ניתנים להשגה, הם הם המפתח להצלחתם של ערבי יין שכאלה כן יירבו.

נו ומה דני חפרת. אבל תספר לנו את מה אתה אהבת? ובכן מהסוף, אהבתי את יין הקינוח בסגנון פורט שנעשה על טהרת ענבי מרלו. אהבתי את ה״גילגמש״ של פלדשטיין. מאוד אהבתי את הארגמן של יקב עמק יזרעאל. הופתעתי ומאוד אהבתי את טעמתי לראשונה אי פעם את יין הסופר פרימיום ״רז״ של יקב גבעות. כך גם את השרדונה מצדה שלהם. ביינות הפתיחה, אהבתי את הרוזה של ״וויספרינג אנג׳ל״.

ערב של כבוד. (יאללה בוקר טוב צריך ללכת לעבוד)

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top