חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג, משווק את היינות המובילים, שיככבו על שולחנות החג ברחבי הארץ ״ESSENCE״ שרדונה 2022, ״IMPRESSION״ ריזלינג 2022, בציר מאוחר, לכבוד חג שבועות 2024.

חג שבועות 2024, הקיץ בפתח, זמן קציר בשדות התבואה, ובבתים – חגיגות משפחתיות עם שולחן המציע מגוון גבינות נפלאות, פשטידות, עוגות ומיני מאפה, לצד שפע ירקות טריים ומיטב פירות העונה.
היש יותר מתאים לחגיגה שכזאת מאשר שילוב בקבוק יין לבן / רוזה / יין קינוח רענן וקיצי?
לקראת שבועות 2024 יקב טפרברג, משווק את היינות המובילים, שיככבו על שולחנות החג ברחבי הארץ ״ESSENCE״ שרדונה 2022, ״IMPRESSION״ ריזלינג 2022, בציר מאוחר, לכבוד חג שבועות 2024.

יקב טפרברג ״ESSENCE״ שרדונה 2022

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות מרעננים של תפוחים ירוקים טריים, הדרים ופירות טרופיים. בעודו רוקד על פני החך, הדרים קלילים, בשכבות אפרסקים טריים, ממלאים את הפה, כשתווי וניל ועץ אלון רכים נשארים. חומציות טובה, מעניקה לו איזון פריך, עם גימור קרמי באורך בינוני.

סוג היין: לבן יבש

סדרה: סדרת ״ESSENCE״ סדרה ייחודית ליקב, ששמה במרכז את מאפייני הכרמים וגידול הענבים בהם.

הרכב זני: היין הוא ממסך של 100% ענבי שרדונה מכרמי השרדונה האיכותיים מגוש עציון ומעמק האלה.

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר ידני ונכנסו
מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. הסחיטה נעשתה בפרס פנאומטי אינרטי עם מעטה של גז חנקן – לצורך שמירה על מגוון הארומות של הענב.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות
טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION – בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו
העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן, המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

לאחר יומיים תסיסה במיכל נירוסטה מקורר, הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון
צרפתיות חדשות וישנות להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה, ולהתבגרות בחביות אלו. כאמור, לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה-sur lie,  למשך כ-9 חודשים.

במהלך ההתבגרות בחביות היין עבר ערבוב של משקעיו בתהליך battonage להוסיף מרקם ומורכבות לפרופיל של היין. לאחר הבקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שיווקו לשוק.

תיאור היקב את היין: היין מאופיין ברעננות פירותית, העטופה בנגיעות עץ אלון אלגנטי. גוף היין מלטף ומהנה.

התיישנות: 8 חודשי התבגרות עם השמרים בחבית.

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך מילוי: 17.5.2023

אלכוהול: 14.2%

יינן ראשי: שיקי ראוכברגר

טמפרטורת שתייה מומלצת והצעת הגשה: בטמפרטורה של 11ºC מעלות, עם דגים מבושלים או מנות עוף עשירות.

כשרות: כשר. לא מבושל. בהשגחת רבנות מטה יהודה הרב גד אטיאס שליט״א. בקבוק חדש. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל וערלה עפ״י היתר מכירה שע״י הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן:  כ – 79 ₪.

יקב טפרברג ״IMPRESSION״ ריזלינג 2022, בציר מאוחר

רשמי טעימה שלי: שופע פירות מסנוורים וטעמי הדרים פריכים, מאוזנים עם סיומת מתוקה טבעית. באף, ניחוחות של דבש ו-וניל, מובילים לחך רך וקרמי, בשילוב שפע של פירות טרופיים ופירות אבן צהובים. יין הקינוח הטעים הזה, מייצר איזון עדין בין מתיקות טבעית לחמיצות פריכה, תוך שהוא מציג ניחוחות פרחוניים ותווים של תבלינים. הסיומת ארוכה, נעימה, כייפית ומהנה. 

סוג היין: יין לבן בציר מאוחר

הרכב זני: 100% ענבי ריזלינג לבן

מקור הענבים: כרם הבוסתן שבשפלת יהודה
הבציר: מכני בשעות הבוקר המוקדמות

סדרה: סדרת ״IMPRESSION״ הסדרה הקלאסית של טפרברג, מכרמים מובחרים בשפלת יהודה ונחל איילון

תיאור היקב את היין: יין מתוק וקסום, מאופיין בניחוחות של אפרסק ואגס, עטוף בעדינות בריח עץ, מעט וניל וקרמל וטעמו מלא פרי.

בקבוק: 500 מל״ל

אלכוהול: 10.5%

תאריך מילוי: 7.6.2023

יינן ראשי: שיקי ראוכברגר

טמפרטורת שתייה מומלצת והצעת הגשה: בטמפרטורה של 12ºC מעלות, עם פטה כבד אווז או עוגת שוקולד עשירה.

כשרות: בקבוק חדש. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל וערלה. עפ״י היתר מכירה שע״י הרבנות הראשית לישראל. כשר בהשגחת רבנות מטה יהודה הרב גד אטיאס שליט״א. כשר מבושל ע״י פסטור

מחיר מומלץ לצרכן: כ 45  ₪.

סיפורו של יקב טפרברג הוא סיפורה של מסורת בעסק המשפחתי: באמצע המאה ה-19 ייסד את יקב טפרברג סבא-רבא של מוטי טפרברג, מי שעומד כיום בראש היקב הוותיק בישראל ואחד המובילים בארץ. יקב טפרברג נחשב לאחד היקבים המצליחים בישראל מזה שנים רבות וסיפור הקמתו שזור בסיפורה של המדינה בכלל ושל עיר הבירה, ירושלים, בפרט. את היקב יסד למעשה רבי אברהם טפרברג שעלה לירושלים בשנות החמישים של המאה ה־19 ועסק במסחר של יין ואלכוהול. בשנת 1870 השיק את היקב תחת השם ״אפרת״ שחלק כבוד לדרך אפרת, ממנה הגיעו הענבים. בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר בראשה עומד מוטי טפרברג. מהפכת האיכות, כוללת בין השאר, הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ, השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות, בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושדרוג מערכות ההפצה והמידע. כיום מייצר יקב טפברברג, היקב השלישי בגודלו בישראל, 6-7 מיליון בקבוקים בשנה. היינות נמכרים ברשתות הקמעונאיות ובחנויות יין מובחרות בארץ ו-20% מהיינות מיוצאת לחו״ל. כמו כן היקב משתתף בתערוכות ובתחרויות יין נחשבות.

יקב טפרברג

קרדיט תמונות: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top