Search
Close this search box.

7 לילות שייט בנהרות הריין והמוזל – איזו מתנת יום הולדת נפלאה!

לפני כמה חודשים, הזוגית חגגה יום הולדת עגול. בין המתנות לה זכתה, אחת עלתה על כולן, מתנה שכזו שבהחלט תמיד ניתן לכמת אותה בכסף, אבל כשהיא באה מהלב בכוונה טהורה של נתינה אהבה וכבוד, הכסף איננו אישיו כאן. כאן המקום, להודות לפנינה אמיתי ולישראל צור, על מתנת יום הולדת בלתי נשכחת. חלפו כמה חודשים עד שניתן היה לממש את המתנה להזמנה שבוצעה מראש בחברת "בשביל הזהב" והיא 7 לילות שייט בספינת הנהר היוקרתית והמפוארת ברמת 5 כוכבים ה- Amadeus Queen של חברת Luftner Cruises מאמסטרדם לבאזל בנהרות הריין והמוזל. שייט לאורך נופים פסטרוליים בספינה שהיא לא פחות מ"מלון צף" עם צוות המונה כ- 50 אישה ואיש שמהות תפקידם ותכליתם הנה לתת שירות מוקפד ויוצא דופן. בשייט שלנו היו על הספינה קבוצות מקולמביה, מסין, אנחנו הקבוצה הישראלית שמנתה כ- 18 אישה ואיש, ועוד כמה זוגות בודדים מארצות שונות. על מנת לסבר את האוזן, לא מדובר כאן בשייט "קרוז" עתיר מאות אורחים עם קזינו, חנויות דיוטי פרי וארוחות "בופה" ענקיות, אלא בשייט בספינת בוטיק שמנתה כ- 140 אורחים, להם העניק צוות המורכב מבעלי אזרחויות רומנית, טורקית, יוונית, בולגרית והמזרח הרחוק, חווייה ענקית של חדרים מרווחים (כ- 17.5 מ"ר), מצויידים בכל המתבקש, עם חלון גדול, מיזוג אוויר נהדר, פעמיים ביום ניקוי וסידור החדרים, בופה חופשי לארוחת הבוקר ובארוחות הבוקר הערב, על בסיס פנסיון מלא, מנות שף מתחלפות ובארוחות הערב כל יום, יין אדום / לבן איכותי אחר, ממחוזות היין הנפלאים של אירופה ללא עלות נוספת.

יצאנו בטיסת אל על מתל אביב ביום 1 לאמסטרדם בהולנד, כאן סיירנו בעיר באתרים המרכזיים ולקראת אחה"צ – עליה לספינת הנהר.

יום 2 אמסטרדם – אוטרכט – סיירנו בעיר ושבנו אל הספינה. למחרת, לאחר ארוחת הבוקר המשכנו את סיורנו באמסטרדם נצא לסיור בעיר,

הספינה שטה בלילה והיום ה- 3 הגענו לקלן בגרמניה. יצאנו לסיור רגלי בעיר. ראינו את האתרים החשובים ביותר בקלן כמו הרובע העתיק אשר בליבו שוכנת הקתדרלה הגותית הגדולה בגרמניה הנחשבת לסמלה של העיר, קבלנו זמן חופשי לבתי קפה ולשדרת הקניות במדרחוב. וחזרנו אל האונייה.

יום 4 בוקר של שייט בנופי נהר המוזל – בצהרים ביקור בעיר קוכם בגרמניה. במהלך הבוקר שטנו באחד הנהרות היפים ביותר באירופה, שאורכו 544 ק”מ, נהר המוזל. זהו אחד מיובליו החשובים של נהר הריין והוא זורם בשלוש מדינות. מקורו בצרפת, עובר דרך לוקסמבורג, ומתחבר לנהר הריין בקרבת העיר קובלנץ, בגרמניה. בשעות הצהריים עגנו בקוכם, פנינה אדריכלית הנחשבת ליפה מבין העיירות שעל נהר המוזל. ערכנו סיור רגלי בעיירה הקסומה, טיילנו בסמטאותיה הצרים ושבנו לאונייה ללינה.

יום 5 קובלנץ גרמניה – שייט בעמק הריין – וביקור מוזיאון תיבות הנגינה ברודסהיים. התעוררנו בקובלנץ, עיר השוכנת בנקודת המפגש של נהרות הריין והמוזל. ויצאנו לסיור רגלי בעיר.

יום 6 מנהיים – היידלברג – שפייר – גרמניה – לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לנסיעה קצרה ונגיע להיידלברג, עיר אוניברסיטאית יפה מתקופת ימי הביניים. טיילנו בעיר העתיקה. בשעות הערב המשכנו בהפלגה לכיוון שטרסבורג. לינה בספינת הנהר.

יום 7 שטרסבורג – צרפת – יצאנו לטיול בעיר המקסימה שטרסבורג, בירת חבל אלזס שבצרפת. טיילנו ברובע העתיק, לינה בספינת הנהר.

ימים 8+9 באזל – מפלי הריין – ציריך שווייץ – תל אביב

הבוקר, עגנו בבאזל, העיר השנייה בגודלה בשוויץ. לאחר ארוחת הבוקר נפרדנו מספינת הנהר, לאחר ארוחת ערב גאלה חגיגית, וקוקטייל פרידה חגיגי מצוות הספינה. ויצאנו ליום טיול בעיר. בהמשך ראינו את המרפסת המפורסמת עליה עמד הרצל חוזה המדינה ("בבזל ייסדתי את מדינת היהודים") ואת מקום כינוס הקונגרס הציוני. לאחר מכן יצאנו בנסיעה אל מפלי הריין האדירים, היורדים בעוצמה מעל שן הסלע ומשם המשכנו לשדה התעופה של ציריך שוויץ, לקראת הטיסה חזרה הביתה.

ראוי לשבח ולציון את המדריכה שלנו שרית מאייר, עתירת הניסיון, שהפגינה שליטה מדהימה וידע רב בכל סיורי החוף בכל נמלי עגינת הספינה (חלקם רגליים וחלקם עם אוטובוס) אוטובוסים תמיד הכי חדישים, עם נהגים ידידותיים ושירותיים.

את עמדת הקפה/תה ומים חופשי לשימוש אורחי הספינה 24 שעות ביממה. את בריכת השחייה הלא גדולה שעומקה 1.40 מטר בה תוכלו אם תחפצו להשתכשך (אני חפצתי אבל בין רגע, קפאו לי הביצים מהמים הקרים…) קפה ומאפה למשכימי קום, מזנון חצות – חטיפי לילה. ואת ההסעה האישית הביתה עם הנחיתה בתל-אביב.