חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נָוֶה (היקב הכשר של שאטו גולן) נוה ורוד 2021, נוה לבן 2021, נוה אדום 2019, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

״נָוֶה" (בערבית نوى – נַוָא) היא עיר בדרום סוריה העיר שוכנת ברמת הגולן בגובה 575 מטר מעל פני הים, בסמוך לגבול ישראל ולצד הכביש הראשי המחבר את קוניטרה. במהלך התקופה הרומית ולאחריה, נודעה העיר בשל היותה מרכז יהודי גדול ובירת חבל הבשן״ (ויקיפדיה).״נָוֶה״, הנמצאת כ- 30 ק"מ מזרחית למושב אליעד, הייתה עיר יהודית, בירת הבשן בשלהי בית שני. בתווית הבקבוק, נראה משקוף מעוטר מהתקופה התלמודית שנמצא בעיר. "נָוֶה" הוא שמו העיברי של היקב הכשר של שאטו גולן, שלמעשה מתקיים כיקב עצמאי לכל דבר ועניין, בחצר היקב המשותפת של יקב שאטו גולן, אך בשני מבנים נפרדים. יינן היקב הוא אורי חץ ולצידו עלם חמודות בשם ״קופל״ צעיר דתי, שלמד לימודי יין ושעובד בצמוד בשנים האחרונות לצידו של אורי ומתפעל את היקב הכשר. יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. לאחר כשלוש שנים, בשנת 1999 , הקימה המשפחה יקב קטן בחצר המשק בשותפות עם שוקי שי וייצרו את 7000 בקבוקי הקברנה סוביניון הראשונים. בבציר 2000, בנוסף ליועץ שכבר היה ליקב, הוחלט להביא יינן מחו"ל שיעזור בתקופת הבציר שכבר גדל לכעשרים טון של קברנה סוביניון ומרלו. שנה לאחר מכן, כאשר ייצור הבקבוקים עבר למבנה החדש וכבר עלה ל-30,000, הגיע אל היקב יינן צעיר ונמרץ אשר חזר מלימודיו בארה"ב. אורי חץ הגיע יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. בשנת 2002 ניטעו עוד כ- 110 דונם, נוספו זני ענבים חדשים וכמות הייצור המשיכה לעלות. נטיעות חדשות מתווספות כל הזמן במטרה להגדיל את הייצור, להחליף חלקות ישנות ולנסות עוד זנים חדשים. בשנת 2014 נפרד היקב מעלינו משוקי שי זכרונו לברכה, והעביר את אחזקותיו לחברת ש.א. יין – מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה שדוחפת ומקדמת אותו למחוזות חדשים ומרתקים.יקב נָוֶה ( היקב הכשר של שאטו גולן) נוה ורוד 2021, נוה לבן 2021, נוה אדום 2019, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

יקב נָוֶה נוה ורוד 2021

רשמי טעימה שלי: הרוזה הזה עם הגוון הנחושתי הבוהק שלו, הוא הבטחה לחוויית שתייה רעננה להפליא. באף, תווים ארומאטיים של רימון ופטל, מספקים את העוצמה הזו, בעוד ניחוחות של אשכולית, עילוי תבלין עדין ופרחים, מספקים מורכבות. לרוזה הזה יש חיך שופע ויטאליות רעננה  ומשקל בינוני מאוזן, עם אלמנטים מרקמיים. תווים מרעננים של פירות הדר, פירות קיץ וסיומת מהנה ומתמשכת.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: מבוסס גראנאש מבית שאטו גולן. 90% ענבי גראנאש ו – 10% ענבי סירה, הגדלים בכרמי היקבבאזור מושב אליעד בגובה 400 מטר מעל פני הים, על אדמת בזלת עמוקה בת מליוני שנים.

תיאור היין על פי היקב: לאחר בציר ידני והפרדה עוברים הענבים סחיטה והמיץ המתקבל עובר לתסיסה ספונטאנית בחביות ישנות. לאחר שלושה חודשים, עובר היין למכל לערבוב וחודש לאחר מכן למילוי.

אלכוהול: 14%

יינן: אורי חץ יינן שאטו גולן

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9°-12°־℃

כשרות: כשר למהדרין לפסח. לא מבושל. K P  בהשגחת וועד הכשרות או. קיי. ללא חשש טבל ערלה ושביעית. בהשגחת מחלקת הכשרות מועצה דתית אזורית רמת הגולן הרב ישי סמואל

מחיר מומלץ לצרכן: 126 ₪.

יקב נָוֶה נוה לבן 2021

רשמי טעימה שלי: אף מבושם של דומדמניות, פסיפלורה ויסמין, יערת דבש, תווי קאראמל ברקע. (כמעט ללא ניואנסים אופייניים כמו לימון או פרי טרופי או דשא קצוץ) זהו יין יפהפה, עם פוטנציאל יישון. מתח ומרקם, ראויים לתשומת לב. עם טעמי פסיפלורה ירוקה ודומדמניות אדומות ואז מתהדקים  בנימה עדינה ומפורטת, לטעם והן למרקם, של היין המאוד מושך הזה. הוא ״מלוח״ ויבש, אבל גרידת הלימון וטעמי הפירות, הם המניעים העיקריים. תבלינים, אשכולית, אננס ישן. הגוף בינוני, עם מרקם משיי. עמוד שדרה מינרלי נותן בהירות נעימה ועומק לאבן ולפרי הטרופי. יבש וטעים. אמנם טרי, עם סיומת ארוכה ומתובלת. יין מקסים.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: יין מבוסס ענבי סוביניון בלאן מבית שאטו גולן באזור תל פארס.

תיאור היין על פי היקב: הענבים נבצרים ידנית ונסחטים בשלמותם. המיץ המתקבל תוסס בחלקו בחביות עץ ובחלקו במכל נירוסטה

אלכוהול: 14%

יינן: אורי חץ יינן שאטו גולן

התיישנות:לאחר יישון של כארבעה חודשים, מעורבבים החלקים השונים יחדיו ועוברים למילוי

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: 2.3.2022

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: כשר למהדרין לפסח. לא מבושל. K P  בהשגחת וועד הכשרות או. קיי. ללא חשש טבל ערלה ושביעית. בהשגחת מחלקת הכשרות מועצה דתית אזורית רמת הגולן הרב ישי סמואל

מחיר מומלץ לצרכן: 152 ₪.

יקב נָוֶה אדום 2019

רשמי טעימה שלי: האף, מבושם מאוד, מציג ניחוחות של דובדבן שחור, קסיס, שזיף, מרווה מדברית, אלגום ומינרליות מאובקת. ניחוחות משניים, חושפים תווים של קופסת סיגרים, עור, עלה דפנה וזית שחור. החך, עשיר עגול וכבד משקל, מציע טעמים נדיבים של פטל שחור, קומפוט פיקנטי של דומדמניות ואוכמניות, עם רשמים של דובדבן שחור, תאנים ותבליני אפייה. טאנינים בשלים ומעודנים, נושאים גימור מובנה, עם דגשים מתמשכים של דובדבן, אספרסו וניל. איזה יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: מבוסס ענבי קברנה סוביניון מבית שאטו גולן. הענבים גדלים בכרמי היקב באזור מושב אליעד בגובה 400 מטר מעל פני הים על אדמת בזלת עמוקה בת מליוני שנים.

תיאור היין על פי היקב:

אלכוהול: 14.8%

יינן: אורי חץ יינן שאטו גולן 

התיישנות: היין מתיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך כשנה טרם המילוי.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות:כשר למהדרין לפסח. לא מבושל. K P  בהשגחת וועד הכשרות או. קיי. ללא חשש טבל ערלה ושביעית. בהשגחת מחלקת הכשרות מועצה דתית אזורית רמת הגולן הרב ישי סמואל

מחיר מומלץ לצרכן: 215 ₪.

יקב נָוֶה

היקב הכשר של שאטו גולן

יקב שאטו גולן

טלפון04-6600026
פקס: 04-6600274
דוא"ל: [email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

קרדיט תמונות: באדיבות היקב

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top