חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פלדשטיין גאה להציג את היין החגיגי והיוקרתי גילגמש, בציר 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

אין הרבה ייננים בישראל כמו אבי פלדשטיין ומעטים הם אלה, שיודעים לתאר במילים שהם כמו שירה של כישרון, חכמה וידע, את היין שלהם. יקב פלדשטיין, מתמקד בזנים מקומיים כערך מרכזי. הוא מכין יינות הן מענבים מקומיים (ארגמן, מכלוא ישראלי לחלוטין), והן מענבים שכור מחצבתם מזכיר באקלימו את שלנו (זנים "דרומיים"). חיפוש המקומיות והזהות של היין באה לידי ביטוי לא רק בזני הענבים, אלא גם בסגנון. הבחירה הסגנונית המובהקת של היקב היא העדפת יינות מאופקים ושתיים שרוצים לחפש אלגנטיות, דווקא באפשרות להשאיר מקום להרהור בוחן והיכרות איטית.יקב פלדשטיין גאה להציג את היין החגיגי והיוקרתי גילגמש, בציר 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד – יין שילווה בצורה מושלמת את ארוחת החג.

יקב פלדשטיין גילגמש, בציר 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול-אודם עמוק. באף, ניחוח של אוכמניות ודובדבנים אדומים ושחורים, עם ניואנסים של גרפיט, תבלינים ועלי תה, היין ״ממשיך לפרוח״ ארומטי בזמן שהוא מבלה בכוס. החיך, בעל גוף הבינוני קטיפתי ומרענן, עם פרי פרחוני מושך וסיומת ארוכה ומורכבת ורבת שכבות. ולסיכום, יין נדיב, רענן עד חיוני, חזק אך טאני עדין. עשיר ופריך, ארוך ומשובח לרמה, מורכב, ייחודי ומשביע.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד המבוסס קברנה סוביניון תלת כרם חסון, מקבל עוקץ מגראנש, נפח מקריניאן וחיות פעלתנית ושתיות מארגמן וסירה, התוססים בחלקם באשכולות שלמים. בנוסף לכל אלו, נגיעה של רוסאן לבן, שמוסף ליין כמו בעמק הרון הצרפתי. סיפורו הייחודי של הזן חולש על שלושה אזורי אקלים שונים, מהגליל למורדות הכרמל ועד להרי יהודה, שלושה אזורים שמשתלבים ומתכנסים לבקבוק אחד ונהדר. רוח הבלנד בורדולזית, כשהטעמים ים תיכוניים.

תיאור היקב את היין: אלגנטי וייחודי, שמקורותיו בשלושה אזורים, חמישה כרמים ושישה זנים. מתובל ומלא נפח. מדובר ב״פאזל מקורי״ של יקב פלדשטיין, העשוי משישה זנים שונים שמקורם בשלושה אזורי אקלים שונים ( גליל, הרי יהודה ומורדות הכרמל). היין קרוי על שם גיבור האפוס האשורי ״עלילות גילגמש״, מיצירות הספרות הקדמוניות ביותר הידועות לאדם.
היין הופק כחלק מהאג׳נדה של יקב פלדשטיין, להתחבר אל המקום בו הוא עוסק ופועל, חיפוש מקומיות וזהות של מקום ביין, אשר באה לידי ביטוי בזן הענבים המובחר ובסגנון עשיית היין בחיבור לאקלים המקומי.

אלכוהול: 13.5%

יינן: אבי פלדשטיין

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: כשר לפסח. כשר למהדרין מן המהדרין לשיטת הבית יוסף לכל ימות השנה ולחג הפסח. הענבים נקיים מחשש ערלה טבל ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. לא מבושל. בקבוק חדש. בהשגחת בד"ץ בית יוסף. בהשגחת אלמשעלי יוסף רב המועצה הדתית מרום הגליל.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

ניתן לרכוש באתר Blend – blend.co.il ובחנויות היין הנבחרות

קרדיט צילום: יח"צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top