חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבשורה החדשה מיקב רקנאטי – סדרת ״כרם אודם״ – לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

3 יינות ב״סדרת כרם יחידני״ סוביניון בלאן, מרלו וקברנה סוביניון. אחד מאזורי הגידול הגבוהים ביותר בישראל, איכות יוצאת דופן בזנים אציליים, ביטוי מושלם לטרואר ולאופי הזני של כל אחד מהיינות. לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

אחרי המעבר ליקב החדש בגליל העליון, הסיפור החם מבית יקב רקנאטי הוא יינות 'כרם אודם' מסדרת הכרם היחידני של היקב.

כרם יחידני, היא סדרה הנותנת ביטוי ייחודי לטרואר, ושמה במרכז את חלקת הכרם ומיקרו האקלים הייחודי לה, סוג הקרקע, זן הענבים, שיטת הגידול והפילוסופיה הייננית, שגובשה במהלך שנים רבות, מתוך מטרה להנגיש יינות אלגנטיים, גסטרונומיים, מוקפדים, איכותיים ויוצאי דופן.

בתוך סדרת הכרם היחידני, שלושת היינות של סדרת 'כרם אודם' הם הפרק הבא בסיפור של יקב רקנאטי.  

יחד עם נטיעות הגפנים לסדרה זו, בשנת 2017, החלו התכנון והבניה של היקב החדש. כך שיש בסדרה זו גם כרמים באזור הגבוה במדינת ישראל, 1050 מטר מעל פני הים! וגם מתקן ייצור מהמשוכללים במזרח התיכון, מה שיצר איכות יוצאת דופן בזנים האצילים – סוביניון בלאן, קברנה סוביניון ומרלו.

קובי ארביב, היינן הראשי של היקב: "סדרת אודם, הינה אבן דרך וחלק משמעותי בהתפתחות היקב על ציר הזמן. סדרה השואפת לדיוק, אותנטיות והתאמה של זן לאזור גידול. יינות סדרה זו משקפים, מורכבות עוצמה וגסטרונומיות, כזו התואמת אקלים ומכבדת את הטרואר ממנו הגיעה".

יקב רקנאטי קברנה סוביניון כרם אודם

רשמי טעימה שלי: מצד אחד, לא טעו אלה שאמרו שאולי קצת מוקדם לפתוח את היין ושהוא ״קצת מאופק וסגור״ ומצד שני זהו קברנה מרשים שצריך את הזמן שלו. זהו קברנה עם פוטנציאל השתבחות של 5-7 שנים, שופע ואקספרסיבי, עם ניחוחות של אלון קלוי, ארז וציפורן, מוקה ופטל שחור. בחך, טעמים מעושנים דמויי טבק, פוגשים דובדבנים שחורים חריפים. שזיף ותבלין אפייה מלוחים. מבנה עמוס בטאנינים מוצקים, לתחושת פה אוחזת רכה ועשירה, המובילים לסיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

עונת הבציר: חורף 2020 היה גשום מאוד וקר מהממוצע, מה שהוביל לצימוח אחיד ויפה בכרמים. האביב והקיץ היו חמים מהממוצע והובילו לבציר מוקדם יחסית, בעיתוי אידאלי והימנעות משיא הקיץ. בציר ידני סלקטיבי, השריה קרה ודימום על מנת להעלות עושר וריכוז פרי המלווה בטמפרטורת תסיסה ונוזל חופשי בלבד, ללא סחיטה כלל

התיישנות: ויישון במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות.

תיאור היקב את היין: כך נוצר קברנה לחובבי הז'אנר הקלאסי. מדובר על יין עם מבנה אדיר וריכוז פרי שחור, עוצמה מרוסנת של הזן יוצרת ריגוש בחיך  מבלי להתיש אותו, עם סיומת ארוכה ואלגנטית להפליא. ללא ספק קברנה ישראלי שמביא לידי  ביטוי את הזן במלוא הדרו, עם  המינרליות שלרוב נפגוש ביינות צרפתים מבורדו מהגדה השמאלית. מדובר ביין שיתפתח לאורך הארוחה ולמי שאוהב ולהיות הרפתקן שימתין ויעשה דרך עם היין במרתף ויגלה אוצרות בלומים שיש בו. זהו יין לסעודה עם חברים טובים.

יינן: קובי ארביב

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת שתייה מומלצת: 18ºC – 16ºC

ידידותי לטבעונים

כשרות: הופרשו תרומות ומעשרות, ללא חשש ערלה ושביעית. כשר למהדרין בהשגחת הרב יוסף קרסיק רב אזורי עמק חפר. כשר לפסח לא מבושל. U P  בד"ץ בית יוסף. בהשגחת הבד"ץ חתם סופר בני ברק כשר למהדרין.

מחיר מומלץ לצרכן: 189 ₪.

יקב רקנאטי

קרדיט תמונות: איל קרן סטודיו לצילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top