חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טורא עם רוזה ״שמח״ MOUNTAIN VISTA מבציר 2023 לכבוד חג פורים

ורד וארז בן סעדון, הקימו את יקב טורא כיקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery). כדי לזכות בהגדרה "יקב אחוזה", היקב צריך להיות הבעלים של הכרם, ועל היין להיות מיוצר אך ורק בשטח היקב משלב התסיסה, היישון והביקבוק. הכרמים לא חייבים להיות צמודים ליקב, אך הם צריכים להיות באותו אזור גיאוגרפי. ורד וארז בן סעדון מחוברים מאד לארץ ולקרקע. אנשים של חזון עם אהבה גדולה לפרטים הקטנים. חצי שנה לאחר שנישאו הם לקחו את כל החסכונות שלהם והשקיעו בישוב ברכה עשרים דונמים של כרם. בהתחלה מכרו את הענבים ליקבים אחרים, אך ברגע שנכנסו שיקולים פוליטיים, נתקלו אותם יקבים בבעיות מצד לקוחות בשוק האירופאי. בני הזוג החליטו לעבור קורס ייננים ולייצר את היין בעצמם. ההחלטה התבררה כנכונה. יקב טורא הפך להצלחה מסחררת. במבחני טעימה עיוורת, שבהם פוליטיקה לא משחקת תפקיד, הצליחו היינות של יקב טורא לקטוף פרסים ושבחים, והמקום הפך לאתר עלייה לרגל של חובבי יין מהארץ והעולם. יקב טורא עם רוזה ״שמח״ MOUNTAIN VISTA מבציר 2023 לכבוד חג פורים.

רשמי טעימה שלי: מנת המרלו מסיימת את הרוזה הזה השמח הזה, עם תחושת פה עגול מלא. לקברנה פרנק יש, בין היתר, טעמים של תות שדה ודומדמניות אדומות שמגיעים לקדמת הבמה כשהם מוקפים בסגנון רוזה. הרוזה הזה, הוא יין מסוגנן, עם נתזים עדינים של תות שדה, עלה ורד, אננס, דומדמניות אדומות ותפוח גרני סמית'. כל אלה יחדיו ״שרים״ בהרמוניה מאוזנת, של חומציות רעננה, עם מגע מאוד נעים, כייפי ומהנה, של מתקתקות פרי, שלוקחת אל הסיום. זהו רוזה נפלא ללגימת קיץ, נשפי פורים ו"חגים" יומיומיים.

סוג היין: רוזה חצי יבש

בציר: 2023, התשפ”ג

הרכב זנים: 76% מרלו, 24% קברנה פרנק

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה
שלא עלתה על 14 מעלות.

נתוני בציר:
בריקס – 20.5
TA – 4.5
pH – 3.3
סוכר שיורי – 18 גר./ליטר

אלכוהול: 11%

תיאור היקב את היין: יין רוזה חצי יבש ייחודי המופק מאשכולות מרלו וקברנה פרנק, שנבצרו בכרם ברכה בבריקס נמוך, חמיצות גבוהה
ונוכחות פרי מתפרצת, המתגלה בארומות של תותי עץ טריים, הדרים, פסיפלורה ואננס בפה חמיצות בולטת לצד מתיקות נעימה ושפע טעמי פרי היוצרים יין קליל וארומטי במיוחד המתאים למנות ראשונות, מתאבנים וארוחות קלות. ליין גוון ורוד קל ובוהק המעניק לו מראה מרשים ויוקרתי.

יינן: ארז בן סעדון

על המלאכה: ורד בן סעדון

טמפרטורת הגשה מומלצת:  6° -8°C

בקבוק: 750 מל"ל

תאריך מילוי: 3.12.2023

סך הכול בקבוקים: 5783

כשרות: כשר לפסח למהדרין מן המהדרין. כשר למהדרין בהשגחת הרבנות האזורית שומרון. ללא חשש טבל ערלה ושביעית.  הופרשו וניתנו תרומות ומעשרות כדין. כשר בהשגחת טארטיקוב. כשר בהשגחת בד"ץ בית יוסף. לא מבושל. U P

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן : 95 ₪.

יקב טורא

02-6508882

 [email protected]
כתובת: רחלים, ד.נ. אפרים, 4482700

קרדיט תמונה: יקב טורא

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top