חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כישור – כישור לבן 2023, כישור אדום 2022, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד


יקב כישור, הוקם בשנת 2010 בכפר כישורית – כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים מוקף בחורש טבעי ובנופי הגליל המערבי. הגתות העתיקות, שעל צלע ההר הפותח את הגליל העליון ממערב, רומזות ומספרות לנו סיפור לא לגמרי מפוענח. לפני כ-2000 או 3000 שנה, עברה כאן על ההר הצופה אל חופי נהריה ועכו, דרך יין מפוארת. לצדי הדרך, היו נטועים כרמים רבים ומהם התפתחה תעשיית יין ענפה. בקיץ 2007, מתוך החלטה להקים ענף תעסוקתי יצרני חדש בכפר כישורית, נטענו את הכרמים הראשונים של כרם כישור המשקיף לים התיכון. כפר כישורית, הוא ביתם לחיים של כ-175 בוגרים עם צרכים מיוחדים והכרם והיקב, הינם שניים מתוך מספר ענפי התעסוקה של חברי הכפר, השותפים לעבודת הכרם ולעשיית היין. כיום, נטועים על פני 100 דונם, בגובה 500 מטרים מעל פני הים, 11 זנים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי ורדו, מרלו, סירה, גרנאש, מורבדר, סוביניון בלאן, ויונייה, ריזלינג ושרדונה. הפרשי הטמפרטורות הגבוהים בין יום ללילה, המאפיינים את האזור ומבנה הקרקע הסלעית, מהווים סביבה אידיאלית להבשלה ארוכה ואיטית של הענבים ומעניקים ליינות שלנו את האופי הייחודי שלהם. יקב כישור – כישור לבן 2023, כישור אדום 2022, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

כישור לבן 2023

רשמי טעימה שלי: אף, רענן להפליא, עם זר ויטאלי של משמש בשל, תפוח ירוק, קליפת לימון שיבולת שועל ועשב מיובש. חיך, מורכב ושופע, בעל מרקם יפהפה, המציג תחושת פה רחבת מנעד טעמים, בשילוב עם חומציות עדינה, עם פרי טרופי עז וסיומת נעימה.

סוג היין: לבן יבש

סדרה: כרם כישור

הרכב זני: סוביניון בלאן, ריזלינג ויונייה

תיאור היקב את היין: כישור לבן 2023 , יין לבן יבש. בלנד של סוביניון בלאן, ריזלינג וויונייה. בעל צבע זהב, יפה ואלגנטי. בעל ארומות של הדרים, חומציות טובה ומאוזנת ורעננות. אפריטיף משובח המתאים למנות פתיחה כגון סלטים, נשנושים קלים וגבינות שמנת, לבשר עוף, דג בחמאה ופירות ים. כמובן להגיש מקורר היטב.

אלכוהול: 12.5%

כשרות: כשר- רבנות משגב, בד״צ בית יוסף

בקבוק: 750 מל״ל

מספר בקבוקים: 16,800

תאריך ביקבוק: 12/2023

יינן: ריצ׳ארד דייוויס

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

כישור אדום 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום כהה עם עוצמת תות וגווני סגול בשוליים בוהקים. באף, ניחוחות תות, דובדבן, ונילין, ורד, סיגליות ושוקולד. חיך, וניל ודובדבן, שוקולד קרמי, עם גימור טאנין רענן ויפה. כל גווני הפירות היפים האלה, ״שרים״ על הלשון, גורמים לך לתפוס שוב את הכוס כדי לחוות את האופי המשיי, הנקי, הרענן ושופע הויטאליות. הסיומת ארוכה.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: כישור

הרכב זני: מרלו, קברנה פרנק, קברנה סוביניון, פטיט ורדו

תיאור היקב את היין: בלנד של מרלו, קברנה פרנק, קברנה סוביניון ופטיט ורדו. יין קלאסי למנות בשר אדום עשירות. בפתיחה, הוא בעל ריחות ירקרקים מעט, עשבוניים. הפה קל, קטיפתי במתקפה ואז מפתח טאנינים טובים ומשאיר סיומת בעלת נוכחות, שכמעט מתנגדת לכניסה העדינה יחסית של היין. זהו יין שקל ליהנות ממנו בצעירותו, לאחר חידרור מתאים, אבל ירוויח ממספר שנות התבגרות נוספות בבקבוק.

אלכוהול:  14%

כשרות: רבנות משגב

תאריך ביקבוק: 11/2023

התיישנות: חבית עץ אלון צרפתי כ 14 חדשים

בקבוק: 750 מל״ל

מספר בקבוקים: 19,600

התאמה לאוכל: לבשר אדום – אנטרקוט או טלה. קבאב פטריות או קציצות עדשים עשירות ולגבינות עיזים קשות וחצי קשות, שמנות.

יינן: ריצ׳ארד דייוויס

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃מומלץ לפתוח כשעה לפני המזיגה

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב כישור

קיבוץ כישור, ד.נ. בקעת בית הכרם

04-9085198

[email protected]

קרדיט תמונות: בועז אשכול

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top